روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۲۱۴

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۸ توسط Move page script (بحث | مشارکت‌ها) (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۲۱۴ را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۲۱۴ منتقل کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۳، بَابُ مَا يُقْبَلُ مِنَ الدَّعَاوِي بِغَيْرِ بَيِّنَة

روي محمد بن عيسي بن عبيد عن اخيه جعفر بن عيسي قال :


من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۲۱۳ حدیث من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۲۱۵
روایت شده از : امام هادى عليه السلام
کتاب : من لايحضره الفقيه - جلد ۳
بخش : باب ما يقبل من الدعاوي بغير بينة
عنوان : حدیث امام هادى (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۳ بَابُ مَا يُقْبَلُ مِنَ الدَّعَاوِي بِغَيْرِ بَيِّنَة
موضوعات :

ترجمه

‏محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۴ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۱۴۲

محمّد بن عيسى بن عبيد از برادرش جعفر بن عيسى روايت كرده كه گفت: به امام هادى عليه السّلام نوشتم فدايت شوم زنى فوت كرده و پدرش مدّعى است كه پاره‏اى از اجناس كه جزء ميراث اوست از آن وى مى‏باشد و بطور عاريه نزد دخترش بوده است، آيا دعوايش بدون بيّنه پذيرفته مى‏شود يا نه؟ آن حضرت در پاسخ مرقوم فرمود: كه آرى بلا بيّنة پذيرفته است، و نيز گويد: به امام دهم عليه السّلام نوشتم فدايت شوم اگر شوهر متوفّى يا پدر شوهرش و يا مادر شوهرش ادّعايى مانند ادّعاى پدرش كنند كه متاعى يا خادمى نزد او به عاريت دارند، آيا اينان نيز بمنزله پدرش هستند؟ آن حضرت در پاسخ نوشتند: نه.


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)