بِالْحِکْمَة: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش |
(Added word proximity by QBot) |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/بِالْحِکْمَة | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/بِالْحِکْمَة | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
خط ۸: | خط ۹: | ||
*[[ریشه حکم | حکم]] (۲۱۰ بار) [[کلمه با ریشه:: حکم| ]] | *[[ریشه حکم | حکم]] (۲۱۰ بار) [[کلمه با ریشه:: حکم| ]] | ||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
وَ:100, جِئْتُکُم:39, رَبّک:39, الْمَوْعِظَة:35, لِأُبَيّن:35, سَبِيل:35, قَد:35, فِيه:35, قَال:32, إِلَى:32, الْحَسَنَة:32, لَکُم:32, بَعْض:28, ادْع:28, يَخْتَلِفُون:28, بِالْبَيّنَات:28, عِيسَى:24, جَادِلْهُم:24, الّذِي:24, کَانُوا:21, جَاء:21, تَخْتَلِفُون:21, بِالّتِي:21, هِي:17, لَمّا:17, فِيمَا:17, فَاتّقُوا:14, أَحْسَن:14, اللّه:10, إِن:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::بِالْحِکْمَة]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۷
«حکمت» از مادّه «حُکْم» به معناى علم و دانش و منطق و استدلال است، و در اصل به معناى «منع» آمده و از آنجا که، علم و دانش و منطق و استدلال، مانع از فساد و انحراف است به آن «حکمت» گفته شده، و نخستین گام در دعوت به سوى حق، استفاده از منطق صحیح و استدلالات حساب شده است. و به تعبیر دیگر، دست انداختن در درون فکر و اندیشه مردم، به حرکت در آوردن آن و بیدار ساختن عقل هاى خفته، نخستین گام محسوب مى شود. «حکمت» در سوره «ص» به معناى علم و دانش و نیروى تدبیر امور کشور یا مقام نبوت، و یا همه اینها است. «حکمت» گاه، جنبه «علمى» دارد که از آن تعبیر به «معارف عالیه» مى شود، و گاه جنبه «عملى» که از آن تعبیر به «اخلاق و عمل صالح» مى گردد، و داود(علیه السلام) از همه اینها بهره وافر داشت.
ریشه کلمه
کلمات نزدیک مکانی
تکرار در هر سال نزول
در حال بارگیری...