روایت:الکافی جلد ۱ ش ۵۶۳: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۱ ش ۵۶۳ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۱ ش ۵۶۳ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۲۲
آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ الْحُجَّة
محمد بن يحيي عن احمد بن محمد و محمد بن الحسين عن محمد بن يحيي عن طلحه بن زيد عن ابي عبد الله ع قال قال :
الکافی جلد ۱ ش ۵۶۲ | حدیث | الکافی جلد ۱ ش ۵۶۴ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۲, ۱۷۱
فرموده است (۴۱ سوره قصص): «و آنها را امامانى مقرر ساختيم كه مردم را به جانب آتش بخوانند» فرمان خود را بر فرمان خدا پيش دارند و حكم خود را بر حكم خدا مقدم شمارند و پيرو هوسهاى خود باشند بر خلاف آنچه در كتاب خدا است.
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۱, ۳۱۳
امام صادق عليه السلام فرمود: ائمه در كتاب خداى عز و جل دو دستهاند: ۱- خداى تبارك و تعالى فرمايد (۷۴- سوره ۲۱) «و آنها را امامانى قرار داديم كه بامر ما هدايت كنند» نه بامر مردم، امر خدا را بر امر مردم مقدم دارند و حكم خدا را پيش از حكم مردم دانند. ۲- و باز فرموده است (۴۱ سوره ۲۸) «آنها را امامانى قرار داديم كه بسوى دوزخ بخوانند» ايشان امر مردم را بر امر خدا مقدم دارند و حكم مردم را پيش از حكم خدا دانند و بر خلاف آنچه در كتاب خداى عز و جل است، طبق هوس خويش رفتار كنند.
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۱, ۷۰۱
محمد بن يحيى روايت كرده است، از احمد بن محمد و محمد بن حسين، از محمد بن يحيى، از طلحة بن زيد، از امام جعفر صادق عليه السلام كه گفت: آن حضرت فرمود كه:
«امامان در كتاب خداى عزّوجلّ دو قسماند: خداى تبارك و تعالى فرموده است كه: «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا» «۲» كه هدايت كردن ايشان به امر ما است، نه به امر مردمان، و امر خدا را مقدّم مىدارند پيش از امر ايشان، و حكم خدا را پيش از حكم ايشان، و فرموده است كه: «وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ» «۳»، يعنى: «و گردانيديم ايشان را امامانى كه مىخوانند مردم را به سوى آتش دوزخ». و ايشان امر خويش را مقدّم مىدارند پيش از امر خدا، و حكم خويش را پيش از حكم خدا، و به خواهشهاى خويش، خلاف آنچه را كه در كتاب خداى عزّوجلّ است، مىگيرند و به آن عمل مىكنند». __________________________________________________
(۲). انبيا، ۷۳. (۳). قصص، ۴۱.