ریشه عزير: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
(Added root proximity by QBot) |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۴: | خط ۴: | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[ریشه غیر ربط::عزير]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
=== قاموس قرآن === | === قاموس قرآن === | ||
[توبه:30]. در كلام خدا راجع به هويّت عزير مطلبى نيامده است ظاهراً عزير همان است كه در تورات عزرا ناميده شده و در تورات فعلى كتابى هست به نام كتاب عزرا مشتمل بر ده باب. و او كسى است كه پس از مراجعت از بابل مقدارى از كلمات تورات را پيدا كرد و نوشت. در «بنو- ابن» راجع به ابن الله بودن عزير كه آيا يهود او را فرزند حقيقى خدا مىدانستند يا تشريفى؟ و نيز در بررسى «تورات» راجع به او توضيح دادهايم. در تفسير عيّاشى از ابى سعيد خدرى از رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله و سلم» نقل شده: «اِشْتَدَ غَضَبُ اللّهِ عَلَی الیَهوُدِ حینَ قالوُا عُزَیرٌ ابنُ الله وَ اشْتَدَّ غَضَبُهُ عَلَى النَّصارى جينَ قالُوا الْمَسيحُ ابْنُ اللهِ وَ اشْتَدَّ غَضَبُ اللهِ عَلى مَنْ اَراقَ دَمى وَ آذانى فى عِتْرِتى». اين حديث در الميزان از درّ المنثور نيز نقل شده و در صدر آن هست: چون روز جنگ احد صورت آن حضرت زخمى شد و دندانش شكست برخاست و دستها را بلند كرد و مىفرمود:«اِنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ اشْتَدَّ غَضَبُهُ الْيَهُودِ...» | [توبه:30]. در كلام خدا راجع به هويّت عزير مطلبى نيامده است ظاهراً عزير همان است كه در تورات عزرا ناميده شده و در تورات فعلى كتابى هست به نام كتاب عزرا مشتمل بر ده باب. و او كسى است كه پس از مراجعت از بابل مقدارى از كلمات تورات را پيدا كرد و نوشت. در «بنو- ابن» راجع به ابن الله بودن عزير كه آيا يهود او را فرزند حقيقى خدا مىدانستند يا تشريفى؟ و نيز در بررسى «تورات» راجع به او توضيح دادهايم. در تفسير عيّاشى از ابى سعيد خدرى از رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله و سلم» نقل شده: «اِشْتَدَ غَضَبُ اللّهِ عَلَی الیَهوُدِ حینَ قالوُا عُزَیرٌ ابنُ الله وَ اشْتَدَّ غَضَبُهُ عَلَى النَّصارى جينَ قالُوا الْمَسيحُ ابْنُ اللهِ وَ اشْتَدَّ غَضَبُ اللهِ عَلى مَنْ اَراقَ دَمى وَ آذانى فى عِتْرِتى». اين حديث در الميزان از درّ المنثور نيز نقل شده و در صدر آن هست: چون روز جنگ احد صورت آن حضرت زخمى شد و دندانش شكست برخاست و دستها را بلند كرد و مىفرمود:«اِنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ اشْتَدَّ غَضَبُهُ الْيَهُودِ...» | ||
===ریشههای [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud htmlpre='ریشه_'> | |||
قول:100, بنو:82, يهود:64, الله:64, صغر:55, هم:46, اله:46, يدى:37, وله:37, عن:28, نصارى:19, جزى:19, مسيح:10, عطو:10 | |||
</qcloud> | |||
== کلمات مشتق شده در قرآن == | == کلمات مشتق شده در قرآن == |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
تکرار در قرآن: ۱(بار)
قاموس قرآن
[توبه:30]. در كلام خدا راجع به هويّت عزير مطلبى نيامده است ظاهراً عزير همان است كه در تورات عزرا ناميده شده و در تورات فعلى كتابى هست به نام كتاب عزرا مشتمل بر ده باب. و او كسى است كه پس از مراجعت از بابل مقدارى از كلمات تورات را پيدا كرد و نوشت. در «بنو- ابن» راجع به ابن الله بودن عزير كه آيا يهود او را فرزند حقيقى خدا مىدانستند يا تشريفى؟ و نيز در بررسى «تورات» راجع به او توضيح دادهايم. در تفسير عيّاشى از ابى سعيد خدرى از رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله و سلم» نقل شده: «اِشْتَدَ غَضَبُ اللّهِ عَلَی الیَهوُدِ حینَ قالوُا عُزَیرٌ ابنُ الله وَ اشْتَدَّ غَضَبُهُ عَلَى النَّصارى جينَ قالُوا الْمَسيحُ ابْنُ اللهِ وَ اشْتَدَّ غَضَبُ اللهِ عَلى مَنْ اَراقَ دَمى وَ آذانى فى عِتْرِتى». اين حديث در الميزان از درّ المنثور نيز نقل شده و در صدر آن هست: چون روز جنگ احد صورت آن حضرت زخمى شد و دندانش شكست برخاست و دستها را بلند كرد و مىفرمود:«اِنَّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ اشْتَدَّ غَضَبُهُ الْيَهُودِ...»
ریشههای نزدیک مکانی
کلمات مشتق شده در قرآن
کلمه | تعداد تکرار در قرآن |
---|---|
عُزَيْرٌ | ۱ |