روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۵۲۷

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۷ توسط Move page script (بحث | مشارکت‌ها) (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۵۲۷ را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۵۲۷ منتقل کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۳، كِتَابُ النِّكَاح

في روايه حريز عن زراره عن ابي جعفر ع قال :


من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۵۲۶ حدیث من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۵۲۸
روایت شده از : امام محمّد باقر عليه السلام
کتاب : من لايحضره الفقيه - جلد ۳
بخش : كتاب النكاح
عنوان : حدیث امام محمّد باقر (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۳ كِتَابُ النِّكَاح‏‏ بَابُ حَالِ مَنْ يَمُوتُ مِنْ أَطْفَالِ الْمُشْرِكِينَ وَ الْكُفَّار
موضوعات :

ترجمه

‏محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۵ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۱۷۵

زرارة گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: چون روز رستاخيز آيد خداوند بر هفت گروه حجّت آورد: ۱- كودكان كه پيش از بلوغ از دنيا رفته‏اند. ۲- كسانى كه در زمان فترت يعنى ميان دو رسول بوده و از دنيا رفته‏اند. ۳- پيران سالخورده كه پيغمبر را درك كرده ولى عقل خود را از دست داده بوده‏اند ۴- بيخردان يا عقب افتادگان روانى. ۵- ديوانگان كه داراى عقل نبوده‏اند. ۶- كران كه حسّ شنوائى نداشته‏اند. ۷- گنگ‏ها و لال‏هاى مادر زاد، هر كدام از اين طوائف با خداوند عزّ و جلّ احتجاج نمايد، فرمود: آنگاه خداوند عزّ و جلّ فرستاده‏اى بسوى آنان گسيل دارد و آتشى براى امتحان ايشان برافروزد پس بآنان فرمان دهد و گويد: پروردگار شما امر فرموده كه خود را در اين آتش افكنيد، پس هر كس در آتش جست آن آتش بر وى سرد و سلامت شود، و هر كس نافرمانى نمود بسوى آتش دوزخ رهسپارش كنند. مؤلّف اين كتاب- رحمه اللَّه- گويد: اين اخبار با هم سازگار است و اختلافى ندارد، و اطفال مشركان در عالم برزخ با پدرانشان در آتشند، ولى حرارت آتش بآنان آزار نميرساند، و براى اينكه حجّت بر ايشان تمامتر باشد آنجا كه در قيامت مأمور شوند بآتش در روند همان كه براى آزمايش ايشان افروخته گشته با تضمينى كه از سلامت ايشان قبلا شده است چنان كه مثل آن را در عالم برزخ مشاهده كرده‏اند، اگر اطمينان حاصل نكردند و از رفتن بآتش در آن روز خوددارى كردند حجّت تمام باشد.


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)