أَدْعِيَائِهِم: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
(Edited by QRobot) |
(Added word proximity by QBot) |
||
(۳ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/أَدْعِيَائِهِم | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/أَدْعِيَائِهِم | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
«أَدْعِیاء» جمع «دَعِىّ» به معناى پسر خوانده است. | |||
=== ریشه کلمه === | === ریشه کلمه === | ||
خط ۵: | خط ۸: | ||
*[[ریشه هم | هم]] (۳۸۹۶ بار) [[کلمه با ریشه:: هم| ]] | *[[ریشه هم | هم]] (۳۸۹۶ بار) [[کلمه با ریشه:: هم| ]] | ||
=== قاموس قرآن === | |||
پسر خوانده. [احزاب:4] خدا پسر خواتندهها را پسران شما قرار نداده اين فقط سخن شماست. در جاهليّت پسر خوانده را پسر دانسته و توراث و عدم نكاح زن يكديگر در ميان آنها رسمى بود ولى قرآن اين رويّه را لغو كرد. [احزاب:37]. آيه شريفه درباره زيد بن حارثه است كه در «زيد» خواهد آمد انشاءاللّه . | |||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
إِذَا:100, أَزْوَاج:100, قَضَوْا:89, فِي:89, حَرَج:78, مِنْهُن:78, وَطَرا:66, الْمُؤْمِنِين:66, وَ:55, عَلَى:55, کَان:44, يَکُون:44, أَمْر:33, لا:33, اللّه:21, لِکَي:21, مَفْعُولا:10, زَوّجْنَاکَهَا:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::أَدْعِيَائِهِم]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۰
«أَدْعِیاء» جمع «دَعِىّ» به معناى پسر خوانده است.
ریشه کلمه
قاموس قرآن
پسر خوانده. [احزاب:4] خدا پسر خواتندهها را پسران شما قرار نداده اين فقط سخن شماست. در جاهليّت پسر خوانده را پسر دانسته و توراث و عدم نكاح زن يكديگر در ميان آنها رسمى بود ولى قرآن اين رويّه را لغو كرد. [احزاب:37]. آيه شريفه درباره زيد بن حارثه است كه در «زيد» خواهد آمد انشاءاللّه .
کلمات نزدیک مکانی
إِذَا أَزْوَاج قَضَوْا فِي حَرَج مِنْهُن وَطَرا الْمُؤْمِنِين وَ عَلَى کَان يَکُون أَمْر لا اللّه لِکَي مَفْعُولا زَوّجْنَاکَهَا
تکرار در هر سال نزول
در حال بارگیری...