جِنّة: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش
(Added word proximity by QBot)
 
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/جِنّة | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/جِنّة | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۷: خط ۸:
*[[ریشه جنن‌ | جنن‌]] (۲۰۱ بار) [[کلمه با ریشه:: جنن‌| ]]
*[[ریشه جنن‌ | جنن‌]] (۲۰۱ بار) [[کلمه با ریشه:: جنن‌| ]]


===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
بِه:100, إِن:68, وَ:66, هُو:66, إِلاّ:63, مِن:55, بَل:55, أَم:47, مَا:44, نَذِير:39, فَتَرَبّصُوا:31, الّذِين:29, جَاءَهُم:29, يَقُولُون:29, بِصَاحِبِکُم:29, رَجُل:29, لَم:29, أَ:29, بِصَاحِبِهِم:29, لا:26, مُنْکِرُون:26, بِالْحَق:26, فِي:26, حَتّى:26, کَذِبا:26, اللّه:23, يُؤْمِنُون:23, تَتَفَکّرُوا:23, قَال:23, يَتَفَکّرُوا:23, لَه:23, حِين:23, الْأَوّلِين:21, عَلَى:21, بِالْآخِرَة:21, مُبِين:21, أَکْثَرُهُم:21, ثُم:21, لَکُم:21, رَب:21, فَهُم:21, بَيْن:18, فُرَادَى:18, رَسُولَهُم:18, لِلْحَق:18, انْصُرْنِي:18, أَفْتَرَى:18, جَدِيد:18, آبَائِنَا:18, يَدَي:15, خَلْق:15, مَتِين:15, بِمَا:15, کَارِهُون:15, الْعَذَاب:15, يَعْرِفُوا:15, عَذَاب:13, مَثْنَى:13, شَدِيد:10, الضّلاَل:10, لِلّه:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::جِنّة]]
|?نازل شده در سال
|mainlabel=-
|headers=show
|limit=2000
|format=jqplotchart
|charttype=line
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول
|labelaxislabel=سال نزول
|smoothlines=yes
|numbersaxislabel=دفعات تکرار
|distribution=yes
|min=0
|datalabels=value
|distributionsort=none
|ticklabels=yes
|colorscheme=rdbu
|chartlegend=none
}}
[[رده:كلمات قرآن]]
[[رده:كلمات قرآن]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۱

آیات شامل این کلمه

«جنّة» در اصل از مادّه «جنّ» (بر وزن فنّ) به معناى پوشاندن چیزى است و از آنجا که سپر، انسان را در مقابل ضربات دشمن مى پوشاند به آن «جُنّه» و «مِجَنّ» و «مِجَنَّه» مى گویند. «جِنَّة» به معناى «جنون» در اصل از مادّه «جَنّ» (بر وزن ظنّ) به معناى ستر و پوشش است، و از آنجا که «مجنون» چنان است که گویى عقلش پوشیده شده، این تعبیر درباره او به کار مى رود، و به هر حال نکته قابل ملاحظه اینجاست که گویا مى خواهد این حقیقت را بیان کند که دعوت کننده به اندیشه و بیدارى فکر، چگونه ممکن است خود مجنون باشد، و همین که منادى تفکر است، خود دلیل بر نهایت عقل و درایت اوست.

ریشه کلمه


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...