ریشه لقب: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط یک کاربر دیگر نشان داده نشد) | |||
خط ۴: | خط ۴: | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[ریشه غیر ربط::لقب]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
=== قاموس قرآن === | === قاموس قرآن === | ||
لقب نام دوم انسان است كه با آن خوانده مىشود و درآن مراعات معنى لازم است به خلاف نام اول كه شايد مرتجل و بدون مراعات معنى باشد مثل اميرالمؤمنين كه لقب على «عليه السلام» است. لقب دو جور است كه بر سبيل تشريف و مدح چنانكه گفته شد ديگرى بر سبيل نبز و طعن [حجرات:11]. يعنى به خودتان عيب نتراشيد و با القاب بد يكديگر را تعييب نكنيد نبز چنانكه در قاموس گفته به معنى لمز (و طعن) است «اَلنَّبْزُ: اَللَّمْزُ» القاب فقط يكبار در قرآن آمده است. | لقب نام دوم انسان است كه با آن خوانده مىشود و درآن مراعات معنى لازم است به خلاف نام اول كه شايد مرتجل و بدون مراعات معنى باشد مثل اميرالمؤمنين كه لقب على «عليه السلام» است. لقب دو جور است كه بر سبيل تشريف و مدح چنانكه گفته شد ديگرى بر سبيل نبز و طعن [حجرات:11]. يعنى به خودتان عيب نتراشيد و با القاب بد يكديگر را تعييب نكنيد نبز چنانكه در قاموس گفته به معنى لمز (و طعن) است «اَلنَّبْزُ: اَللَّمْزُ» القاب فقط يكبار در قرآن آمده است. | ||
===ریشههای [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud htmlpre='ریشه_'> | |||
لا:100, ب:90, بئس:90, نبز:80, سمو:80, وسم:70, نفس:60, فسق:60, کم:50, بعد:50, امن:40, من:40, لمز:40, هن:20, لم:20, توب:10 | |||
</qcloud> | |||
== کلمات مشتق شده در قرآن == | == کلمات مشتق شده در قرآن == |
نسخهٔ کنونی تا ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۴
تکرار در قرآن: ۱(بار)
در حال بارگیری...
قاموس قرآن
لقب نام دوم انسان است كه با آن خوانده مىشود و درآن مراعات معنى لازم است به خلاف نام اول كه شايد مرتجل و بدون مراعات معنى باشد مثل اميرالمؤمنين كه لقب على «عليه السلام» است. لقب دو جور است كه بر سبيل تشريف و مدح چنانكه گفته شد ديگرى بر سبيل نبز و طعن [حجرات:11]. يعنى به خودتان عيب نتراشيد و با القاب بد يكديگر را تعييب نكنيد نبز چنانكه در قاموس گفته به معنى لمز (و طعن) است «اَلنَّبْزُ: اَللَّمْزُ» القاب فقط يكبار در قرآن آمده است.
ریشههای نزدیک مکانی
کلمات مشتق شده در قرآن
کلمه | تعداد تکرار در قرآن |
---|---|
بِالْأَلْقَابِ | ۱ |