روایت:الکافی جلد ۱ ش ۸۶۹: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۱ ش ۸۶۹ را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۱ ش ۸۶۹ منتقل کرد)
 
(بدون تفاوت)

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۲۵


آدرس: الكافي، جلد ۱، كِتَابُ الْحُجَّة

علي عن ابي عبد الله بن صالح و احمد بن النضر عن القنبري رجل من ولد قنبر الكبير مولي ابي الحسن الرضا ع قال :


الکافی جلد ۱ ش ۸۶۸ حدیث الکافی جلد ۱ ش ۸۷۰
روایت شده از : روايات غير معصوم
کتاب : الکافی (ط - الاسلامیه) - جلد ۱
بخش : كتاب الحجة
عنوان : حدیث در کتاب الكافي جلد ۱ كِتَابُ الْحُجَّة‏ بَابٌ فِي تَسْمِيَةِ مَنْ رَآهُ ع‏
موضوعات :

ترجمه

کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۲, ۵۴۵

قنبرى گويد: يكى از اولاد قنبر كبير خادم ابو الحسن الرضا (ع) گفته: حديث جعفر بن على (جعفر كذاب برادر امام حسن عسكرى) به ميان آمد و قنبرى او را بد گفت، من به او گفتم: جز او كسى نيست تو امام عصرت را ديده‏اى؟ گفت: من نديدم ولى ديگرى ديده، گفتم: چه كسى او را ديده؟ گفت: خود همين جعفر دو بار او را ديده و او داستانى دارد.

مصطفوى‏, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۲, ۱۲۳

احمد بن نضر گويد: نزد قنبرى خادم حضرت رضا عليه السلام كه از اولاد قنبر بزرگ (غلام امير المؤمنين عليه السلام) است، سخن از جعفر بن على (جعفر كذاب) بميان آمد، او وى را نكوهش كرد، من گفتم غير او كسى از نسل امام نيست، مگر تو كسى را ديده‏ئى؟! گفت: من نديده‏ام ولى غير من ديده است، گفتم: كه او را ديده است؟ گفت: جعفر دو مرتبه او را ديده و او را داستانى است.

محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۲, ۱۵۳

على، از ابوعبداللَّه بن صالح و احمد بن نضر، از قنبرى (كه مردى است از فرزندان قنبر بزرگ) مولاى ابوالحسن حضرت امام رضا عليه السلام، روايت كرده است كه گفت: قصّه جعفر بن على (كه مشهور است به جعفر كذّاب) در ميان آمد، پس قنبرى او را مذمّت كرد. و احمد مى‏گويد كه: به قنبرى گفتم كه غير جعفر، كسى است كه وارث حضرت امام حسن عسكرى عليه السلام باشد؟ گفت كه وارث آن حضرت، پسر اوست. گفتم: آيا او را ديده‏اى؟ گفت: من او را نديده‏ام، وليكن غير من او را ديده. گفتم كه: كى او را ديده؟ گفت كه: جعفر او را دو مرتبه ديده و او را در باب آن حضرت حديث و سخنى است (و ظاهر اين است كه در ميان قول احمد و قنبرى، چيزى افتاده باشد و آن، همان است كه مذكور شد، يا چون ظهورى داشته، ذكر نشده. و امّا آنچه در كافى مذكور است، خفايى دارد).


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)