ریشه ذبذب: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ ریشه ذبذب را به ریشه ذبذب منتقل کرد) |
||
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۴: | خط ۴: | ||
__TOC__ | __TOC__ | ||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[ریشه غیر ربط::ذبذب]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
=== قاموس قرآن === | |||
تذبذب بمعنى حركت است در مجمع فرموده: «ذبذبة فتذبذب» يعنى او را حركت دادم و حركت كرد، و آن مانند حركت دادن شىء آويزان است خدا فرموده: [نساء:143] آيه در وصف منافقين است كه نه از مؤمنان بودند و نه از كفّار بلكه هم به اين و هم به آن سو مىرفتند يعنى ميان كفر و ايمان مردّداند نه حقيقةً به سوى مؤمنان و از آنهااند و نه واقعاً بسوى كفّار و در رديف آنها هستند. بنظر م آيد مراد تذبذب ظاهرى و هر دو كنار آمدن است نه تذبذب قلبى و شايد مراد تحيّر قلبى آنهاست كه نه واقعاً ايمان مىآورند و نه از روى جهل كافر حقيقىاند. اين كلمه فقط يكبار در كلام اللّه مجيد آمده است. | |||
===ریشههای [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud htmlpre='ریشه_'> | |||
لا:100, قلل:73, بين:64, الا:64, وله:55, ذلک:55, الى:46, اله:46, الله:37, اولاء:28, ذکر:28, ها:19, هؤلاء:10, انس:10 | |||
</qcloud> | |||
== کلمات مشتق شده در قرآن == | == کلمات مشتق شده در قرآن == | ||
{|class="wikitable sortable" | {|class="wikitable sortable" |
نسخهٔ کنونی تا ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۲
تکرار در قرآن: ۱(بار)
در حال بارگیری...
قاموس قرآن
تذبذب بمعنى حركت است در مجمع فرموده: «ذبذبة فتذبذب» يعنى او را حركت دادم و حركت كرد، و آن مانند حركت دادن شىء آويزان است خدا فرموده: [نساء:143] آيه در وصف منافقين است كه نه از مؤمنان بودند و نه از كفّار بلكه هم به اين و هم به آن سو مىرفتند يعنى ميان كفر و ايمان مردّداند نه حقيقةً به سوى مؤمنان و از آنهااند و نه واقعاً بسوى كفّار و در رديف آنها هستند. بنظر م آيد مراد تذبذب ظاهرى و هر دو كنار آمدن است نه تذبذب قلبى و شايد مراد تحيّر قلبى آنهاست كه نه واقعاً ايمان مىآورند و نه از روى جهل كافر حقيقىاند. اين كلمه فقط يكبار در كلام اللّه مجيد آمده است.
ریشههای نزدیک مکانی
کلمات مشتق شده در قرآن
کلمه | تعداد تکرار در قرآن |
---|---|
مُذَبْذَبِينَ | ۱ |