نتایج جستجو
از الکتاب
- آرى اينگونه اشعار غير مسؤل و مضرّ و محصول خيالبافى موردحمله قرآن است و قرآن نسل آنها را قطع كرد ولى بعدها خلفا آن را زنده كردند و به شاعران مطرب كيسههاى۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۴
- تکرار در قرآن: ۲(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... «بَسْل» (بر وزن نسل) به معناى نگاهدارى و منع کردن از چیزى با قهر و غلبه است و به همین جهت به وادار۲ کیلوبایت (۱۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۳
- السجدة ٨ (رده تداوم نسل انسان)to function. سپس نسل او را از عصارهای از آب ناچیز و بیقدر آفرید. سپس [تداوم] نسل او را از چكيدهى آبى حقير مقرّر كرد سپس [تداوم] نسل او را از چكيده آبى۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- الحديد ٢٦ (رده کتب آسمانى نسل ابراهیم)فسقون) ابراهیم(ع): کتب آسمانى نسل ابراهیم(ع) ۷; مقامات ابراهیم(ع) ۱; نبوت ابراهیم(ع) ۱، ۲; نبوت نسل ابراهیم(ع) ۳، ۴; نسل ابراهیم(ع) ۵ اقوام پیشین: اقوام۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- انسان منفصل شد، فرزند را از آن نسل گويند كه از انسان منفصل مىشود(راغب) طبرسى نسول را در اصل به معنى خروج گفته، مردم نسل آدم اند كه از پشت او خارج شدهاند۴ کیلوبایت (۳۰۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۰
- مريم ٥٨ (رده نسل آدم)از پیامبران بودند که خدا به آنان نعمت داد، از نسل آدم و از نسل کسانی که با نوح در کشتی سوار کردیم و از نسل ابراهیم و اسرائیل و از کسانی که آنان را هدایت۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۴
- هود ٤٨ (رده بشارت نسل مؤمن)است که حاضرند و یا از نسل آنان پدید میآیند و مشمول سلام خداوندی میگردند، و مراد از (أُمَمٌ) بعدی، کسانی است که در آینده از نسل آنان به وجود میآیند و۵۳ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۳
- الإسراء ٣ (رده نسل نوح)عوامل نجات نوح(ع) ۹; عوامل نجات همسفران نوح(ع) ۹; فضایل نوح(ع) ۸; نسل نوح(ع) ۱۱; نسل همسفران نوح(ع) ۱، ۴; ویژگیهاى نوح(ع) ۸ نیاکان: آثار عمل نیاکان ۵;۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۰
- آیات شامل این کلمه «تُبْسَلَ» در اصل، از مادّه «بَسْل» (بر وزن نسل) به معناى نگاهدارى و منع کردن از چیزى با قهر و غلبه است و به همین جهت به وادار کردن۲ کیلوبایت (۱۷۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۰۷
- انسان منفصل شد، فرزند را از آن نسل گويند كه از انسان منفصل مىشود(راغب) طبرسى نسول را در اصل به معنى خروج گفته، مردم نسل آدم اند كه از پشت او خارج شدهاند۳ کیلوبایت (۱۸۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۸
- در حقیقت عصاره کل وجود او مى باشد، و مبدأ حیات و منشأ تولد فرزند و ادامه نسل است. سلل (۳ بار) كشيدن. در اقرب گويد:آن انتزاع و خارج كردن است با نرمى مثل۴ کیلوبایت (۳۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۵
- نظر مى رسد، چرا که یکى از فلسفه هاى تحریم «لواط» طبق صریح روایات، خطر قطع نسل آدمى است. قطع (۳۶ بار) به فتح قاف بريدن. اعم از آنكه محسوس باشد مثل [مائده:38]۳ کیلوبایت (۲۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۴
- پراکنده مى شوند. ذرر (۳۸ بار) يى (۴۰ بار) فرزند. نسل. در مجمع ذيل آيه 124 بقره مىگويد: ذّرّيه و نسل و ولد نظير هماند و در اصل آن چهار مذهب است ذرء، ذرو،۱۸ کیلوبایت (۱٬۸۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۵
- البقرة ٣٨ (رده بشارت به نسل آدم)اخراج آدم(ع) از بهشت ۱، ۴; بشارت به نسل آدم(ع) ۴; عصیان آدم(ع) ۱; قصه آدم(ع) ۴; محرومیت از بهشت آدم(ع) ۲; محرومیت نسل آدم(ع) ۲; هبوط آدم(ع) ۱ ادیان: امنیت۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۲
- الكهف ٥٠ (رده دشمنى نسل ابلیس)بوده است. ۱۸- ابلیس و نسل او، دشمن انسان هایند. (أفتتّخدونه و ذرّیّته أولیاء من دونى و هم لکم عدوٌّ) ۱۹- پذیرش ولایت شیطان و نسل او از سوى برخى مردم، با۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۲
- التكوير ٤ (رده تداوم نسل شتر)قیامت، هیچ گونه کارآیى نخواهند داشت. (و إذا العشار عطّلت) ۵ - منقرض نشدن نسل شتر، تا زمان حوادث آغازین قیامت (و إذا العشار عطّلت) امکانات مادى: بى رغبتى۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۳۱ واژه) - ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۲
- المؤمنون ٧٩ (رده گسترش نسل انسان)هستی بخش را بشناسید و نیز امکان مسأله معاد را دریابید. تفسیر آیات ۱ - پیدایش نسل انسان در گستره زمین، تنها به اراده و تدبیر خداوند (و هو الذى ذرأکم فى الأرض۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۹
- چون همه از نسل حضرت ابراهيم عليه السّلام هستند و آنحضرت از نسل سام بن نوح است و حضرت موسى و هرون و زكريّا و يحيى و عيسى عليه السّلام از نسل اسرائيل يعنى۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۴
- الواقعة ٦١ (رده جایگزینى نسل ها)معاد: صورت اخروى مکذبان معاد ۶; کیفیت معاد جسمانى ۵; معاد جسمانى ۳ نسل: جایگزینى نسل ها ۱۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۶۷ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۷
- البلد ٣ (رده فضایل نسل ابراهیم)همان گونه كه در تفسير مجمع البيان آمده است، مراد از آن، حضرت آدم و اولياء از نسل او است. در حديث آمده است كه گوينده اين كلام «أَهْلَكْتُ مالًا لُبَداً» عمرو۳۳ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳