نتایج جستجو
از الکتاب
- لا ان وله الله کون ما وجد هم اذا ک قول ارض طلع سبح ليل سبب ذات بلغ زيت بتل غرب برک لون عين خلف ولى کم برر قوم حمء کما حتى الو کذب ورى ايى وجه هدى بهت جنب۵ کیلوبایت (۳۳۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- تعقل و بى فهم يك ترسيم واقعى است هكذا اطلاق صمّ و بكم. هم لا سمع عمى ف بکم الله اله دعو وله من ما ب بصر فى الذين انت اذا على ک ا ثم کون نا عقل ظلم لو موت۵ کیلوبایت (۴۲۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- مراد اين آل محمد صلوات اللّه عليهم اجمعين باشد بايد گفت: اين آيه در سياق آيات قبل نيست و نيز در سياق آيات ما بعد هم نخواهد بود و الله اعلم ولى مىشود كه با۵ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- آنها در هر دو آيه وجه خدا را ذات خدا گفتهاند مؤيد آن لفظ «ذُوالجلال» در آيه اول است كه وصف «وجه» آمده نه وصف «ربك» و اين مىرساند كه وجه ذوالجلال ذات ذوالجلال۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲
- آيات ۱ - ۵ سبب ابتداء به «بسم الله» آغاز با نام خدا ادب و عمل را خدایى و نيك فرجام مى كند علت ابتداء هر سوره با بسم الله معنى و موارد استعمال لفظ «اسم»۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- آیات شامل این کلمه انن (۱۸۳۵ بار) (بكسر الف) بر چهار وجه باشد: 1- حرف شرط كه دو (شرط و جزاء) را جزم دهد، مثل «اِنْ يَنْتَهُوا يُغْفَرْلَهُمْ». 2- مخفف۱۰۶ کیلوبایت (۲۵۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۴
- كه صريح است در اينكه عيسى «عليه السلام» مجسّمه پرنده مىساخت. طبرسى رحمه الله ذيل آيه [بقره:51]. فرموده: مجسّمه ساختن محذورى ندارد فقط مكروه است و امّا۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۸
- [كهف:8]، [كهف:40]. صحاح آن را خاك گفته و از ثعلب روى زمين (وجه الارض) نقل مىكند. قاموس گويد: خاك، يا وجه الارض. راغب گفته: صعيد به روى زمين گفته مىشود و به۷ کیلوبایت (۷۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- «انعام»، «قرآن» است یا «دین و آئین خدا» یا «وعده پیروزى» که به پیامبر(صلى الله علیه وآله)داده شده؟ احتمالات مختلفى داده اند، که در عین حال منافاتى با هم۸ کیلوبایت (۴۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۰
- قضا و قدر الهى با توجه به روايات وارده عالم هستى داراى دو وجه است : وجه ضرورت و تقدير و وجه امكان و اختيار معناى فرمايش پيامبر (ص ): ((كل ميسر لما خلق۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- پدران باشد و از كبراء اميران . من وجه نا هم ه ا بيض ف هو ل الذين ها قول وله کظم خيط اما اله ظلل ربب لون خلف کبر الله فى ب طوع سود بوب ما لفو غرب انس حصر۴ کیلوبایت (۲۹۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- توجه به آن بيدار كننده خاطرات توحيدى مى باشد. تعبير به «وجه الله » به معنى صورت خدا نيست ، بلكه وجه در اينجا به معنى ذات است . تفسير نمونه ، جلد۱، صفحه :۴۱۶۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۰۹
- بِهِمَا وَجْهَ اَللَّهِ تَعَالَى فَيُدْخِلُهُ اَللَّهُ بِهِمَا اَلْجَنَّةَ وَ إِنَّهُ لَيَتَصَدَّقُ بِدِرْهَمٍ تَطَوُّعاً يُرِيدُ بِهِ وَجْهَ اَللَّهِ عَزَّ۴ کیلوبایت (۱۴۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۵۶
- باقيّات صالحات تمام اعمال نيك است كه قربة الى اللّه انجام داده مىشود. من ه خير ما ل فى وله هم ربب اله ک على ف الله انن لا عند کم هدى ها الذين اول ا اخر دنو۵ کیلوبایت (۳۷۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۸
- خلق هو بدل ان شىء رعب نا ثقل حبب نحن ل ارض عدو حرم ب قلب يوم وجه ورى اثم دور مثل فى الله اله سطر قذف خرج ا صيص ظهر۲ کیلوبایت (۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- مشتق شده در حال بارگیری... رئى ف ما هم ذى الله امن مکن ولى عظم طوع نجو اخر زلف اله وله نعم عرش نثر اذا موسى ک وجه صحب لولو ملک من طود کم کبر علو ب فرق مع۲ کیلوبایت (۶۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- هو خبث نن نسو على نظر ارض لوم کيف عدو عاد ضلل کون کذب فرعون وجه نفق لمس اذ حزن غرق اوى الله رسل عقب ليس تبت ان نا جعل ظلم ثم تابوت ائى قوم خرج او ى ايى۵ کیلوبایت (۴۸۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- کون ک ل عمل نن لا اتى حقق يوم ان ها رئى کفر انن جمع بين بعض وجه الى ربب صلح کتب اله وله عذب الله خفى وقى صدق اذ عاد سود شقى ثمود ذهب شقو هدى سئل سعى نور زيد۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- مشتق شده در حال بارگیری... ل فى ف ه هم جهنم الذين کبر نور کم بئس قول ما ها الله اله وله خلد نا ليس کفر انن ان ا صدق ى وقى صبر جىء من ب قد الذى ربب ظلم ک۲ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- صحيحتر و درستتر است و اللّه العالم. من ذکر ه ل ب ما کم ف هم انن ان او رحم الا ام على علم وضع عبد خلق شىء انث هو زوج ملک جعل أما الله قول اذا شمل ها شهد لئک۷ کیلوبایت (۵۹۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۶