روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۱۶۲۱: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۱۶۲۱ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۱۶۲۱ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۲
آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۱، بَابُ صِفَةِ وُضُوءِ رَسُولِ اللَّهِ ص
و في ذلك حديث اخر باسناد منقطع رواه عمرو بن ابي المقدام قال حدثني من سمع ابا عبد الله ع يقول :
من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۱۶۲۰ | حدیث | من لايحضره الفقيه جلد ۱ ش ۱۶۲۲ | |||||||||||||
|
ترجمه
محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۱ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۶۶
و در اين مورد حديث ديگرى است با اسناد منقطع يا بريده (كه يكى از راويان بهر دليل معلوم نيست) و آن را عمرو بن ابى المقدام روايت كرده گويد: كسى كه از امام صادق عليه السّلام شنيده بود براى من حديث كرد كه آن حضرت فرمود: همانا من در شگفتم از كسى كه از دو بار دو بار وضو گرفتن روىگردانست و حال آنكه رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله دو بار دو بار وضو ميساخت، همانا رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله براى هر فريضه و هر نماز (واجب يا سنّت) تجديد وضو ميكرد. پس معنى حديث آنست كه، همانا من تعجب ميكنم از كسى كه از تجديد وضو روى ميگرداند در صورتى كه پيامبر صلّى اللَّه عليه و آله آن را تجديد مينمود. و آن خبرى كه روايت شده (كه هر كس بر دو بار بيفزايد يا زياده بر دو بار انجام دهد ثواب ندارد) آنچه را بيان كردم تأييد و تأكيد ميكند و معناى آن اينست كه تجديد وضو پس از تجديد كردن پاداشى برايش نيست مانند اذان كه هر كس نماز ظهر و عصر را با يك اذان و دو اقامه بجا آورد او را مجزيست و كسى كه براى نماز عصر هم اذان بگويد بهتر است و اذان سوّم بدعت بوده و پاداش ندارد، و همچنين آنچه روايت شده كه دو بار افضل است معنايش تجديد وضو است، و باز همين طور آنچه روايت شده در مورد دو بار كه آن اسباغ است و اسباغ به معنى كامل ساختن است.