نَکِير: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش
(Added word proximity by QBot)
 
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/نَکِير | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/نَکِير | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۱۱: خط ۱۲:
*[[ریشه ى‌ | ى‌]] (۱۰۴۴ بار) [[کلمه با ریشه:: ى‌| ]]
*[[ریشه ى‌ | ى‌]] (۱۰۴۴ بار) [[کلمه با ریشه:: ى‌| ]]


===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
کَان:100, فَکَيْف:89, مِن:87, وَ:68, أَ:58, لَم:50, أَن:39, مَا:39, الّذِين:34, قُل:31, فَإِن:31, لَکُم:31, ثُم:31, فَکَأَيّن:31, أَعْرَضُوا:29, إِنّمَا:29, أَعِظُکُم:26, قَرْيَة:26, فَمَا:26, تَر:26, أَرْسَلْنَاک:23, قَبْلِهِم:23, کَفَرُوا:23, بِوَاحِدَة:23, يَرَوْا:23, أَخَذْتُهُم:23, رُسُلِي:23, أَهْلَکْنَاهَا:23, اللّه:21, إِلَى:21, عَلَيْهِم:21, فَکَذّبُوا:21, يَوْمَئِذ:18, لِلْکَافِرِين:18, حَفِيظا:18, آتَيْنَاهُم:18, أَنْزَل:18, هِي:18, أَخَذْت:18, الطّيْر:18, تَقُومُوا:18, إِن:15, الْمُنِير:15, فَأَمْلَيْت:15, مَلْجَإ:15, لِلّه:15, ظَالِمَة:15, کَذّب:15, فَوْقَهُم:15, لَقَد:13, صَافّات:13, مَثْنَى:13, مِعْشَار:13, فَهِي:13, عَلَيْک:13, بِالْکِتَاب:13, السّمَاء:13, مُوسَى:13, بَلَغُوا:10, کُذّب:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::نَکِير]]
|?نازل شده در سال
|mainlabel=-
|headers=show
|limit=2000
|format=jqplotchart
|charttype=line
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول
|labelaxislabel=سال نزول
|smoothlines=yes
|numbersaxislabel=دفعات تکرار
|distribution=yes
|min=0
|datalabels=value
|distributionsort=none
|ticklabels=yes
|colorscheme=rdbu
|chartlegend=none
}}
[[رده:كلمات قرآن]]
[[رده:كلمات قرآن]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳

آیات شامل این کلمه

واژه «نَکِیر» از مادّه «انکار» و به معناى همان است، و منظور از انکار خداوند همان مجازات و عذاب او است.

«نَکِیرِ» به معناى «انکار» است، و در سوره «ملک» کنایه از عقوبت مى باشد، زیرا انکار خداوند در برابر افعال این اقوام از طریق مجازات آنها صورت گرفته است.

باید توجّه داشت این کلمه در اصل «نکیرى» بوده، همان گونه که «نذیر» در آیه قبل «نذیرى» بوده، یاء متکلم محذوف شده، و کسره که دلالت بر آن مى کند باقى مانده است.

ریشه کلمه


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...