گمنام

ابراهيم ٤: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
۶۴۷ بایت حذف‌شده ،  ‏۵ مرداد ۱۴۰۳
(افزودن جزییات آیه)
 
خط ۳۹: خط ۳۹:
المیزان=
المیزان=
{{ نمایش فشرده تفسیر|
{{ نمایش فشرده تفسیر|
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link1 | آيات ۱ - ۵،سوره ابراهيم]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link1 | آيات ۱ - ۵ سوره ابراهيم]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link2 | خلاصه و برداشتى از آيات سوره ابراهيم (ع )]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link2 | خلاصه و برداشتى از آيات سوره ابراهيم «ع»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link3 | اشاره به عموميت رسالت پيامبر اسلام (ص )]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link3 | اشاره به عموميت رسالت پيامبر اسلام «ص»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link4 | شبهه تناقض بين دو آيه و پاسخ به آن]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link5 | اشاره به نكته مفرد آوردن «نور»، و جمع آوردن «ظلمات»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link5 | اشاره به نكته مفرد آوردن ((نور)) و جمع آوردن ((ظلمات ))]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link7 | وجود غرض و مصلحت در افعال خداوند، براى رفع نياز يا استكمال نيست]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link6 | ((لام )) در جمله : ((لتخرج الناس ...)) براى افاده غرض است نه عاقبت]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link9 | معناى عزت و داراى عزت بودن خدای تعالى]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link7 | بيان اينكه وجود غرض و مصلحت در افعال خداوند براى رفع نياز يااستكمال نيست]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link10 | وجه آوردن دو صفت «عزيز» و «حميد»، در دنباله آيه شريفه]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link8 | جهان فرق بين اغرض ما بندگان و اغراض خداى سبحان]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link12 | حميد و عزيز بودن، لازمۀ مالكيت مطلقه خداوند است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link9 | معناى عزت و عزيز و داراى عزت بودن خدا تعالى]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link13 | وجود دو راه پيش روى انسان: انتخاب دنيا بر آخرت، يا انتخاب آخرت بر دنيا]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link10 | وجه آوردن هر دو صفت ((عزيز)) و ((حميد)) در دنباله آيه شريفه]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link14 | معناى اين كه كافران راه خدا را كج مى خواهند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link11 | وجه تقدم صفت ((عزيز)) بر ((حميد)) در آيه شريفه]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link15 | توضيحى در مورد ارسال پیامبران، به زبان قوم خود]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link12 | حميد و عزيز بودن لازمه مالكيت مطلقه خداوند است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link16 | هدايت و ضلالت مربوط به پيامبران نبوده، بلكه مشيّت خداوند است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۱#link13 | وجود دو راه پيشا روى انسان : استحباب (انتخاب ) دنيا بر آخرت يا استحباب آخرت بردنيا]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link17 | داستان رسالت موسى «ع»، روشن ترين مصداق عزت الهى در ميان انبياء]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link14 | معناى اينكه كافران راه خدا را كج مى خواهند (و يبغونها عوجا)]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link18 | مراد از «أيّام خدا»، در جملۀ «وَ ذَكِّرهُم بِأيّامِ الله»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link15 | توضيحى در مورد ارسال رسل به لسان قوم خود (ما ارسلنا منرسول الا بلسان قومه )]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link19 | بحث روایتی: روايتى در بيان مراد از «ايام الله»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link16 | هدايت و ضلالت مربوط به پيامبران نبوده بلكه مشيت خداوند است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link17 | داستان رسالت موسى (ع ) روشنترين مصداق عزت الهى در ميان انبياء]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link18 | مراد از ((ايام الله )) در جمله ((و ذكرهم به ايام الله ))]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۱۲_بخش۲#link19 | (روايتى در بيان مراد از ايام الله )]]


}}
}}
۱۶٬۳۰۱

ویرایش