تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۳: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
جزبدون خلاصۀ ویرایش |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۴}} | |||
__TOC__ | __TOC__ | ||
خط ۱۵: | خط ۱۷: | ||
* با وضع نصاب در حد سرقت ، خداى تعالى به بندگان تخفيف داده و ترحم فرموده است | * با وضع نصاب در حد سرقت ، خداى تعالى به بندگان تخفيف داده و ترحم فرموده است | ||
* استدلال قوى امام جواد (عليه السلام ) در مورد مقدارى كه بايد از دست دزد قطع شود، ومحكوم شدن فقهاى دربار معتصم | * استدلال قوى امام جواد (عليه السلام ) در مورد مقدارى كه بايد از دست دزد قطع شود، ومحكوم شدن فقهاى دربار معتصم | ||
{{تغییر صفحه | قبلی=تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۲ | بعدی = تفسیر:المیزان جلد۵ بخش۲۴}} | |||
[[رده:تفسیر المیزان]] | [[رده:تفسیر المیزان]] |
نسخهٔ کنونی تا ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۵۴
→ صفحه قبل | صفحه بعد ← |
- آيات ۴۰ - ۳۳ سوره مائده
- مراد از « محاربه با خدا و رسول » در آيه شريفه ،اخلال به امنيت عمومى است بطور مسلحانه
- چهار حكم براى محارب
- معناى « وسيله » و امر به ابتغاء وسيله به سوى خدا در جمله : « و ابتغوا اليه الوسيله »
- قبول نشدن دو برابر ثروت زمين از كافران ، درمقابل رهائى از عذاب روز قيامت
- عذاب ، لازمه بشر و اصل در سرنوشت او است ، و فطرت تالم از آتش در انسان هميشگىاست
- وجه اينكه در « السارق و السارقة فاقطعوا ايديهما » « ايدى » به صورت جمع آمدهاست
- تعليل آمرزيدن سارق تائب به مالكيت مطلقه الهى و قدرت او بر هر چيز
- رواياتى درباره شاءن نزول آيه شريفه مربوط به حكم محارب ، و كيفيت اجراى آن احكام
- چهار مجازات ترتيبى براى محاربين از زبان مبارك امام رضا (ع )
- محارب از جهت اينكه محارب و مفسد است كشته مى شود، نه به عنوان قصاص تا با عفواولياء دم كشته نشود
- رواياتى در ذيل جمله : « و ابتغوا اليه الوسيلة »
- با وضع نصاب در حد سرقت ، خداى تعالى به بندگان تخفيف داده و ترحم فرموده است
- استدلال قوى امام جواد (عليه السلام ) در مورد مقدارى كه بايد از دست دزد قطع شود، ومحكوم شدن فقهاى دربار معتصم
→ صفحه قبل | صفحه بعد ← |