گمنام

الإسراء ٦٧: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
۵۱۲ بایت حذف‌شده ،  ‏۴ خرداد ۱۴۰۳
(افزودن جزییات آیه)
 
خط ۴۱: خط ۴۱:
المیزان=
المیزان=
{{ نمایش فشرده تفسیر|
{{ نمایش فشرده تفسیر|
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link138 | آيات ۶۶ - ۷۲ سوره اسرى]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link138 | آيات ۶۶ - ۷۲ سوره إسراء]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link139 | انسان بالفطره متوجه خدا است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link139 | انسان، همیشه به وسیله فطرتش، به سوی خدا هدایت می شود]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link140 | آيا در خشكى تضمينى وتاءمينى از گرفتارى ها داريد كه از خدا اعراض مى كنيد؟]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link140 | آيا در خشكى، تضمينى از گرفتارى ها داريد، كه از خدا اعراض مى كنيد؟]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link141 | معناى آيه : ((ولقد كرمنا بنى آدم ...((]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link141 | معناى آيه: «وَ لَقَد كَرَّمنَا بَنِى آدَم...»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link142 | امتياز وخصيصه انسان بين همه موجودات ونظر مفسرين در اين باره]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link144 | فرق بين «تكريم» و «تفضيل» انسان، و نظر بعضى مفسران در اين باره]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۷#link143 | معناى جمله : ((وفضلنا هم على كثير ممن خلقنا تفضيلا((]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link145 | آيه شريفه، ناظر به تفضيل انسان از حيث وجود مادى است ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link144 | فرق بين ((تكريم (( و((تفضيل (( انسان ونظر بعضى مفسرين در اين خصوص]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link145 | آيه شريفه ناظر به تفضيل انسان از حيث وجود مادى است وملائكه ازمفضل عليه (كثير ممن خلقنا) خارج است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link146 | گفتار در برترى انسان از ملائكه]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link146 | گفتار در برترى انسان از ملائكه]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link147 | نقد كلام زمخشرى كه قول بر تفضيل انسان بر ملك را مردود دانسته است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link147 | نقد كلام زمخشرى كه قول بر «تفضيل انسان بر مَلَك» را مردود دانسته است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link148 | افضل بودن اطاعت انسان از جهت كشف صفاى باطن وحسن سريره اواست]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link148 | افضل بودن اطاعت، از جهت كشف صفاى باطن و حُسن سريره اوست]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link149 | موارد استعمال كلمه ((امام (( در قرآن]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link150 | مراد از «امام» در جمله: «يَومَ نَدعُوا كُلَّ أُنَاسٍ بِإمَامِهِم»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link150 | مراد از ((امامهم (( در جمله : ((يوم ندعوا كل اناس بامامهم ((]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link151 | اقوال مختلف درباره مراد از «امام»، در آیه فوق]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۸#link151 | اقوال ووجوه مختلف درباره مراد از ((امام (( در جمله فوق]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۹#link152 | وجوهی که در معناى آیه «مَن كَانَ فِى هَذِهِ أعمَى فَهُوَ فِى الآخِرَةِ أعمَى» گفته شده]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۹#link152 | معناى ((من كان فى هذه اعمى فهوفى الاخرة اعمى (( ووجوهى كه در اين باره گفته شده است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۹#link153 | بحث روايتى: (رواياتى درباه برخی از آیات گذشته)]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۳_بخش۱۹#link153 | بحث روايتى (رواياتى درباه برترى انسان ، احضار هر گروه با امام خود در قيامت و...)]]


}}
}}
۱۶٬۸۸۰

ویرایش