روایت:الکافی جلد ۲ ش ۵۴۸
آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر
علي بن ابراهيم عن ابيه عن ابن ابي عمير عن حماد بن عثمان و هشام بن الحكم و درست بن ابي منصور عن عمر بن يزيد قال :
الکافی جلد ۲ ش ۵۴۷ | حدیث | الکافی جلد ۲ ش ۵۴۹ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۴, ۴۶۱
از عمر بن يزيد، گويد: به امام صادق (ع) گفتم: (۲۱ سوره رعد): «آن كسانى كه به پيوندند آنچه خدا دستور داده كه پيوست شود» فرمود: در باره خويش آل محمد (ص) نازل شده و نسبت به خويشان تو هم مىباشد، سپس فرمود: مبادا تو از كسانى كه در باره هر چيزى گويند كه: نسبت به خصوص مورد است.
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۳, ۲۲۸
عمر بن زياد گويد: بامام صادق عليه السّلام عرضكردم: «كسانى كه آنچه را خدا بپيوندش فرمان داده ميپيوندند، ۲۱ سوره ۱۳» فرمود: در باره رحم آل محمد عليه و آله السّلام نازل شده و در باره خويشان تو هم مىباشد، سپس فرمود: از كسانى مباش كه بچيزى گويند: در باره يك مورد است.
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۳, ۳۹۷
على بن ابراهيم، از پدرش، از ابنابىعمير، از حمّاد بن عثمان و هشام بن حكم و درست بن ابىمنصور، از عمر بن يزيد روايت كرده است كه گفت: به خدمت امام جعفر صادق عليه السلام عرض كردم كه: «الَّذِينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ». فرمود كه: «اين آيه در باب رحم آل محمد عليهم السلام نازل شده، و گاه است كه در باب خويشِ تو مىباشد». بعد از آن فرمود كه: «البتّه از [دسته] آن مباش كه در شأن چيزى مىگويند كه در يك چيز است». «۱» __________________________________________________
(۱). و مراد اين است كه آيه شامل ارحام همه مؤمنان است، پس به اختصاص آن قائل مشو. و از اينجا معلوم مىشود كه آنها كه خصوص مورد را مخصّص آيه نمىدانند، و آن را حمل بر عموم مىكنند، درست فهميدهاند. (مترجم)