روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۲۰۳

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۲۸ توسط Move page script (بحث | مشارکت‌ها) (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۲ ش ۱۲۰۳ را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۲۰۳ منتقل کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر

عنه عن ابن محبوب عن اسحاق بن عمار عن ابي عبد الله ع قال :


الکافی جلد ۲ ش ۱۲۰۲ حدیث الکافی جلد ۲ ش ۱۲۰۴
روایت شده از : امام جعفر صادق عليه السلام
کتاب : الکافی (ط - الاسلامیه) - جلد ۲
بخش : كتاب الإيمان و الكفر
عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۲ كتاب الإيمان و الكفر‏‏ بَابُ الظُّلْم‏
موضوعات :

ترجمه

کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۵, ۲۷۵

از امام صادق (ع) كه خدا عز و جل به يكى از پيغمبران خود در كشور يكى از جبّاران، وحى فرستاد كه: نزد اين جبّار برو و به او بگو: من تو را نگماردم براى خون ريزى و گرفتن اموال، و همانا تو را گماردم تا ناله ستم رسيده‏ها را از من باز دارى و داد آنها را بدهى زيرا من از حق آنها نگذرم اگر چه كافر باشند.

مصطفوى‏, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۴, ۲۷

حضرت صادق عليه السّلام فرمود: كه خداى عز و جل به پيامبرى از پيمبرانش كه در كشور يكى از سركشان و جباران بود وحى فرستاد كه نزد اين مرد جبار برو و باو بگو: كه من ترا نگماردم براى ريختن‏ خونها و گرفتن اموال، همانا تو را گماردم تا ناله‏هاى ستم رسيدگان را از من بازدارى، زيرا من از ستمى كه بايشان شده نگذرم اگر چه كافر باشند.

محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۴, ۲۵

از او، از ابن محبوب، از اسحاق بن عمّار، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت است كه فرمود: «به درستى كه خداى عز و جل وحى فرمود به سوى پيغمبرى از پيغمبران، كه در مملكت پادشاه جبّارى از جبّاران بود، كه: بيا به اين جبّار (يعنى توجّه كن به جانب او)، و به او بگو كه: من تو را به كار نداشته‏ام بر آنكه خون‏ها بريزى و مال‏هاى مردم را بگيرى. و جز اين نيست كه من تو را به كار داشته‏ام، كه ستمديدگان را از من باز دارى (و ايشان را غوررسى [/ تفقد و رسيدگى‏] كنى تا به درگاه من نيايند)؛ زيرا كه من ستمى را كه بر ايشان شده، وا نمى‏گذارم، و هر چند كه ايشان كافر باشند».


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)