يَرْغَب: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش
(Added word proximity by QBot)
 
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/يَرْغَب | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/يَرْغَب | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۷: خط ۸:
اصل رغبت به معنى وسعت است گويند «رغب الشيى‏ء: اتسّع» باشد معناى دوست داشتن، مايل بودن و حزيص بودن مى‏دهد مثل: [توبه:59]، [شرح:7-8] و چون با «عن» باشد معنى اعراض و كناره‏گيرى و بى اعتنائى مى‏دهد نحو [بقره:130]، [مريم:46] كه هر دو به معنى اعراض و بى اعتنائى است. * [انبياء:90] جوهرى رغب (مثل فرس) را رغبت گفته طبرسى فرموده: ما را مى‏خواندند براى رغبت در ثواب و خوف از عذاب و در قاموس و اقرب به معنى ابتهال آمده است.
اصل رغبت به معنى وسعت است گويند «رغب الشيى‏ء: اتسّع» باشد معناى دوست داشتن، مايل بودن و حزيص بودن مى‏دهد مثل: [توبه:59]، [شرح:7-8] و چون با «عن» باشد معنى اعراض و كناره‏گيرى و بى اعتنائى مى‏دهد نحو [بقره:130]، [مريم:46] كه هر دو به معنى اعراض و بى اعتنائى است. * [انبياء:90] جوهرى رغب (مثل فرس) را رغبت گفته طبرسى فرموده: ما را مى‏خواندند براى رغبت در ثواب و خوف از عذاب و در قاموس و اقرب به معنى ابتهال آمده است.


===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
مَن:100, وَ:93, عَن:65, الْحَکِيم:58, مِلّة:58, الْعَزِيز:52, إِبْرَاهِيم:52, أَنْت:45, إِلاّ:45, إِنّک:38, سَفِه:31, يُزَکّيهِم:31, نَفْسَه:24, لَقَد:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::يَرْغَب]]
|?نازل شده در سال
|mainlabel=-
|headers=show
|limit=2000
|format=jqplotchart
|charttype=line
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول
|labelaxislabel=سال نزول
|smoothlines=yes
|numbersaxislabel=دفعات تکرار
|distribution=yes
|min=0
|datalabels=value
|distributionsort=none
|ticklabels=yes
|colorscheme=rdbu
|chartlegend=none
}}
[[رده:كلمات قرآن]]
[[رده:كلمات قرآن]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۳

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

اصل رغبت به معنى وسعت است گويند «رغب الشيى‏ء: اتسّع» باشد معناى دوست داشتن، مايل بودن و حزيص بودن مى‏دهد مثل: [توبه:59]، [شرح:7-8] و چون با «عن» باشد معنى اعراض و كناره‏گيرى و بى اعتنائى مى‏دهد نحو [بقره:130]، [مريم:46] كه هر دو به معنى اعراض و بى اعتنائى است. * [انبياء:90] جوهرى رغب (مثل فرس) را رغبت گفته طبرسى فرموده: ما را مى‏خواندند براى رغبت در ثواب و خوف از عذاب و در قاموس و اقرب به معنى ابتهال آمده است.


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...