نتایج جستجو
از الکتاب
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... [منافقون:4]. سَنَد (به فتح س - ن) به معنى تكيه گاه است مثل ديوار و ستون. مُسَنَّدَه: تكيه داده۲ کیلوبایت (۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۳
- عبس ٤ (رده سند معترض به عبدالله بن ام مکتوم)تنبه: زمینه تنبه ۱ دین: نقش دین ۳ سلامتى: نقش سلامتى ۶ عبدالله بن ام مکتوم: سند معترض به عبدالله بن ام مکتوم ۹; فضایل عبدالله بن ام مکتوم ۱۰; قصه عبدالله بن ام مکتوم۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
- آیات شامل این کلمه سند (۱ بار) [منافقون:4]. سَنَد (به فتح س - ن) به معنى تكيه گاه است مثل ديوار و ستون. مُسَنَّدَه: تكيه داده شده يعنى: اگر چيزى گويند۲ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۲
- مجمع نيز از حضرت باقر«عليه السلام»است، آنچه از مجمع و عياشى نقل شد سند ندارد و در سند آنچه ازكافى نقل شد محمدبن فضيل واقع است و او ظاهرا همان است كه ضعيف۹ کیلوبایت (۹۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
- يأْجُوجَ وَمَأجُوجَ». بنابر اين حديث، يأجوج و مأجوج از نسل آدم نيستند ولى سند خبر ضعيف است. وَ يَأْجُوج مُفْسِدُون هُم فِي الْأَرْض فُتِحَت إِن مِن إِذَا۴ کیلوبایت (۲۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۸
- از بزنطى نقل كرده است (تفسير برهان). اگر صحبت، صحبت درستى سند باشد فكر مىكنم در درستى اين سند صحبتى نباشد. و هيچ مانعى نيست كه بنى اسرائيل بعد از آن همه۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- نفرستاده بوديم. در صورتی که ما هیچ کتاب و سندی که آن را بخوانند (و به آن سند تکذیب تو کنند) و یا رسولی پیش از تو (که به قول او بر ردّ تو دلیل آرند) بر۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- الجارود از حضرت باقر«عليه السلام» قطران مس مذاب شديدالحراره معنى شده ولى سند آن درست نيست. وَ مِن تَغْشَى الْأَصْفَاد سَرَابِيلُهُم وُجُوهَهُم فِي لِيَجْزِي۴ کیلوبایت (۳۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۱
- الَّتى قالَها مالَبِثَ فَى السِّجْنِ مالَبِثَ». آنچه در تفسير عياشى نقل شده سند ندارد آنچه از تفسير خازن نقل شد از مردى به نام حسن روايت شده نمىتوان بر آن۸ کیلوبایت (۷۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۲
- «تريدون ان تصدونا عما كان يعبد آباونا» از قبيل جمله معترضه است كه بين انكار، و سند انكار فاصله انداخته، و معنايش اين است كه شما بشرى مانند ما هستيد و هيچ فضيلت۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۵۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۸
- آله و سلم نقل كرده كه «قيل فى الازلام؟ قال قد احهم التى يسقسمون بها» ولى در سند روايت عمر و بن شمر هست و قابل اعتماد نيست. نا گفته نماند گرچه اين قول قويتر۸ کیلوبایت (۸۲۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- امالى شيخ از حضرت رضا از پدرانش از رسول خدا صلوات اللَّه عليهم نقل شده ولى سند صحيحى ندارد و با عموم آيه مخالف است. ايضاً در وسائل از امالى از حضرت صادق۸ کیلوبایت (۸۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۵
- الَّتى قالَها مالَبِثَ فَى السِّجْنِ مالَبِثَ». آنچه در تفسير عياشى نقل شده سند ندارد آنچه از تفسير خازن نقل شد از مردى به نام حسن روايت شده نمىتوان بر آن۹ کیلوبایت (۸۵۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- و نيست. همچنين اين سنگها در قيامت، همانند چاقوى خونى همراه پرونده قاتل، سند جرم و گناه آنان است. سؤال: با اينكه الفاظ اختراع بشر است، پس چگونه نمىتواند۶۱ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۲۹
- شوم باشد رجوع شود به وسائل ابواب آداب سفر... با تدبر در روايات قطع نظر از سند آنها خواهيم ديد نحوست و بركت آنها به ملاحظه واقعاتى است كه در آنها رخ داده۸ کیلوبایت (۸۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۵
- برهان به نظرم اين قسمت حديث را به امام باقر «عليهالسلام» نسبت نداده است و سند روايت روشن نيست. احتمال ظاهراً مراد از عقده گرفتگى زبان و كوتاهى منطق در اثر۹ کیلوبایت (۹۶۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۲
- برهان به نظرم اين قسمت حديث را به امام باقر «عليهالسلام» نسبت نداده است و سند روايت روشن نيست. احتمال ظاهراً مراد از عقده گرفتگى زبان و كوتاهى منطق در اثر۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- روايتى كه در مجمع و برهان و صافى و غيره از امام صادق «عليه السلام» نقل شده سند ندارد آن در مجمع به لفظ «روى» و در برهان به لفظ «عَلِى بْنِ اِبْراهيمِ قالَ۹ کیلوبایت (۹۷۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۳
- عذاب ما را چشیدند (و کیفر اعمال بد خود را دیدند). بگو: آیا دلیل قاطعی (و سند درستی برای رضایت خدا از شرک خود و تحریم چیزهای حلال، در دست) دارید تا آن را۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- روايتى كه در مجمع و برهان و صافى و غيره از امام صادق «عليه السلام» نقل شده سند ندارد آن در مجمع به لفظ «روى» و در برهان به لفظ «عَلِى بْنِ اِبْراهيمِ قالَ۹ کیلوبایت (۱٬۰۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۲
- هست نظام آخرتى آن ها با نظام دنيایی شان فرق مى كند. و در معانى الاخبار، به سند خود، از محمد بن مسلم روايت كرده كه گفت: از امام باقر (عليه السلام) شنيدم كه۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۸ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- زيادي از خواصّ القرآن از پيغمبر و از حضرت صادق وارد شده لكن سند ندارد و صرف نظر كرديم. و در اعمال ماه رمضان دارد که هر شب صد مرتبه۱۴ کیلوبایت (۱٬۰۸۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۱
- مريم چنانكه نقل شد دليل بارز اين مطلب است ايضاً در كافى باب مولدالزهرا به سند صحيح ازامام صادق «عليه السلام» نقل شده «قالَ اِنَّ فاطِمَةَ عَلَيْهِاالسَّلامُ۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- نيست ، چون هر چه هست همه اخبارى آحاد است كه يا ضعيف در سند است و يا قاصر در دلالت ، و يا به فرض صحت سند و روشنى دلالت كه در نايابى چون كبريت احمر است تازه۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
- حجيت سند، معنايش اين است كه رجال حديث دروغ عمدى نمى گويند، و اما اينكه فريب نمى خورند، و در اصول روايتى آنان هم دست برده نمى شود، ربطى به صحت سند ندارد۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- در همان كتاب اين روايت را با چند سند، از جابر و بريد بن معاويه و فضيل بن يسار، از امام ابى جعفر (عليه السّلام)، و به سند خود از عبداللّه بن بكير و عبداللّه۴۵ کیلوبایت (۵٬۵۲۶ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۴۲
- حمل و براي رضيع در قبولي رضع و غير اينها روايت كردهاند بدون سند لذا صرف نظر كرديم. الحَاقَّةُ يكي از اسامي قيامت است و اسامي بسياري۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۶ واژه) - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- بگوئيم تفسير به رأي است مگر از مصادر عصمت صادر شده باشد به سند معتبر. غُلِبَتِ الرُّومُ نظر به اينكه گفتهاند حضرت رسالت چون مبعوث۲۰ کیلوبایت (۱٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بگوئيم تفسير به رأي است مگر از مصادر عصمت صادر شده باشد به سند معتبر. غُلِبَتِ الرُّومُ نظر به اينكه گفتهاند حضرت رسالت چون مبعوث۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير۴۰ کیلوبایت (۳٬۸۶۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۰
- قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- از پيغمبر (ص) و از حضرت صادق (ع) نقل كردهاند صرف نظر كرديم چون سند نداشت حم از رموز است. تَنزِيلُ الكِتابِ اينکه قرآن مجيد نازل شده۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۴۱ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۵
- قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
- مشتبه شده است. (لذا خواننده را به دقّت بيشترى توصيه مى نمایيم). در كافى، به سند خود، از «عبدالرحيم قصير»، از ابى جعفر (عليه السّلام) روايت كرده كه در ذيل۴۷ کیلوبایت (۵٬۷۳۶ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۸
- ها را به او مى دهند، كه سند برائت از آتش دوزخ است. مؤلف: و در تفسير برهان، از موفق بن احمد روايت كرده كه در كتاب مناقب، به سند خود، از بلال بن حمامه، از۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۸۵ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۲
- زيادي از خواصّ القرآن از پيغمبر و از حضرت صادق وارد شده لكن سند ندارد و صرف نظر كرديم. و در اعمال ماه رمضان دارد که هر شب صد مرتبه۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۳
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۳۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- رَبِّ الْعالَمِينَ: نيست اجر من مگر بر پروردگار عالميان. واقعه قوم لوط: به سند صحيح از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام مروى است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- به دست چپشان میدهند آنها از شرمساری و ذلت دست را پشت سر میگیرند، تا این سند جرم و فضاحت کمتر دیده شود، ولی چه فایده که در آنجا چیزی پنهان شدنی نیست. تفسیر۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
- بگوئيم تفسير به رأي است مگر از مصادر عصمت صادر شده باشد به سند معتبر. غُلِبَتِ الرُّومُ نظر به اينكه گفتهاند حضرت رسالت چون مبعوث۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- تحت تأثير سخنان فاطمهى زهرا عليها السلام قرار گرفت و سند فدك را پس داد و گريه كرد، ولى عمر دوباره سند را گرفت و پاره كرد!) حضرت على عليه السلام فرمود: من۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- بهمين دليل مقصودش از اينكه گفت شما دزديد همان دزديدن يوسف است. و در كافى به سند خود از حسن صيقل روايت كرده كه گفت : خدمت حضرت صادق (عليه السلام ) عرض كردم :۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۸ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۷
- نمى نگريد. و نيز در همان كتاب است كه ابن مغازلى - در كتاب المناقب خود بدون سند از زيد بن ارقم روايت كرده كه گفت: بر رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم)۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۹۲ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- به آن وارد است جز مخالف با كتاب خدا حجيت ندارد روايات آحاد حتى در صورت صحت سند در غير احكام شرعيه حجيت ندارند نقد رواياتى كه صداى گوساله سامرى را مستند به۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- به كافران و منكران خدا و پيغمبر و قرآن. در حق اليقين مجلسى (رحمه الله) به سند معتبر از عمرو بن ثابت كه امام محمد باقر عليه السّلام فرمود: اهل جهنم در آتش۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- از منطق نيامده است. «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ» 1- خداوند، براى بزرگترين سند تشريع يعنى قرآن، به بزرگترين بخش تكوين يعنى كهكشانها، سوگند ياد كرده است۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
- ايمان و طاعت و توبه از كفر و معصيت. واقعه قوم ثمود: علامه مجلسى رحمه اللّه به سند حسن بلكه صحيح از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام روايت نموده كه: حضرت پيغمبر۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- پیامبران بزرگ خدا را به قتل برسانند. قرآن برای روشنتر ساختن دروغ و کذب آنها، سند دیگری را بر ضدّ آنها افشا میکند و میگوید: «موسی آن همه معجزات و دلایل روشن۲۴ کیلوبایت (۱٬۶۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- كند با صالحان مواليان ما تا براى او نوشته شود ثواب صله و نيكى به ما. 2- به سند صحيح روايت نموده از محمد بن احمد بن يحيى الاشعرى كه گفت: من در فيد كه اسم۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- بايد گفت كه يهوديها حق داشتند درباره تورات خود در شك و ترديد باشند، زيرا سند توراتى كه فعلا در دست است منتهى مى شود به مردى از كاهنان به نام «عزراء» كه۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۲۱ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۳۱
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- محل ولادت، ارحام زوجات است نه ادبار رجال و غلمان. علامه مجلسى رحمه اللّه به سند صحيح از حضرت باقر عليه السّلام روايت نموده كه: حضرت رسول خدا صلّى اللّه عليه۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- به آن وارد است جز مخالف با كتاب خدا حجيت ندارد روايات آحاد حتى در صورت صحت سند در غير احكام شرعيه حجيت ندارند نقد رواياتى كه صداى گوساله سامرى را مستند به۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- آدمیان مستند به خداوند است. ۲ - احتجاج الهى در قیامت با امت ها، براساس مدرک و سند (هذا کتبنا) ۳ - صحیفه اعمال امت ها در قیامت، بیان کننده تمامى کردار ایشان،۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۱
- مادران آموخته، اراده کرد این بنده مؤمن خالص در این دریای آتش سالم بماند، تا سند دیگری بر اسناد افتخارش بیفزاید، چنانکه قرآن در اینجا میگوید: «به آتش گفتیم:۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- «1» بحار الانوار ج 13 ص 299 حديث 17 و ج 52 ص 152 حديث بنقل از كمال الدين سند حديث، در مصدر، به امام رضا عليه السلام منتهى مىشود. جلد 8 - صفحه 115 اختلاف۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- رسول اللّه» و غير اينها از اخبار مرويه از خواص القرآن و چون سند نداشت از نقل آنها خودداري كرديم. ] (آیه 18)- و بالاخره در آخرین آیه،۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۸۸ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۲
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- را به درگاه ملوك مىبرند و آنها منتظر كرامت و انعامند از ملوك. در كافى- به سند معتبر از حضرت باقر عليه السلام كه از حضرت رسول صلى اللّه عليه و آله سؤال نمودند۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- نبايد شخص سخنى بگويد كه علم بصدق آن ندارد در باره خود و غير و نه كارى بكند كه سند يقينى براى جواز آن نداشته باشد راجع بامور دنيا و آخرت و نه عقد قلب نمايد بر۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- از منطق نيامده است. «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ» 1- خداوند، براى بزرگترين سند تشريع يعنى قرآن، به بزرگترين بخش تكوين يعنى كهكشانها، سوگند ياد كرده است۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۹ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- چنانچه در ترجمه ذكر شد لكن در خبر از حضرت صادق عليه السّلام بچهار سند روايت كردهاند که اخبات را حضرت تفسير بتسليم فرموده و تسليم بالاترين۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- و در عذاب مشتركند. (آیه 27)- سپس به داستان «ناقه» که به عنوان معجزه و سند گویای صدق دعوت صالح (ع) فرستاده شده بود اشاره کرده، میافزاید: به صالح وحی۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۹ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- و حمل بر عموم اولى باشد. خلق سگ: در حيات القلوب علامه مجلسى رحمه اللّه به سند معتبر از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام مروى است كه از پيغمبر صلّى اللّه۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- چه توجيهى دارد؟ اين تفسير در برخى روايات نيز آمده است، امّا روايات ياد شده سند صحيحى ندارند و با اصول عقلى كه مىگويد: بايد انبيا معصوم باشند سازگار نيست،۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۰
- كودكى معرّفى كردهاند كه مثل عيسى عليه السلام در گهواره به سخن آمد، ولى چون سند محكمى ندارد، نمىتوان به آن اعتنا كرد. امّا بهتر است شاهد را يكى از مشاوران۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- با دشمنان. يا داديم او را از هر چيزى كه مىخواست سببى. در اختصاص به چندين سند از حضرت باقر و صادق عليهما السلام فرمود: خداى تعالى مخير گردانيد ذو القرنين۳۶ کیلوبایت (۳٬۳۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- آفتاب است و قطرهاي باران ندارد و ابر زير آن ميبارد و اخبار يا سند ندارد يا قابل تأويل است چنانچه حكماء در آيه شريفه وَ جَعَلنا۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- به آن وارد است جز مخالف با كتاب خدا حجيت ندارد روايات آحاد حتى در صورت صحت سند در غير احكام شرعيه حجيت ندارند نقد رواياتى كه صداى گوساله سامرى را مستند به۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- فرمود: هر كه شك كند در كفر دشمنان ما و ستم كنندگان بر ما كافر است. كلينى به سند معتبر روايت نموده: سه كساند كه حق تعالى نظر رحمت در قيامت به ايشان ننمايد۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- هاكس كه در تأليف كتابش مدّتها زحمت كشيده است و قول وى در اين باره براى ما سَنَد است. و در مقدمه همان كتاب گويد: كتاب مقدس (تورات فعلى) توسط 39 نفر در مدت۱۵ کیلوبایت (۱٬۶۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- هاكس كه در تأليف كتابش مدّتها زحمت كشيده است و قول وى در اين باره براى ما سَنَد است. و در مقدمه همان كتاب گويد: كتاب مقدس (تورات فعلى) توسط 39 نفر در مدت۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۱۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۷
- اوهام قلوب، دقيقتر است از ابصار عيون. تو به تحقيق درك مىكنى به وهم خود، سند و هند و شهرهائى كه داخل آنها نشدى و درك ننمودى آنها را به چشم خود، و اوهام۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- اول- اقامه معجزه که بمنزله نشاني حق است مثل امضاء و مهر که اثبات سند ميكند دوم- اخبار نبي سابق النبوة مثل اخبار اينکه پيغمبر بر نبوت۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۱۲
- نبايد شخص سخنى بگويد كه علم بصدق آن ندارد در باره خود و غير و نه كارى بكند كه سند يقينى براى جواز آن نداشته باشد راجع بامور دنيا و آخرت و نه عقد قلب نمايد بر۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- به این است که این شتر یک ج5، ص513 شتر معمولی نبود، بلکه به عنوان معجزه و سند گویای صدق دعوی صالح فرستاده شده بود، یکی از ویژگیهای آن طبق روایت مشهور این۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۷ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
- ميشود و يسر در امور پيدا ميكند و ثروتمند ميشود و غير اينها لكن چون سند معتبري نداشت ما از نقل آنها خودداري كرديم. 136 ] (آیه 15)- سر انجام۴۱ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۹
- است بايد تكذيب كرد (اقول) مخالف برهان و عقل و اجماع هم هست بعلاوه سند معتبر هم ندارد. (آیه 110)- و از آنجا که حضور مردم در صحنه قیامت برای حساب۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- راه مىبرد و از عصر تا صبح يك ماه «2». تنبيه: علامه مجلسى (رحمه اللّه) به سند موثق از حضرت امير المؤمنين عليه السّلام روايت نموده كه روزى سليمان بيرون آمد۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- به آن وارد است جز مخالف با كتاب خدا حجيت ندارد روايات آحاد حتى در صورت صحت سند در غير احكام شرعيه حجيت ندارند نقد رواياتى كه صداى گوساله سامرى را مستند به۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- به آن وارد است جز مخالف با كتاب خدا حجيت ندارد روايات آحاد حتى در صورت صحت سند در غير احكام شرعيه حجيت ندارند نقد رواياتى كه صداى گوساله سامرى را مستند به۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ترسيدن است از او. بيان: مفسرين را در اين آيه وجوهى است: 1- تفسير برهان- به سند صحيح و عياشى، از حضرت صادق عليه السّلام سؤال شد از اين آيه، قال يطاع و لا۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- زياد دارند، اولا يك مقدار از نفائس تركه مثل جواهرات و طلاها و پولها و سند و امثال اينها را مخفي ميكنند، و ثانيا ديون و وصيت نامه را منكر ميشوند۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- فرموده: «كن»، و آنگاه موجود شده است. و در كافى به سند خود، از عمرو بن شمر يمانى، و بدون ذكر بقيه رجال سند، از على (عليه السّلام) روايت كرده كه فرمود: رسول۴۷ کیلوبایت (۵٬۵۹۲ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۵۳
- اينگونه اخبار مطالبى دارد كه ما نمى توانيم آنها را تصحيح كنيم ، علاوه بر اين ، سند معتبرى هم ندارند. نظير اين روايات ، روايات ديگرى از شيعه و سنى است كه در آنها۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۱۷ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۵:۵۱
- دارد خداى تعالى او را از آن نهر سيراب فرمايد. علامه مجلسى (قدس اللّه سره) به سند معتبر روايت نموده كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود ماه رجب ماه استغفار۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- وحدانيت خداست و بس، ولى نسبت به خصوص مؤمنين، تذكر هم هست. در معانى الاخبار، به سند خود، از ثوبان نقل كرده كه مردى يهودى، خدمت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۲۷ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- قطع کنیم. آیا گناهى براى ما محسوب نخواهد گردید؟ سپس این آیة نازل شد اگر چه سند این حدیث ضعیف به نظر مى آید. Tabber requires Javascript to function. آيات۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۹۰ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۵
- ضمناً آيات 64 سورهى نساء، 97 سورهى يوسف و 114 سورهى توبه نيز مىتواند سند توسّل باشد. «1». نساء، 18. «2». نهجالبلاغه، خطبه 110. «3». تفسير صافى. جلد۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- مىخواندند از رؤساى كفّره. تبصره: علامه مجلسى قدس الله سره در حيات القلوب به سند حسن روايت نموده كه: «1» معتصم امر كرد در بطانيه چاهى حفر كنند. تا سيصد قامت۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- عنكبوت در شب قدر، 23 رمضان و اما اخباري که مفسرين ذكر كردهاند چون سند معتبر ندارد بلكه بعض آنها به نظر مجعول ميآيد از نقلش خود داري۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- عدم جواز مگر بعد از توبه محمول است بر تقيه يا حمل بر كراهت باشد به جهت ضعف سند آنها و عمل نكردن اصحاب. الزّانِي لا يَنكِحُ إِلاّ زانِيَةً أَو مُشرِكَةً۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- لذا شایع کردند که آنچه که پیامبر مى گوید بلعام به او تعلیم میدهد و برخى سند این حدیث را ضعیف شمرده و آن را بىاساس دانسته اند. از طریق حصین از عبدالله۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- خود معلّق كند در عقب هر حاجتي برود برآورده ميشود، لكن چون اخبار سند معتبري نداشت از نقل عين عبارات آنها صرف نظر كرديم. سَبَّحَ لِلّهِ۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۰۳ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۳
- تبصره: مكالمه حضرت سليمان عليه السّلام با مورچه. ابن بابويه رحمه اللّه به سند معتبر از حضرت صادق عليه السّلام روايت نموده كه: چون مورچه اين سخن را گفت،۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- تفسير تبيان، ج 8، ص 68، چاپ مكتبة الامين النجف الاشرف. جلد 9 - صفحه 512 و به سند معتبر از حضرت رسالت صلّى اللّه عليه و آله مروى است كه از جبرئيل معنى توكل۴۷ کیلوبایت (۴٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴