گمنام

تفسیر:المیزان جلد۱۷ بخش۴۸: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
خط ۱۱۵: خط ۱۱۵:
و در ارشاد مفيد، از على بن ابى حمزه، از ابى الحسن موسى بن جعفر «عليه السلام» روايت آورده كه در ذيل آيه شريفه بالا فرمود: منظور فتنه هايى است كه در آفاق زمين رُخ مى دهد و مسخى كه دشمنان حق را نابود مى كند.
و در ارشاد مفيد، از على بن ابى حمزه، از ابى الحسن موسى بن جعفر «عليه السلام» روايت آورده كه در ذيل آيه شريفه بالا فرمود: منظور فتنه هايى است كه در آفاق زمين رُخ مى دهد و مسخى كه دشمنان حق را نابود مى كند.


و در روضه كافى، به سند خود، از ابى بصير، از امام صادق «عليه السلام» روايت آورده كه فرمود: «آيت در انفس»، مسخ و «آيت در آفاق»، ناسازگارى روزگار است، تا قدرت خداى عزّوجلّ را، هم در نفس خود ببينند و هم در آفاق. عرضه داشتم: «حَتّى يَتَبَيّنَ لَهُم أنّهُ الحَقّ» چه معنا دارد؟ فرمود: منظور خروج قائم است. چون آن حقى كه نزد خدا است و روزى براى خلق هويدا مى شود و خلق او را مى بينند، همان قائم «عليه السلام» است.
و در روضه كافى، به سند خود، از ابى بصير، از امام صادق «عليه السلام» روايت آورده كه فرمود: «آيت در انفس»، مسخ و «آيت در آفاق»، ناسازگارى روزگار است، تا قدرت خداى عزّوجلّ را، هم در نفس خود ببينند و هم در آفاق.  
 
عرضه داشتم: «حَتّى يَتَبَيّنَ لَهُم أنّهُ الحَقّ» چه معنا دارد؟  
 
فرمود: منظور خروج قائم است. چون آن حقى كه نزد خدا است و روزى براى خلق هويدا مى شود و خلق او را مى بينند، همان قائم «عليه السلام» است.
وَ الحَمدُ لِله رَبّ العَالَمين
وَ الحَمدُ لِله رَبّ العَالَمين


۱۷٬۰۰۸

ویرایش