روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۴ ش ۱۸۹: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
(بدون تفاوت)

نسخهٔ ‏۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۹:۱۸


آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۴، كِتَابُ الدِّيَات

روي ابان عن ابي اسحاق ابراهيم الصيقل قال قال لي ابو عبد الله ع :


من لايحضره الفقيه جلد ۴ ش ۱۸۸ حدیث من لايحضره الفقيه جلد ۴ ش ۱۹۰
روایت شده از : امام جعفر صادق عليه السلام
کتاب : من لايحضره الفقيه - جلد ۴
بخش : كتاب الديات
عنوان : حدیث در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۴ كِتَابُ الدِّيَات‏‏‏ بَابُ تَحْرِيمِ الدِّمَاءِ وَ الْأَمْوَالِ بِغَيْرِ حَقِّهَا وَ النَّهْيِ عَنِ التَّعَرُّضِ لِمَا لَا يَحِلُّ وَ التَّوْبَةِ عَنِ الْقَتْلِ إِذَا كَانَ عَمْداً أَوْ خَطَأ
موضوعات :

ترجمه

‏محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۵ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۴۵۲

ابو اسحاق ابراهيم صيقل گويد: امام صادق عليه السّلام بمن فرمود: نامه‏اى در ذؤابه (كيسه چرمى كوچك كه بر بند دسته شمشير مى‏آويزند) شمشير رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله يافتند كه در آن چنين نوشته بود: «بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم، متجاوزترين مردم بر خداوند در روز قيامت كسى باشد كه بى‏گناهى را كه قصد سوئى باو نداشته بكشد، يا بزند، و هر كس غير از اوليايى كه خداوند براى او تعيين كرده مولا گزيند پس او بآنچه خداوند بر محمّد فرو فرستاده كفر ورزيده، و هر كس بدعتى گزارد، يا بدعت‏گزارى را در منزل بپذيرد، خداوند متعال در روز قيامت نه از او توبه پذيرد و نه جريمه و فديه». سپس امام‏ فرمود: آيا ميدانى منظور او از جمله من تولّى غير مواليه. چيست؟ عرض كردم: چه معنائى منظورش بود؟ فرمود: اهل اين دين. و در اكثر نسخه‏ها «اهل البيت» را نسخه بدل گذارده است. راوى گويد: در گفتار امام صادق عليه السّلام مراد از «صرف» توبه است، و مراد از «عدل» فديه است.


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)