روایت:الکافی جلد ۱ ش ۷۵۰: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۱ ش ۷۵۰ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۱ ش ۷۵۰ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۲۴
آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ الْحُجَّة
محمد بن يحيي عن محمد بن الحسين عن ابن ابي نجران عن عيسي بن عبد الله بن عمر بن علي بن ابي طالب ع عن ابي عبد الله ع قال :
الکافی جلد ۱ ش ۷۴۹ | حدیث | الکافی جلد ۱ ش ۷۵۱ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۲, ۳۸۹
عيسى بن عبد الله بن عمر بن على بن أبى طالب گويد: به امام صادق (ع) گفتم: اگر پيش آمدى شد (يعنى شما وفات كرديد) خدا برايم آن روز را نياورد، من به چه كسى بگروم؟ اشاره به فرزندش موسى كرد، گويد: گفتم: اگر براى موسى پيش آمدى شد به كه بگروم؟ فرمود: به پسرش، گفتم: اگر براى او هم پيش آمدى شد و برادر بزرگ و پسر صغيرى دارد به كه بگروم؟ فرمود: به پسر او سپس به هر يك از اولاد- و در نسخه صفوانى است كه- سپس همچنين تا هميشه.
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۲, ۴۰
عيسى بن عبد اللَّه گويد: بامام صادق عليه السلام عرضكردم: اگر حادثهاى رخ دهد (يعنى اگر شما وفات كنيد) كه خدا بمن نشان ندهد؟؟، از كى پيروى كنم؟ حضرت بپسرش موسى عليه السلام اشاره كرد، عرضكردم: اگر براى موسى حادثهاى پيش آمد، از كى پيروى كنم؟ فرمود: از پسرش، عرضكردم: اگر براى پسرش حادثهاى رخ دهد و برادر بزرگ و پسر كوچكى داشته باشد، از كى پيروى كنم؟ فرمود: از پسرش، بعد هم يكى پس از ديگرى- و در نسخه صفوانيست: سپس هميشه همين طور.
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۱, ۹۰۱
محمد بن يحيى، از محمد بن حسين، از ابن ابى نجران، از عيسى بن عبداللَّه بن عمر بن على بن ابىطالب عليه السلام، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه گفت: به خدمت آن حضرت عرض كردم كه: اگر حادثه روى دهد و خدا آن را به من ننمايد، به كه اقتدا كنم؟ پس حضرت اشاره فرمود به سوى پسرش حضرت امام موسى عليه السلام. راوى مىگويد كه: عرض كردم كه: اگر حادثهاى به حضرت موسى عليه السلام رخ نمايد، به كه اقتدا نمايم؟ فرمود: «به فرزندش». عرض كردم كه: اگر به فرزندش حادثهاى رو آورد و برادر بزرگى و پسر كوچكى را واگذارد، به كه اقتدا كنم؟ فرمود: «به فرزندش، بعد از آن يك به يك به ترتيب». كلينى رضى الله عنه فرموده كه در نسخه صفوانى است كه: «بعد از آن، هميشه همچنين است».