نتایج جستجو
از الکتاب
- بوزينه و خوك درآوريم-، پس نه پيشرفتن [و گذشتن از آنجا] توانند و نه [به صورت اول] بازگردند. و اگر ما بخواهیم، ایشان را با وجود مکانت و منزلتشان، در جای خود۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۵ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۵
- كتاب توحيد از حضرت رضا عليه السّلام مسندا نقل كرده که فرمود «انّ اول ما خلق اللّه عز و جل ليعرف به خلقه الكتاب (الكتابة) جلد 1 - صفحه۶۷ کیلوبایت (۶٬۱۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۶
- افکند؟ گفتند: اى موسى، آيا تو مىافكنى يا ما نخست بيفكنيم؟ گفتند ای موسی تو [اول] میاندازی یا ما اول بیندازیم؟ گفتند: اى موسى، تو مىافكنى يا ما نخستين كسى۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- نخلستانها. (طَلعُها هَضِيمٌ) طلع اول ظهور شيء است مثل طلوع فجر و طلوع شمس و هول مطلع که آثار مرگ ظاهر ميشود و اول نظر که ميفرمايد فَاطَّلَعَ۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- وسط- النهار ميرسد و سايه شاخص بمنتها درجه كوتاهي ميرسد که اول وقت نماز ظهر است و اول وقت فضيلت. اقول: اقسامي از روشنايي داريم يكي خلقت۲۴ کیلوبایت (۲٬۴۰۳ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۲
- توافق دارند اول فروردين حمل و اول مهر که اول ميزان است شب و روز موافق ميشود و در دو نقطه دور ميشوند بيست و چهار درجه اول سرطان و جدي۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۹
- بر يكديگر زائد ميشوند که 24 درجه است اول تير و اول دي روز در منتهي درجه بلندي ميشود در اول تير و منتهي درجه كوتاهي در اوّل دي و شب۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۸
- وتر وارد شده در آخر شب زيرا ساير صلوات افضل اول وقت است که فرمودند: جلد 16 - صفحه 270 اول الوقت رضوان اللّه و آخر الوقت غفران اللّه و۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۴ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- وسط- النهار ميرسد و سايه شاخص بمنتها درجه كوتاهي ميرسد که اول وقت نماز ظهر است و اول وقت فضيلت. اقول: اقسامي از روشنايي داريم يكي خلقت۲۸ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۳
- نخلستانها. (طَلعُها هَضِيمٌ) طلع اول ظهور شيء است مثل طلوع فجر و طلوع شمس و هول مطلع که آثار مرگ ظاهر ميشود و اول نظر که ميفرمايد فَاطَّلَعَ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- زوج اول بتواند او را ثانيا تزويج كند، ولي بنا بر قول بعضي عامه مجرّد عقد كافي است و وطي هم لازم نيست، و بمجرد طلاق، زوج اول ميتواند۵۶ کیلوبایت (۴٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- که بيست و چهار درجه است که اول تير است و سرطان روز در تزائد است پس از آن رو بنقيصه ميگذارد تا اول مهر پس از آن بطرف جنوب۵۲ کیلوبایت (۴٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- اينکه تفسير خارج است و ما بطور اختصار در چند مقام صحبت ميكنيم: مقام اول: در تعيين ليلة القدر. اختلاف زيادي است بين سني و شيعه بعض اهل۵۱ کیلوبایت (۵٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۱
- وتر وارد شده در آخر شب زيرا ساير صلوات افضل اول وقت است که فرمودند: جلد 16 - صفحه 270 اول الوقت رضوان اللّه و آخر الوقت غفران اللّه و۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۷۹ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- عالم اينكه اول مخلوق الهي در عالم نورانيت که فرمود: (اول ما خلق اللّه نوري) و اينکه منافي با خبري که ميفرمايد: (اول ما خلق اللّه۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۵
- قَبلِهِم تكرار اينکه جمله بعضي گفتند اول راجع بعقوبت اخروي است و دوم راجع ببليات دنيوي، بعضي گفتند اول راجع بتشبيه در تكذيب انبياء است۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- وتر وارد شده در آخر شب زيرا ساير صلوات افضل اول وقت است که فرمودند: جلد 16 - صفحه 270 اول الوقت رضوان اللّه و آخر الوقت غفران اللّه و۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۱۲ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۰
- نميكنند و نميفهمند) كلام در تفسير اينکه آيه در چند مورد است: مورد اول در دفع بعض اشكالات که متوجه بر اينکه آيه است و آنها سه۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- معراج المؤمن) (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة) (الصلاة قربان کل تقي) (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة جلد 18 - صفحه 168 ان قبلت قبل۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۹
- معراج المؤمن) (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة) (الصلاة قربان کل تقي) (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة جلد 18 - صفحه 168 ان قبلت قبل۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۰
- ادراك. (كتاب) يكي از اسامي قرآن كتاب است و در مجلد اول اينکه تفسير در اول سوره بقره آيه شريفه الم ذلِكَ الكِتابُ لا رَيبَ فِيهِ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۳ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۴
- قائل بعلت و معلول هستند که ميگويند: خدا علت تامه بوده و فقط عقل اول بنحو عليت از او صادر شده و عقول طوليه و عرضيه که افلاطون طوليه۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۳
- بموقع خود بيان ميكنند. 1- مجلد اول ص 128- 132 و 253 و 441- 448 2- مجلد اول 445 [.....] 3- مجلد اول ص 252 4- سورة التوبة آيه 6 5-۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- که يك سوره مثل آن بياورند و جهات معجزه بودن قرآن را در مجلد اول اينکه تفسير بيان كردهايم بعلاوه خبرهايي که در كتب آنها ببشارت۴۷ کیلوبایت (۴٬۰۰۸ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۳۸
- جلواتي دارد لذا اول تقوي را بيان فرمود سپس ايمان و اخيرا عمل صالح بعدا در مقام تأكيد اينکه موضوع بر آمد نسبت بدو درجه اول که اهميتش۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- براي عبادت نصف آخر است که اول وقت نماز شب است از نصف تا فجر و نصف براي استراحت و نوم نصف اول است آنهم بعد از اداء فرائض۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۳۸ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۶:۰۴
- اينکه بيان رفع دو اشكال هم ميشود (اشكال اول) اينكه در آيه تناقض است زيرا در جمله اول ميفرمايد إِن يَدعُونَ مِن دُونِهِ إِلّا إِناثاً۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- منطقة البروج در دو نقطه تماس پيدا ميكنند با دائره معدل النهار اول فروردين و اول مهر شب و روز مساوي ميشود و هر چه رو بنقطه جنوب رود شب افزوده۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- قسم ميباشد 1- مجلد اول از صفحه 179 الي آخر الكتاب در بحث نبوت خاصه 2- صفحه 69- 70 جلد 1 - صفحه 179 قسم اول اموريست که مقطوع الصدور۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- عملي اول بايد موانع را برطرف كرد بعدا مقتضيات را ايجاد نمود، در قسمت اخلاق اول تخليه از رذايل است سپس تحليه بفضائل، اول بايد كثافات۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- در اينکه باب آورده و اينکه همان عقلي است که اول مخلوق الهي است که فرمود (اول ما خلق اللّه العقل) مخصوصا حديث چهاردهم اينکه باب۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- متّقين بشمار ميرود وَ المُنفِقِينَ اقسام انفاقات را در اول سوره بقره جلد اول در ذيل آيه وَ مِمّا رَزَقناهُم يُنفِقُونَ آيه 3 مفصّلا۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ايمان آوردند اينکه آيه شريفه را دو نحوه ميتوان تفسير كرد و نحوه اول مراد از: الَّذِينَ آتَيناهُمُ الكِتابَ انبياء هستند که بر آنها۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- ميشود و بسا ضلالت. اما درجات ايمان. در هر قسمتي چهار درجه دارد: اول. ايمان لساني که بمجرد لسان است و در قلب داخل نشده ايمان منافقين۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- بدهيد و با ركوع كنندگان «نمازگزاران» ركوع كنيد «نماز گزاريد»). در اول سوره در ذيل آيه الَّذِينَ ... يُقِيمُونَ الصَّلاةَ الاية معني اقامه۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- ميكنند اول فروردين و اول مهر شب و روز مساوي ميشوند و در دو نقطه منتهاي بعد را از يكديگر دارند که بيست و چهار درجه است که اول تير و۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- است و تحقيق كلام در ذيل اينکه آيه در سه مقام است: «مقام اول» در معناي مشيّت و اينكه آيا مشيّت و اراده در خدا يكي است ۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۷۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۵
- از او عقل اول صادر شده زيرا (الواحد لا يصدر عنه الّا الواحد) و چون خداوند قديم است و انفكاك هم محال است عقل اول هم قديم است۸۴ کیلوبایت (۷٬۴۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- بين خداوند و رسول او چنانچه مكررا تذكر داده شده و ما در مجلد اول اينکه تفسير (ص 121 تا 125) اقوالي که در حروف تهجي و حروف ابجد۱۵ کیلوبایت (۱٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- تلاوت ميكرد که اول آن إِنَّ فِي خَلقِ السَّماواتِ وَ الأَرضِ و آخر آن إِنَّكَ لا تُخلِفُ المِيعادَ است، در مرتبه اول چهار ركعت از۴۳ کیلوبایت (۴٬۱۳۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- كانه خداوند مردم را نسبت به برخورد با مصائب دو دسته فرموده: دسته اول که مورد بشارت و مشمول صلوات و رحمت پروردگارند صابرين ميباشند که۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- اخنوخ و هو ادريس و هو اول من خط بالقلم و نوح، و اربعة من العرب هود و صالح و شعيب و نبيك محمّد (ص) و اول نبي من بني اسرائيل موسي۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۶ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۹
- امير المؤمنين در خطبه شريفه ميفرمايد «اول الدين معرفة اللّه و كمال معرفته توحيده- الخطبة» اول دين خدا شناسيست مقابل طبيعي دهري و نقصان۴۶ کیلوبایت (۴٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- است آيات اينکه سوره مباركه است که 99 آيه است و در اول سوره بقره مجلد اول اسامي قرآن را ذكر كرديم و وجه اطلاق كتاب بر قرآن را۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- در سوره مباركه حمد در تفسير اهدِنَا الصِّراطَ المُستَقِيمَ در مجلد اول صفحه 113- 118 بيان كرديم که دو صراط داريم يكي در قيامت که جسر۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- اخبار داريم که اول چيزي که خداوند خلق فرمود نور مقدس پيغمبر اكرم بود چنانچه از خود حضرت است که ميفرمايد (اول ما خلق اللّه نوري)۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۲ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۸۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- برادر ابراهيم که هاران باشد و بعضي گفتند پسر خواهر ابراهيم است و اول كسي که ايمان بابراهيم آورد او بوده چنانچه ميفرمايد فَآمَنَ لَهُ۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- است، و در بعضي اخبار دارد که حضرت آدم خانه كعبه را بناء نمود و اول كسي بود که حج بجاي آورد چنانچه در مجمع البيان نقل كرده و از۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- لِيَعلَمَ الَّذِينَ كَفَرُوا عطف است به ليبيّن بهر دو معني اما بمعني اول فرداي قيامت بمشاهده مثوبات مؤمنين و عقوبات كفار و مشاهده بهشت و جهنم۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- متعلق بفعل محذوف باشد يعني و اذكر لوطا و اول اظهر است بمناسبت آيات هود و صالح، و لوط اول كسي است که ايمان بحضرت ابراهيم آورد فَآمَنَ۲۷ کیلوبایت (۲٬۰۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- اعمال صالحه بجا آورد و نزديك موت ايمان زائل شود كشف ميشود که از اول اعمال او باطل بوده نه اينكه شرط مؤخر باشد که بگويي معني ندارد۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- مخلوق نيست براي چه نسبت خلق باو داده شده! جواب: اما از اشكال اول بعض مفسرين گفتند: که موت عدم الحيوة است و عدم قبل الحيوة بوده۴۹ کیلوبایت (۴٬۱۰۳ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- عالم او را اشرف ممكنات قرار داده و نور مقدس او را اول مخلوقات که فرمود: (اول ما خلق اللّه نوري) ، اوصياء طيبين او را افضل اوصياء۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۷۴ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۶
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۵۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۸۷ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۹
- ابتدايي براي ازليت آن بوده و نه انتهايي براي ابديت آن هست اول بلا اول است و آخر بلا آخر جل ثنائه و عم نواله و عظم شأنه. تفسیر آیات۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- است که فرمود: «اول ما خلق اللّه نوري» و پس از آن دوازده حجاب آفريد و اينکه نور را در آنها سير داد در حجاب اول دوازده هزار سال۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
- قرآن بنفسه بزرگترين معجزات باقيه است تا صبح قيامت و ما در مجلد اول در مقدمه جهات معجزه قرآن را از شش جهت بيان كرديم. و ثانيا امتياز۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- دختر خاله ابراهيم و خواهر لوط ميشود و لوط برادر زن ابراهيم و حضرت لوط اول كسي بود که بابراهيم ايمان آورد که ميفرمايد «فَآمَنَ لَهُ لُوطٌ»۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- ميفرمايد«2» «من قاله في اول وضوئه طهرت جميع جسده و من لم يسمّ لم يطهر الّا ما اصابه الماء» (هر که در اول وضويش بسم اللّه گويد همه۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- تنافي نيست بين اينكه بگوئيم اول ما خلق اللّه العقل چنانچه حكماء گفتند و بين حديث جلد 12 - صفحه 286 (اول ما خلق اللّه نوري) که همان۵۲ کیلوبایت (۴٬۵۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- العُسرَ بقره آيه 185. اقول: دين مقدس اسلام مشتمل بر سه جزء است اول علم بعقائد حقه و به احكام اسلاميه و بفوائد صفات حميده و مضار اخلاق۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۲
- ثبوت آن محقق است، گفتند: فرق است بين ما أدراك و بين ما يدريك اول راجع بمعلوم است يعني ميداني دوم راجع بمجهول است يعني نميداني۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۶ واژه) - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- (117) و داديم موسي و هارون را كتابي که حقايق را بيان ميفرمايد. اول كتابي که از آسمان نازل شد تورية بود پس از آن زبور سپس انجيل۱۸ کیلوبایت (۱٬۲۸۱ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
- أَلِيمٌ بِما كانُوا يَكذِبُونَ بقره آيه 9 و در ذيل آيه شريفه در مجلد اول اينکه تفسير صفحه 363 الي 372 شرح اينکه آيه شريفه شده مراجعه فرمائيد۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۹
- است هشت امر در نبوّت عامه و 12 در نبوّت خاصه که ما در مجلد اول كلم الطيّب از صفحه 179 الي صفحه 389 بحث نبوت را كردهايم و هم۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- ثَلاثَةَ أَيّامٍ به اينكه روز اول صورتها زرد شد و روز دوم قرمز شد و روز سوم سياه و در شب چهارم صيحه آمد، همان روز اول که رنگها زرد شد آثار بلاء۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- خير موضوع من شاء استقل و من شاء استكثر) و (الصلاة معراج المؤمن و (اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة) و (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- اينکه دو آيه مختلف است، اما در آيه کان النّاس افرادي که در اول خلقت که امّت آدم بودند و بشريعتش تا زمان نوح [ع] باقي بودند و۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- دسته دوم که ايمان آوردند و آنها را دسته اول ضعيف شمردند که معناي مستضعف است. دسته اول خطاب بدسته دوم كردند قالَ المَلَأُ يعني جماعت۳۳ کیلوبایت (۲٬۲۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- چهار دسته هستند: مؤمن با تقوي، مؤمن عاصي، كافر قاصر، كافر مقصر. قسم اول مؤمن متقي است که از حين موت بشارات و مثوبات پي در پي براي۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- دارند) كلام در بيان اينکه آيه در چند مقام واقع ميشود: «مقام اول» در وجه تكرار «الَّذِينَ يُؤمِنُونَ» بعضي گفتند مراد از الّذين يؤمنون۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- اللّه العالم اينكه نهار اول ظهر است که شمس در وسط السماء باشد و دو طرف آن يكي از طلوع فجر است که اول روز است شرعا تا زوال۶۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- براي حركت انتقالي او است دور كره شمس و تمام اينکه كواكب در طبقه اول هستند بدليل قوله تعالي: إِنّا زَيَّنَّا السَّماءَ الدُّنيا بِزِينَةٍ۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۰۹ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۳
- بدا بحال مكذبين و واي بحال آنها و اينکه معني صدق ميكند که از اول موت و حال احتضار در شكنجه و عذاب هست الي الابد و آني را حتي۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۶ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۵
- بدا بحال مكذبين و واي بحال آنها و اينکه معني صدق ميكند که از اول موت و حال احتضار در شكنجه و عذاب هست الي الابد و آني را حتي۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۳۳ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۵
- بقره وَ إِذا قِيلَ لَهُم لا تُفسِدُوا فِي الأَرضِ الايه گذشت در مجلد اول صفحه 381- 385. ] (آیه 63)- در این آیه کسانی را که از پذیرش این حقایق سر۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- تعلق ميگيرد و از او سؤال ميشود و ما در مجلد سيم كلم الطيب طبع اول توضيح دادهايم. ] (آیه 15)- این آیه از مسأله توحید و شناخت مبدء به طرز۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- اميدواريم که خداوند بپوشاند خطاهاي ما را و ببخشد گناهان ما را چون ما اول كساني هستيم که ايمان آورديم. اينکه اوليت نسبت باين جماعتي بود۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- حضرت زكريّا از طبقه اول و دوم كسي را نداشت فقط طبقه سيم بني اعمام بودند و گفتند آنها هم اشرار بودند و در طبقه اول و دوّم ممكن نبود كسي۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- و دهه اول ذي الحجه تفسير شده و در جمع بين اينکه دو دسته اخبار گوئيم چون دسته دوم نصّ در دهه اول ذي الحجه و دسته اول ظاهر در۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- مطابق حق و واقع که اينکه كتاب تصديق ميكند آنچه را که قبل از اول نازل شده از كتاب و نگهبان او است پس حكم كن بين آنها بآنچه۷۹ کیلوبایت (۵٬۸۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- گرديد و پيغمبر براي مردم تلاوت فرمود. و از اينکه آيه بضميمه آيه اول سوره قدر و سوره دخان ثابت ميگردد که شب قدر در ماه مبارك رمضان۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۲۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- هستند (جاهل متهتك و عالم متهتك و جاهل متمسك و عالم متمسك) سه قسم اول في النار و قسم اخير في الجنّة. ] (آیه 61)- در این آیه برای تأکید بیشتر۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۹۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- بَلي وَ رَبِّي«1» و أَ لَستُ بِرَبِّكُم قالُوا بَلي«2» که در آيه اول مفاد آن: بلي يبعثون و در دوم بلي انت ربنا است. و نعم براي تصديق۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- بدا بحال مكذبين و واي بحال آنها و اينکه معني صدق ميكند که از اول موت و حال احتضار در شكنجه و عذاب هست الي الابد و آني را حتي۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۰۰ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۶
- بدا بحال مكذبين و واي بحال آنها و اينکه معني صدق ميكند که از اول موت و حال احتضار در شكنجه و عذاب هست الي الابد و آني را حتي۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۴۰ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۶
- يجعل له عوجا لكن بسيار ضعيف است در علم اخلاق متعرض هستند که اول تخليه است بعد تحليه يعني بايد اولا اخلاق رذيله را زائل كرد سپس۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- عَرَبِيٍّ مُبِينٍ شعراء آيه 192 الي 195 و مراتب نزول قرآن در مجلد اول اينکه تفسير در بيان مقدّمات مفصلا بيان شده. (آیه 77)- اکنون ببینیم۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۴۳ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
- عَرَبِيٍّ مُبِينٍ شعراء آيه 192 الي 195 و مراتب نزول قرآن در مجلد اول اينکه تفسير در بيان مقدّمات مفصلا بيان شده. (آیه 78)- سپس به توصیف۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- 67. إِلّا مَن رَحِمَ اللّهُ كساني که مشمول رحمت الهي هستند درجه اول انبياء و ائمه طاهرين که شفاعت ميكنند عصات مؤمنين را، و پس از۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۶۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
- او جلد 16 - صفحه 244 بودند، و بقيه آنها چه قبل از ذي القرنين تبع اول و چه بعد از آن تكذيب انبياء خود كردند و بعذاب الهي هلاك شدند۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- خود دليل بر بطلان خود است و تفصيل اينکه دعوي را ما در مجلد اول كلم الطيب در بحث نبوت خاصه بيان كردهايم مراجعه فرمائيد. أَم آتَيناهُم۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۸۸ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۷
- كُفرِهِم بِآياتِ اللّهِ که شرحش را مكرر تذكر دادهايم و در مجلد اول كلم الطيب مفصلا بيان شده که چندين مرتبه در شرك و كفر و بتپرستي۴۱ کیلوبایت (۲٬۹۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰