۱۶٬۹۳۶
ویرایش
(افزودن جزییات آیه) |
(←تفسیر) برچسبها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه |
||
خط ۴۳: | خط ۴۳: | ||
{{ نمایش فشرده تفسیر| | {{ نمایش فشرده تفسیر| | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link18 | آيات ۱ - ۵]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link18 | آيات ۱ - ۵]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link19 | سبب ابتداء به | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link19 | سبب ابتداء به «بسم الله»]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link20 | آغاز با نام خدا ادب و عمل را | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link20 | آغاز با نام خدا ادب و عمل را خدایى و نيك فرجام مى كند]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link21 | علت ابتداء هر سوره با بسم الله]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link21 | علت ابتداء هر سوره با بسم الله]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link22 | معنى و موارد استعمال لفظ | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link22 | معنى و موارد استعمال لفظ «اسم»]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link23 | فرق بين اسم و اسم اسم و علت تفكيك بين | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link23 | فرق بين اسم و اسم اسم و علت تفكيك بين آن دو]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link24 | توضيح لفظ جلاله | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link24 | توضيح لفظ جلاله «الله»]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link25 | معنى رحمن و رحيم و فرق آن دو]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link25 | معنى رحمن و رحيم و فرق آن دو]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link26 | معنى حمد و فرق آن با مدح]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۲#link26 | معنى حمد و فرق آن با مدح]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link27 | استشهاد بر | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link27 | استشهاد بر اين كه جنس حمد و همه حمد از آن خدا است]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link28 | بيان | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link28 | بيان اين كه خدا از حمد حامدان منزه است و دليل آن]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link29 | معنى ربّ | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link29 | معنى ربّ «مالك مدبر»]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link30 | معنى مالكيت و تقسيم آن به حقيقى و اعتبارى]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link30 | معنى مالكيت و تقسيم آن به حقيقى و اعتبارى]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link31 | مالكيت خدا حقيقى است و ملك حقيقى جدا از تدبير متصور نيست]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link31 | مالكيت خدا حقيقى است و ملك حقيقى جدا از تدبير متصور نيست]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link32 | معنى | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link32 | معنى «عالمين»]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link33 | فرق بين مالك و ملك و | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link33 | فرق بين مالك و ملك و اين كه قرائت «مالك يوم الدين» بهتر به نظر مى رسد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link34 | بحث روايتى]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link34 | بحث روايتى]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link35 | دو روايت درباره | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link35 | دو روايت درباره «رحمان» و «رحيم» و سخنى پيرامون آن دو]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link36 | دو روايت در ارتباط با | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link36 | دو روايت در ارتباط با «الحمد لله» از معصومين عليهم السلام]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link37 | بحث فلسفى]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link37 | بحث فلسفى]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link38 | بيان عقلى | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link38 | بيان عقلى اين كه هر ثناء و حمدى به حمد خدا منتهى مى شود]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link39 | معنى عبادت]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link39 | معنى عبادت]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link40 | فرق بين عبوديت عبد در برابر مولى و عبوديت بندگان نسبت به خدا]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link40 | فرق بين عبوديت عبد در برابر مولى و عبوديت بندگان نسبت به خدا]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link41 | وجه تقدم مفعول در | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link41 | وجه تقدم مفعول در «إياك نعبد و إياك نستعين»]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link42 | وجه التفات و تغيير سياق آيه | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link42 | وجه التفات و تغيير سياق آيه «إياك نعبد» از سياق غيبت به سياق حضور]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link43 | شرائط كمال عبادت و اوصاف عبادت حقيقى]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link43 | شرائط كمال عبادت و اوصاف عبادت حقيقى]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link44 | دو جمله | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۳#link44 | دو جمله «إياك نعبد» و «إياك نستعين»، روى هم يك معنا را افاده مى كند و آن عبادت خالصانه است]] | ||
}} | }} |
ویرایش