تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۳: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
جزبدون خلاصۀ ویرایش
 
خط ۱: خط ۱:
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۴}}
__TOC__
__TOC__


خط ۱۵: خط ۱۷:
* با وضع نصاب در حد سرقت ، خداى تعالى به بندگان تخفيف داده و ترحم فرموده است
* با وضع نصاب در حد سرقت ، خداى تعالى به بندگان تخفيف داده و ترحم فرموده است
* استدلال قوى امام جواد (عليه السلام ) در مورد مقدارى كه بايد از دست دزد قطع شود، ومحكوم شدن فقهاى دربار معتصم
* استدلال قوى امام جواد (عليه السلام ) در مورد مقدارى كه بايد از دست دزد قطع شود، ومحكوم شدن فقهاى دربار معتصم
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۴}}


[[رده:تفسیر المیزان]]
[[رده:تفسیر المیزان]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۵۴

→ صفحه قبل صفحه بعد ←


  • آيات ۴۰ - ۳۳ سوره مائده
  • مراد از « محاربه با خدا و رسول » در آيه شريفه ،اخلال به امنيت عمومى است بطور مسلحانه
  • چهار حكم براى محارب
  • معناى « وسيله » و امر به ابتغاء وسيله به سوى خدا در جمله : « و ابتغوا اليه الوسيله »
  • قبول نشدن دو برابر ثروت زمين از كافران ، درمقابل رهائى از عذاب روز قيامت
  • عذاب ، لازمه بشر و اصل در سرنوشت او است ، و فطرت تالم از آتش در انسان هميشگىاست
  • وجه اينكه در « السارق و السارقة فاقطعوا ايديهما » « ايدى » به صورت جمع آمدهاست
  • تعليل آمرزيدن سارق تائب به مالكيت مطلقه الهى و قدرت او بر هر چيز
  • رواياتى درباره شاءن نزول آيه شريفه مربوط به حكم محارب ، و كيفيت اجراى آن احكام
  • چهار مجازات ترتيبى براى محاربين از زبان مبارك امام رضا (ع )
  • محارب از جهت اينكه محارب و مفسد است كشته مى شود، نه به عنوان قصاص تا با عفواولياء دم كشته نشود
  • رواياتى در ذيل جمله : « و ابتغوا اليه الوسيلة »
  • با وضع نصاب در حد سرقت ، خداى تعالى به بندگان تخفيف داده و ترحم فرموده است
  • استدلال قوى امام جواد (عليه السلام ) در مورد مقدارى كه بايد از دست دزد قطع شود، ومحكوم شدن فقهاى دربار معتصم


→ صفحه قبل صفحه بعد ←