يَلْحَقُوا: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
(Added word proximity by QBot)
 
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۱: خط ۱:
__TOC__
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/يَلْحَقُوا | آیات شامل این کلمه ]]'''
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/يَلْحَقُوا | آیات شامل این کلمه ]]'''


خط ۴: خط ۵:
*[[ریشه لحق‌ | لحق‌]] (۶ بار) [[کلمه با ریشه:: لحق‌| ]]
*[[ریشه لحق‌ | لحق‌]] (۶ بار) [[کلمه با ریشه:: لحق‌| ]]


=== قاموس قرآن ===
لَحْقْ و لَحاقْ به معنى ادراك و رسيدن است «لَحِقَهُ و لَحِقَ بِهِ لَحْقاً وَ لَحاقاً: اَدْرَكَهُ» لُحُوق به معنى ملازمت و لَحاقْ به معنى ادراك مناسب است، اِلْحاق لازم و متعدى هر دو آمده است. [جمعه:3]. و ديگران رااز آنها كه هنوز به آنها لاحق نشده‏اند، اوست توانا حكيم. [يوسف:101]. الحاق در اينجا متعدى است [سباء:27]. «شُرَكاء» حال است از مفعول محذوف «اَلْحَقْتُمْ» يعنى: به من نشان دهيد آنانرا كه به وصف شريك، بخدا چسبانديد نه چنين نيست.
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud>
وَ:100, بِهِم:80, مِن:55, لَمّا:43, لَم:43, مِنْهُم:39, بِالّذِين:39, هُو:35, آخَرِين:35, خَلْفِهِم:35, يَسْتَبْشِرُون:35, مُبِين:30, اللّه:30, الْعَزِيز:30, أَلاّ:30, ضَلاَل:26, خَوْف:26, فَضْلِه:26, الْحَکِيم:26, ذٰلِک:26, فَضْل:22, عَلَيْهِم:22, لَفِي:22, قَبْل:18, لا:14, آتَاهُم:14, هُم:10, بِمَا:10
</qcloud>
===تکرار در هر سال نزول===
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::يَلْحَقُوا]]
|?نازل شده در سال
|mainlabel=-
|headers=show
|limit=2000
|format=jqplotchart
|charttype=line
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول
|labelaxislabel=سال نزول
|smoothlines=yes
|numbersaxislabel=دفعات تکرار
|distribution=yes
|min=0
|datalabels=value
|distributionsort=none
|ticklabels=yes
|colorscheme=rdbu
|chartlegend=none
}}
[[رده:كلمات قرآن]]
[[رده:كلمات قرآن]]

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۶

آیات شامل این کلمه

ریشه کلمه

قاموس قرآن

لَحْقْ و لَحاقْ به معنى ادراك و رسيدن است «لَحِقَهُ و لَحِقَ بِهِ لَحْقاً وَ لَحاقاً: اَدْرَكَهُ» لُحُوق به معنى ملازمت و لَحاقْ به معنى ادراك مناسب است، اِلْحاق لازم و متعدى هر دو آمده است. [جمعه:3]. و ديگران رااز آنها كه هنوز به آنها لاحق نشده‏اند، اوست توانا حكيم. [يوسف:101]. الحاق در اينجا متعدى است [سباء:27]. «شُرَكاء» حال است از مفعول محذوف «اَلْحَقْتُمْ» يعنى: به من نشان دهيد آنانرا كه به وصف شريك، بخدا چسبانديد نه چنين نيست.


کلمات نزدیک مکانی

تکرار در هر سال نزول

در حال بارگیری...