نتایج جستجو
از الکتاب
- الماعون ٦ (رده زمینه ریا)کسانی که ریا میکنند، آنها كه خودنمايى مىكنند آنان كه ريا مىكنند، همانان که (اگر طاعتی کنند به) ریا و خود نمایی کنند. همانان که همواره ریا می کنند آنان۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۴۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۴
- النساء ٣٨ (رده ریا در انفاق)عوامل تکبر ۱۲ خدا: عذاب خدا ۳ ; محبت خدا ۱ دوستى: آثار دوستى ۱۵ ریا: حرمت ریا ۲ ; عوامل ریا ۵، ۹، ۱۲ ریاکار: و شیطان ۱۱ ; سرزنش ریاکار ۱ ; کفر ریاکار ۷ ;۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- البقرة ٢٦٤ (رده آثار ریا)آداب انفاق ۱، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱ خدا: هدایت خدا ۱۲ ریا: آثار ریا ۴، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۳ ; سرزنش ریا ۱۱ ; عوامل ریا ۷ شخصیت: ارزش شخصیت ۳ صدقه: حبط صدقه ۱، ۲، ۸ عمل:۶۱ کیلوبایت (۴٬۸۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- البقرة ٢٦٦ (رده آثار ریا)منّت و آزار و ریا، داراى نتایج و بهره هاى فراوان (ایودّ احدکم ان تکون له جنّة ... فیها من کلّ الثّمرات) انفاق، تشبیه به بوستان شده که هر گاه ریا و آزارى در۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- النساء ١٤٦ (رده اجتناب از ریا)جهنّم ۱ خدا: اطاعت از خدا ۲، ۴، ۵ ; پاداش خدا ۱۰، ۱۱ ; وعده خدا ۹ ریا: اجتناب از ریا ۴، ۸ عمل: ناپسند ۵ کفر: اجتناب از کفر ۱۲ گناه: اصلاح گناه ۸ منافقان:۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- الإسراء ٨٠ (رده خطر ریا)آداب دعا ۲، ۴; اهمیت دعا ۳; بیان حاجت در دعا ۴; دعا براى عمل به تکلیف ۱۳ ریا: خطر ریا ۱۰ صداقت: آثار صداقت ۸; اهمیت صداقت ۵، ۷; درخواست صداقت ۵، ۷، ۹; زمینه۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- البلد ٦ (رده سرزنش ریا)مباهات ثروتمندان ۱ خدا: سرزنشهاى خدا ۲ دروغگویان: روش برخورد دروغگویان ۴ ریا: سرزنش ریا ۲ ظالمان: امتنان ظالمان ۱; تفاخر ظالمان ۱; عجب ظالمان ۱ عمروبن عبدود:۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۶
- الزمر ٣ (رده زمینه اجتناب از ریا)۱۸; قضاوت اخروى خدا ۱۶; هدایتهاى خدا ۱۹، ۲۱ دروغ: آثار دروغ ۲۱ ریا: زمینه اجتناب از ریا ۲ شرک: آثار شرک ۲۲; زمینه اجتناب از شرک ۲; کیفر شرک عبادى ۱۵; موارد۶۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۲
- (نه با مؤمنان) به خوبی آگاه است، و آنها جز اندک زمانی (آن هم برای نفاق و ریا کاری) به جنگ حاضر نمیشوند. یقیناً خدا بازدارندگان را از میان شما [که مجاهدان۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- کنید؛ و آنچه از هر چیزی انفاق می کنید [خوب یا بد، کم یا زیاد، به اخلاص یا ریا] یقیناً خدا به آن داناست. نيكى را در نخواهيد يافت تا آنگاه كه از آنچه دوست۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- دستور داده شده که خدا را در «خفیّه» و پنهانی بخوانید برای این است که از «ریا» دورتر، و به اخلاص نزدیکتر، و توأم با تمرکز فکر و حضور قلب باشد. و در پایان۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- 499. جلد 10 - صفحه 604 نگاهى به مسئله ريا ريا و سُمعه دو خطر و آفت بزرگ هستند كه افراد مؤمن را تهديد مىكند. ريا آن است كه انسان كارى را براى ديدن مردم۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- 499. جلد 10 - صفحه 604 نگاهى به مسئله ريا ريا و سُمعه دو خطر و آفت بزرگ هستند كه افراد مؤمن را تهديد مىكند. ريا آن است كه انسان كارى را براى ديدن مردم۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۵ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- 499. جلد 10 - صفحه 604 نگاهى به مسئله ريا ريا و سُمعه دو خطر و آفت بزرگ هستند كه افراد مؤمن را تهديد مىكند. ريا آن است كه انسان كارى را براى ديدن مردم۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰
- 499. جلد 10 - صفحه 604 نگاهى به مسئله ريا ريا و سُمعه دو خطر و آفت بزرگ هستند كه افراد مؤمن را تهديد مىكند. ريا آن است كه انسان كارى را براى ديدن مردم۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۹ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- 499. جلد 10 - صفحه 604 نگاهى به مسئله ريا ريا و سُمعه دو خطر و آفت بزرگ هستند كه افراد مؤمن را تهديد مىكند. ريا آن است كه انسان كارى را براى ديدن مردم۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۹۸ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۳
- خوف و اندیشه از دشمنان ایمنی کامل دهد که مرا به یگانگی، بی هیچ شائبه، شرک و ریا پرستش کنند، و بعد از آن هر که کافر شود پس آنان به حقیقت همان فاسقان تبهکارند۹۶ کیلوبایت (۸٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- فتح كاف آيد [نساء:142]. چون به نماز برخيزند بى حال و كسل برخيزند و به مردم ريا كنند ايضاً [توبه:54]. هر دو آيه در باره منافقان است. اين لفظ تنها دوبار در۲ کیلوبایت (۱۱۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۶
- عريان مىكند همه مؤمنين و مؤمنات به آن سجده مىكنند جز آنانكه در دنيا از روى ريا و سمعه سجده كنند قامتشان خم نمىشود. و گويد: اين حديث در صحيح بخارى و مسلم۳ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۲
- است اسرار درون آشکار میشود، اعم از ایمان و کفر و نفاق، یا نیت خیر و شر، یا ریا و اخلاص، و این ظهور و بروز برای مؤمنان مایه افتخار و مزید نعمت است، و برای۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۸۲ واژه) - ۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- روز قيامت آشكار مىكند هر كه در دنيا سجده كرده به سجده مىافتد و آنانكه با ريا سجده كردهاند مىخواهند سجده كنند پشتشان مانند تخته مىشود و نتوانند، آنگاه۴ کیلوبایت (۳۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۹
- يكدفعه آن است كه شخص به عظمت و حقيقت آن توجّه نكند. و يك دفعه اين است كه براى ريا و تظاهر بخواند مراد از آيه وجه دوم است به قرينه «الَّذينِهُمْ يُراؤُنَ». از۳ کیلوبایت (۲۶۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۳
- له بذاته ] (آیه 10)- «و آنچه در درون سینهها (از کفر و ایمان، اخلاص و ریا، کبر و تواضع، نیات خیر و سوء) است آشکار میگردد» (و حصل ما فی الصدور). تفسیر۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- به سراغ انجام کارها میروند در حالی که مردم بیایمان غالبا گرفتار تظاهر، ریا کاری و تقلب و غرور و خود بینی هستند، و همین سبب بیارزش شدن اعمال آنها میشود۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- غافلان در خواب است و آرامش و خاموشی همه جا را فراگرفته و خطر آلودگی عبادت و ریا کمتر وجود دارد و بهترین شرایط حضور قلب فراهم است، با تمام وجودشان رو به درگاه۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- یشاء) ۲ - انفاق کنندگان در راه خداوند از اموالى مرغوب و بدون منّت و آزار و ریا، برخورداران از حکمت (الّذین ینفقون اموالهم فى سبیل اللّه ... یؤتى الحکمة من۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- حمد خدا در دل شب، و در آغاز طلوع فجر، لطف و صفای دیگری دارد، و از تظاهر و ریا دورتر است، و آمادگی روحی برای آن بیشتر میباشد، چرا که کارهای مشغول کننده۴۳ کیلوبایت (۴٬۱۳۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- به «یتیمان» و «مسکینان» سرباز میزنند، و چگونه در مورد «نماز» مسامحه کار و ریا کارند، و از کمک به «نیازمندان» روی گردانند؟ در فضیلت تلاوت این سوره در حدیثی۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- آيد. يا مراد ذكر است با توجه قلب يا ذكر قلبى شرعى نه اختراعى، چه آن ابعد از ريا و اقرب به قبول است، و لذا تخصيص به نفس فرموده (لكن بايد هشيار باشد كه دزدها۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- عمل خودشان كه توانستند چنين تدليس و تحريفى نمايند و نيز آنانكه در عبادات ريا نمودند و خوشوقت شدند كه مردم را فريب دادند و كسانيكه دوست دارند كه ستايش كنند۳۸ کیلوبایت (۳٬۰۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- قرآن. ولی این استقامت نه به خاطر خوشایند این و آن باشد و نه از روی تظاهر و ریا، و نه برای کسب عنوان قهرمانی و نه برای بدست آوردن مقام و ثروت و کسب موفقیت۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- آشکارا در آیه فوق، ممکن است بیانگر این حقیقت باشد که چون انفاق سرّى به دور از ریا و نفاق است، از شرافت بیشترى برخوردار مى باشد. ۹- تمامى امکانات مادى و معنوى۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- و چه بسا نيكىها كه «1». فرقان، 70. «2». مائده، 15. جلد 2 - صفحه 593 با ريا و عُجب و گناهان ديگر محو و حبط شود. پس عملى ملاك است كه به صحنهى قيامت آورده۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- يا مراد آنكه در عبادت ريا نكنيد، بلكه بايد عبادت خاص خدا باشد. پس به اين معنى مراد از مساجد، تمام روى زمين است نه آنكه حرمت ريا و شرك مختص به مساجد باشد،۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۱۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۳
- خارج ميشوند بگو ما از شما قسم دروغ نخواستيم ما طاعت پسنديده خواستيم كه در آن ريا نباشد و خدا آگاه است بآنچه ميكنيد و آنچه نميكنيد و آنكه براى چه ميكنيد و اى۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- زدهاند). جلد 8 - صفحه 28 «مخلص» به افرادى گفته مىشود كه از انواع شرك و ريا و نفاق دورى مىكنند و خود را بندهى خدا قرار مىدهند، امّا «مخلص» به افرادى۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۱۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۳
- خارج ميشوند بگو ما از شما قسم دروغ نخواستيم ما طاعت پسنديده خواستيم كه در آن ريا نباشد و خدا آگاه است بآنچه ميكنيد و آنچه نميكنيد و آنكه براى چه ميكنيد و اى۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- زدهاند). جلد 8 - صفحه 28 «مخلص» به افرادى گفته مىشود كه از انواع شرك و ريا و نفاق دورى مىكنند و خود را بندهى خدا قرار مىدهند، امّا «مخلص» به افرادى۲۰ کیلوبایت (۱٬۶۰۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۴
- آن، غير خدا باشد. پس انديشه نمائيد خدا را و بپرهيزيد از ريا؛ زيرا شرك به خدا باشد. به درستى كه ريا كننده خوانده شود روز قيامت به چهار اسم: يا كافر، يا فاجر،۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- نيست شخص مشمول رحمت الهى شود و انصاف آنستكه اين نهايت مبالغه است در حرمت ريا و ترك طاعت رسول (ص). وَ أَطِيعُوا اللّهَ وَ الرَّسُولَ لَعَلَّكُم تُرحَمُونَ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- شد در پيشگاه احديّت براى عبادت و اطاعت با قلبى پاك از لوث معاصى و تزلزل و ريا و سالم از امراض و محبّت غير خدا چنانچه جلد 4 صفحه 438 در سوره شعراء ذكر شد۲۵ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
- شد در پيشگاه احديّت براى عبادت و اطاعت با قلبى پاك از لوث معاصى و تزلزل و ريا و سالم از امراض و محبّت غير خدا چنانچه جلد 4 صفحه 438 در سوره شعراء ذكر شد۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
- شد در پيشگاه احديّت براى عبادت و اطاعت با قلبى پاك از لوث معاصى و تزلزل و ريا و سالم از امراض و محبّت غير خدا چنانچه جلد 4 صفحه 438 در سوره شعراء ذكر شد۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۶
- به راه درست نروند يا مصرف آنها نابجا باشد يا نيّتشان خالص نباشد و همراه با ريا و خودنمايى و دروغ باشد، در آينده شرمنده و پشيمان خواهند شد. «أَهْلَكْتُ مالًا۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۵۵
- آوردید! صدقههای خود را با منّت و آزار، باطل مکنید؛ مانند کسی که مالش را برای ریا و خودنمایی به مردم انفاق میکند و به خدا و روز بازپسین ایمان نمیآورد. پس۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- شيطان شدند كه در آيه سابقه اشاره شد جمعى از منافقان كه در دلهاى آنها مرض شك و ريا جاى داشت و ظاهرا قبول اسلام نموده بودند ميگفتند مسلمانان حقيقى بدين خودشان۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- پرداخت انفاق است، یعنى انفاق را به نحو نیک پرداخت کنید. مثلا منّت نگذارید و ریا نکنید و ... . ۱۸- قرض به خدا (انفاق)، باید از چیزهاى نیک باشد. (و اقرضتم اللّه۷۱ کیلوبایت (۵٬۳۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- كه حق آن تاخير است براى افاده حصر است و اشاره باشتراط عبادت بخلوص عمل از ريا و سمعه و ساير اغراض فاسده دنيويه كه بهيچ وجه نبايد در عمل راه پيدا كند كه۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- است، پس مىداند آنچه ظاهر مىكنيد از تصدق، و آنچه پنهان مىداريد از اخلاص و ريا، الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ: غالب است به تمام قدرت براى انتقام كشيدن از متمردين،۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۸۸ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
- باطنش خراب بوده مثل عبادات مخالفين که منكر ولايت هستند و عبادات اهل ريا و سمعه که هباء منثورا ميشود. ] (آیه 12)- «که میدانند شما چه میکنید» (یعلمون۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- أَعْطى» 2- عطا همراه با تقواكار ساز است. «أَعْطى وَ اتَّقى» 3- عطا بايد بدون ريا و غرور و منت و آزار باشد. أَعْطى وَ اتَّقى ... 4- آنچه عطا مىكنيد مهم نيست،۳۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۲
- كار، مورد سنجش و برنامه ريزى قرار گرفته باشد و به دور از آفتهاى عجب، حبط، ريا و سمعه انجام پذيرد. خداوند متعال هم در دنيا حكومت دارد: «بِيَدِهِ الْمُلْكُ»۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- معصيت خدا را نميكنند يا عبادت خدا را مينمايند چون عمل آنها از جلد 5 صفحه 241 ريا و سمعه و ترس از خلق دور و بخلوص نزديك است براى آنان آمرزش گناه و اجر عظيم۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۲۲ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- معصيت خدا را نميكنند يا عبادت خدا را مينمايند چون عمل آنها از جلد 5 صفحه 241 ريا و سمعه و ترس از خلق دور و بخلوص نزديك است براى آنان آمرزش گناه و اجر عظيم۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۵۴ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- شد در پيشگاه احديّت براى عبادت و اطاعت با قلبى پاك از لوث معاصى و تزلزل و ريا و سالم از امراض و محبّت غير خدا چنانچه جلد 4 صفحه 438 در سوره شعراء ذكر شد۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۴
- به راه درست نروند يا مصرف آنها نابجا باشد يا نيّتشان خالص نباشد و همراه با ريا و خودنمايى و دروغ باشد، در آينده شرمنده و پشيمان خواهند شد. «أَهْلَكْتُ مالًا۳۳ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۳
- به راه درست نروند يا مصرف آنها نابجا باشد يا نيّتشان خالص نباشد و همراه با ريا و خودنمايى و دروغ باشد، در آينده شرمنده و پشيمان خواهند شد. «أَهْلَكْتُ مالًا۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۵ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۴
- 289 الدِّينَ: در حالتى كه خالص كننده باشيد براى او طاعت خود را از شرك و ريا، وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ: و اگرچه كراهت داشته باشند كافران اخلاص شما۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۳۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۹
- عموم بندگان به پيغمبر خود دستور داده كه عبادت كن خدا را از روى اخلاص بدون ريا و شرك و اغراض ديگرى بطوريكه دين تو منحصر بخداپرستى باشد و بدانكه دين خدا خالص۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۱
- عموم بندگان به پيغمبر خود دستور داده كه عبادت كن خدا را از روى اخلاص بدون ريا و شرك و اغراض ديگرى بطوريكه دين تو منحصر بخداپرستى باشد و بدانكه دين خدا خالص۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۷۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- أَعْطى» 2- عطا همراه با تقواكار ساز است. «أَعْطى وَ اتَّقى» 3- عطا بايد بدون ريا و غرور و منت و آزار باشد. أَعْطى وَ اتَّقى ... 4- آنچه عطا مىكنيد مهم نيست،۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۲۵ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۰
- الصّالِحاتِ عمل عبادي است که خالصا لوجه اللّه باشد بدون شائبه ريا و عجب و اغراض ديگر و مراد از مِن ذَكَرٍ أَو أُنثي تعميم است که۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- انفاق در راه خدا ميكنند چنانچه در سوره بقره گذشت و اهل ايمان حقيقى كه فارغ از ريا و شرك و نفاقند اينها هستند كه بحسب مراتب ايمان و عمل خودشان داراى مراتب و۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- شيطان شدند كه در آيه سابقه اشاره شد جمعى از منافقان كه در دلهاى آنها مرض شك و ريا جاى داشت و ظاهرا قبول اسلام نموده بودند ميگفتند مسلمانان حقيقى بدين خودشان۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مُحْسِنٌ: و حال آنكه او نيكوكار باشد در كردار و گفتار، يعنى عمل خود را به ريا و سمعه و خودنمائى آميخته نگردانيده و بر وفق آنچه مأمور شده بر وجه اخلاص بجاى۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- انفاق در راه خدا ميكنند چنانچه در سوره بقره گذشت و اهل ايمان حقيقى كه فارغ از ريا و شرك و نفاقند اينها هستند كه بحسب مراتب ايمان و عمل خودشان داراى مراتب و۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- الْمُعْتَدِينَ» 6- در جنگ، هدف بايد فقط خدا باشد، نه هوسها، تعصّبها، غنائم، ريا و سمعه. «فِي سَبِيلِ اللَّهِ» 7- حتّى در دفاع از حقّ طبيعى خود، بايد خدا را۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- وسيلهى بخل خود را نشان مىدهد. طغيان صالحان در عمل نيك است كه به وسيلهى ريا وسُمعه (خودنمايى وشهرتطلبى) نمايان مىشود. طغيان هواپرستان در پيروى از شهوتها۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- دين نقل است: چون اهل ايمان كه مذكور شدند عمل را پنهان نمايند تا از شائبه ريا و سمعه دور باشد و به اخلاص مقرون گردد، جزا نيز پنهان است تا چنانچه كسى بر۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- عمل، فرع ايمان است. 2- جلد 10 - صفحه 356 عمل او بر وجه اخلاص باشد بدون شايبه ريا و سمعه. 3- مطيع و منقاد الهى باشد در جميع اوامر و نواهى كه متضمن علم به احكام۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- نمىارزيد اين بيع و شرى را مكن هرگز به طاعت خودنمايى حجاب دل مكن روى و ريا را تو نيكى كن به مسكين و تهيدست كه نيكى خود سبب گردد دعا را به وقت بخشش و۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۱۰ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۶
- به راه درست نروند يا مصرف آنها نابجا باشد يا نيّتشان خالص نباشد و همراه با ريا و خودنمايى و دروغ باشد، در آينده شرمنده و پشيمان خواهند شد. «أَهْلَكْتُ مالًا۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۲۹ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۱
- به راه درست نروند يا مصرف آنها نابجا باشد يا نيّتشان خالص نباشد و همراه با ريا و خودنمايى و دروغ باشد، در آينده شرمنده و پشيمان خواهند شد. «أَهْلَكْتُ مالًا۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۵
- اداى نماز و زكات اميد ثواب ندارند و به ترك آن از عقاب الهى نترسند، بلكه براى ريا و تستّر به اسلام ادا نمايند نه به جهت رضاى سبحانى. تنبيه- آيه شريفه تنبيه۳۷ کیلوبایت (۲٬۸۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- جلد 13 - صفحه 33 در راه خدا و بر وجه قربت و رضاى او انفاق نمودند بدون شايبه ريا و سمعه. نكته: ذكر اقراض بعد از تصدق با آنكه اول منطوى آنست، به جهت دلالت است۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۵۵ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- بندهاش حضرت زكريّاى پيغمبر در وقتى كه خواند پروردگار خود را در خفيه تا از ريا دور و با خلاص نزديك باشد و بنابراين ذكر خبر مبتداء محذوف است كه هذا باشد و۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- عَنْ أَيْمانِهِمْ: و از طرف راست ايشان، از جهت حسنات، و ايشان را به عجب و ريا و سمعه و شهوت انداخته اعمالشان را فاسد كنم. وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ: و از طرف۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- و فضل هر يكي وارد شده. قَرضاً حَسَناً بداعي قربت و خلوص و بدون ريا و منت و مقاصد فاسده. يُضاعِفهُ لَكُم آن هم باضعاف مضاعفه هم در۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۵۵ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
- أَعْطى» 2- عطا همراه با تقواكار ساز است. «أَعْطى وَ اتَّقى» 3- عطا بايد بدون ريا و غرور و منت و آزار باشد. أَعْطى وَ اتَّقى ... 4- آنچه عطا مىكنيد مهم نيست،۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۹۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۴۹
- أَعْطى» 2- عطا همراه با تقواكار ساز است. «أَعْطى وَ اتَّقى» 3- عطا بايد بدون ريا و غرور و منت و آزار باشد. أَعْطى وَ اتَّقى ... 4- آنچه عطا مىكنيد مهم نيست،۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۲ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- نماز را محض ياد كردن من و خلوص آن و مشوب نبودن آن به ذكر غير من و به قصد ريا و سمعه، يا به جهت آنكه تا ذاكر من باشى نه ناسى، همچنانكه كار مخلصان درگاه۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- انفاق در راه خدا ميكنند چنانچه در سوره بقره گذشت و اهل ايمان حقيقى كه فارغ از ريا و شرك و نفاقند اينها هستند كه بحسب مراتب ايمان و عمل خودشان داراى مراتب و۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- نمىارزيد اين بيع و شرى را مكن هرگز به طاعت خودنمايى حجاب دل مكن روى و ريا را تو نيكى كن به مسكين و تهيدست كه نيكى خود سبب گردد دعا را به وقت بخشش و۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۵
- بندهاش حضرت زكريّاى پيغمبر در وقتى كه خواند پروردگار خود را در خفيه تا از ريا دور و با خلاص نزديك باشد و بنابراين ذكر خبر مبتداء محذوف است كه هذا باشد و۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- عموم بندگان به پيغمبر خود دستور داده كه عبادت كن خدا را از روى اخلاص بدون ريا و شرك و اغراض ديگرى بطوريكه دين تو منحصر بخداپرستى باشد و بدانكه دين خدا خالص۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- درباره عده اى نازل شده كه نزد رسول خدا صلى الله عليه و آله آمدند و از روى ريا و تظاهر مسلمان شدند. سپس به طرف قريش برگشتند و به پرستيدن بت ها پرداختند و۴۵ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- شيطان شدند كه در آيه سابقه اشاره شد جمعى از منافقان كه در دلهاى آنها مرض شك و ريا جاى داشت و ظاهرا قبول اسلام نموده بودند ميگفتند مسلمانان حقيقى بدين خودشان۴۰ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- افعال ظاهرهاى است كه شخص لا بد باشد از بجا آوردن آن، يا به جهت خوف يا طمع يا ريا، خصوصا متلبّسين به صلاح كه براى اغراض دنيويه مداومت نمايند بدون اخلاص؛ به۵۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- رفتن را ندارد. هر كس صادقانه توبه كند، پذيرفته مىشود، ولى منافقان از روى ريا، تظاهر و انقلابىنمايى، تقاضاى جبهه رفتن داشتند. از اين آيه استفاده مىشود۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- ميكنند براى عبادت و نماز و بيشتر در حال سجود و قيامند چون عبادت در شب از ريا دورتر و بفراغت بال نزديكتر است و شرط قبول اعمال اقبال بخدا و ادبار از ماسوا۵۳ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- كار، مورد سنجش و برنامه ريزى قرار گرفته باشد و به دور از آفتهاى عجب، حبط، ريا و سمعه انجام پذيرد. خداوند متعال هم در دنيا حكومت دارد: «بِيَدِهِ الْمُلْكُ»۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۰۳ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- دين نكنيد و بدعت نگذاريد و چيزي از دين را منكر نشويد، و در عبادات ريا و سمعه نباشد و تمام نظر بخدا باشد و بس. حُنَفاءَ حنيف تمايل و تحري۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۲
- صميم قلب توبه نمايند فرائض و سنن خدا و پيغمبر را بجا آورند و در پرستش حق ريا و كوتاهى ننمايند و هر وقت پيغمبر بخواهد آنها را همراه خودش بجائى ببرد با كمال۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۴۵ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۹
- نمايد، وَ يَعْمَلْ صالِحاً: و بجاى آورد كارهاى شايسته از طاعت و عبادت خالص از ريا و غرض و سمعه، يُدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِي: داخل فرمايد او را در بوستانهائى۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
- صميم قلب توبه نمايند فرائض و سنن خدا و پيغمبر را بجا آورند و در پرستش حق ريا و كوتاهى ننمايند و هر وقت پيغمبر بخواهد آنها را همراه خودش بجائى ببرد با كمال۵۹ کیلوبایت (۵٬۵۳۶ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۳
- حفظ عمل، مهمتر از خود عمل است. اعمال ما گاهى از اوّل خراب است، چون با قصد ريا و خودنمايى شروع مىشود، گاهى در وسط كار به خاطر عُجب و غرور از بين مىرود۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
- اينكه خداوند توفيق هدايت را از آنها مى گيرد چرا كه با پاى خود، راه كفر و ريا و منت و آزار را پوييدند، و چنين كسانى شايسته هدايت نيستند، و به اين ترتيب۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۰۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
- روى ريا عبادت مى كرده مى گويد: به عزت و جلالم سوگند، بگو منظورت از عبادت من چه بوده ؟ در پاسخ مى گويد: ريا:، مى فرمايد آن عبادتى را كه از روى ريا انجام۲۸ کیلوبایت (۳٬۳۰۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- صادق عليه السّلام بعباد بن كثير بصرى در مسجد فرمود: واى بر تو اى عباد از ريا، بپرهيز كه هر كه براى غير خدا كار كند، خدا او را بكسى كه برايش كار كرده واگذارد۳ کیلوبایت (۱۶۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً «1» 1- تنها عبادت خدا كافى نيست، دورى از هرگونه شرك و ريا لازم است. وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِكُوا ... 2- نيكى به پدر و مادر،۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- بد، از طريق حلال تهيه شده باشد يا حرام ، با اخلاص همراه باشد يا توأ م با ريا، همراه با منت و آزار باشد يا بدون آن ، از ام تفسير نمونه جلد ۲ صفحه ۳۴۴ باشد۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
- شبههاى نيست كه نهى از تزكيه نفس در صورتى است كه مزكى به تزكيه خود قصد اعجاب و ريا و سمعه كند، اما كسى كه اظهار تزكى كند به قصد آنكه صدور اعمال از او به توفيق۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- و خداى تعالى دانا است به نيات شما در نفع و ضرر، يا در وصيت بر وجه قربت يا ريا. حليم و بردبار است، به عقوبت عاصيان تعجيل نكند، و به توبه، گناهان آنها را۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- باشد كه در آيات مختلف پيشين آمد، مانند انفاقهاى خالصانه و انفاقهاى آميخته با ريا تفسير نمونه جلد ۲ صفحه ۳۹۶ همچنين منت و آزار و نيز نماز و روزه و ساير احكام۴۴ کیلوبایت (۵٬۰۹۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
- محبّة منك» يعنى خداوندا مرا پاك گردان و دل مرا از نادرستيها (مانند تكبر و ريا و عداوت مؤمنان) پاك ساز و غسل مرا خالص و بىشائبه گردان و بر زبان من آن چيزى۵ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۳
- نمازگزاران. (۴) كه دل از ياد خدا غافل دارند. (۵) همانان كه (اگر طاعتى كنند)، به ريا و خودنمايى كنند. (۶) و ديگران را از ضروريات زندگى منع مى كنند. (۷) «بیان آیات»۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۱۴ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۶
- يَذْكُرُونَ اللَّهَ إِلَّا قَلِيلًا» «۱»؛ يعنى: مىنمايند خود را به مردمان و به ريا كار مىكنند و ياد نمىكنند خدا را، مگر ياد كردن اندك» (و آن در زمانى است كه۵ کیلوبایت (۳۱۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۱
- خُلَّبٍ بَرْقُهُ وَ لاَ مُكَذَّبٍ رَعْدُهُ وَ لاَ عَاصِفَةٍ جَنَائِبُهُ بَلْ رِيّاً يَغَصُ بِالرِّيِّ رَبَابُهُ وَ فَاضَ فَانْصَاعَ بِهِ سَحَابُهُ وَ جَرَى۲۵ کیلوبایت (۲۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۰۱
- زياد پنداشته، بر خداى تعالى منّت بگذارد؛ و يا عملى را كه در باطن به عنوان ريا و خودنمايى انجام داده، به خيال خود، خدا را فريب دهد و وانمود كند كه به خاطر۳۹ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۳۷
- مشاهده كنند، هرگز چنين نيست ، آنها وسواس خناسند، و كارشان حقه و دروغ و نيرنگ و ريا كارى و ظاهرسازى و مخفى كردن حق . اگر آنها در «چهره اصلى » ظاهر شوند، اگر آنها۱۸ کیلوبایت (۲٬۱۱۷ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۰
- صَدَقاتِكُم بِالمَنِّ وَ الأَذي«5» و آشكارا دادن افضل است مگر اينكه خوف ريا يا ذلّت و خجلت فقير در آن باشد 1- وافي [.....] 2- 3- جامع۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- و از صميم دل انجام مى دهند، و گروه ديگرى با كراهت و ناخشنودى ، و يا براى ريا و تظاهر، در پايان آيه مى افزايد: «خداوند به آنچه انجام مى دهيد آگاه است »۵۴ کیلوبایت (۶٬۳۲۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۶
- خانه بر عهده دارى كه غيبت نكنى، دروغ نگويى، حسد نورزى، خودنمايى نكنى و از ريا و سستى در امر دين بپرهيزى. __________________________________________________۳۲ کیلوبایت (۱٬۷۹۱ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۵
- امام عصر صلّى اللَّه عليه و آله زيرا عبادت پنهانى علاوه بر مشقت و صعوبتش از ريا و سمعه دورتر و باخلاص و تقرب نزديكتر است). و بدانيد هر كس از شما كه در اين۳۳ کیلوبایت (۲٬۱۸۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۵
- ياد خدا هستند، و اين عبادت و نيايش و توجه به پروردگار نه بخاطر ديگر از روى ريا است ، بلكه تنها بخاطر ذات پاك او است او را فقط بخاطر خودش مى خواهند و مى جويند،۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۷ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۴
- براى خدا انفاق نكرده بودند، و اگر اموالى به اين و آن داده بودند براى تظاهر و ريا كارى و اغراض شخصى بوده است . بعضى نيز گفته اند: آيه اشاره است به كسانى كه۴۰ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۱
- بايد دقيقا مراقب آن بود: گاه از آغاز ويران و فاسد است ، همچون عملى كه براى ريا انجام مى گيرد. گاه انسان در حين عمل گرفتار غرور و عجب و خودبينى مى شود و ارزش۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۵
- خلوص نيت در پرهيز از گناهان ، و انجام اوامر الهى مى باشد، زيرا عمل پنهانى از ريا دورتر است . جمع ميان اين تفسيرها نيز مانعى ندارد. تعبير به «مغفرة » به صورت۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۹
- نخواهد گرفت ، و امروز نيز جز رنج و زحمت و ناراحتى بهره اى ندارد. متكلف ظاهرش ريا، و باطنش نفاق است ، و پيوسته با اين دو بال پرواز مى كند! خلاصه تكلف از اخلاق۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۵ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۰
- كه «مخلصا له الدين » است شرط صحت عبادت يعنى اخلاص و خالى از هر گونه شرك و ريا و غير خدا بودن را بيان مى كند. با اين حال وسعت مفهوم «دين » و عدم هيچگونه۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۶۷ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۰
- تكيه روى ساعت شب به خاطر آن است كه در آن ساعات حضور قلب بيشتر و آلودگى به ريا از هر زمان كمتر است . مقدم داشتن ساجدا بر قائما به خاطر آن است كه سجده مرحله۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۱ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۱
- پرهيزگاران جدا است ، آيات فوق مى گويد: انفاق مؤ منان پرهيزگار به ديگران نه از روى ريا است و نه به خاطر جواب گوئى خدمات سابق آنها است ، بلكه انگيزه آن تنها و تنها۴۵ کیلوبایت (۵٬۵۱۰ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۲
- بحث به يكى ديگر از مهمترين طرق مبارزه با فحشاء كه ازدواج ساده و آسان ، و بى ريا و بى تكلف است ، اشاره شده ، زيرا اين نكته مسلم است كه براى بر چيدن بساط گناه۵۰ کیلوبایت (۵٬۸۱۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۰
- كه با خدا ترسى و نيت پاك تواءم باشد، سپس فرمود: نگهدارى عمل از آلودگى به ريا و نيات نادرست مشكلتر از خود عمل است و عمل خالص عملى است كه نخواهى هيچكس جز۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۳۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- خدا هم به ميان آيد، و سهمى از آن را براى غير خدا انجام دهد، چنانكه در موارد ريا و سمعه و سجده براى غير خدا اين آفتها مشاهده مى شود، بخلاف عملى كه همه اش نفى۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۸۲ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۲