نتایج جستجو
از الکتاب
- تفسير است بعضى آن را مطلق محلهاى طاعت گفتهاند. درباره تعيين منافع كه پيش از نحر از آنها مىتوان برد در الميزان از كافى و در صافى از كافى و فقيه از حضرت صادق۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۴
- الحج ٣٦ (رده نحر شتر قربانى حج)قربانى حج ۴; نحر شتر قربانى حج ۸، ۹; نشانه گذارى قربانى حج ۵ خدا: نعمتهاى خدا ۱۴ ذبح: احکام ذبح ۶، ۷ شتر: آداب نحر شتر ۸، ۹; بسمله در نحر شتر ۶، ۷ شعائرالله۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸
- قربانى را از مچ تا زانو در حالى که ایستاده باشد، با هم ببندند تا به هنگام نحر زیاد تکان به خود ندهد وفرارنکند. صفف (۱۴ بار) اللّه فَإِذَا عَلَيْهَا وَجَبَت۲ کیلوبایت (۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- الحج ٢٨ (رده نحر شتر در حج)چون بايد آخرش حج نمود اگر صحيح باشد نسبت بايّام نحر و ذبح هم ميتوان گفت و ظاهر آيه آنست كه ذكر در وقت نحر و ذبح است لذا بعد از آن فرموده پس بخوريد از آن۷۲ کیلوبایت (۶٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸
- الْحائِطُ: سَقَطَ» ضمير «جُنُوبُها» در آيه راجع به شتران قربانى است يعنى: در موقع نحر شتران چون پهلوهاى آنها به زمين افتاد (كنايه از مردن) از آنها بخوريد گويند:۲ کیلوبایت (۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- چيست؟ در الميزان آمده: درباره يوم الحجّ الاكبر اقوالى است يكى آنكه آن يوم نحر در سال نهمّ هجرت بود كه مسلمين و مشركين جمع شدند و بعد از آن مشركين حجّ نياوردند،۷ کیلوبایت (۷۹۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۵
- عدم اثم در هر دو جا راجع به تعجيل و تأخير است يعنى: هر كه در دو روز بعد از نحر در خروج از «منى» تعجيل كند و بعد از ظهر روز دوازدهم ذوالحجة از «منى» خارج۳ کیلوبایت (۱۹۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۹
- دين قرن صغر لمز حقق سعى خير هما يهود مرى کما هدى غيب اخر بعض شرب لغو عذب نحر عزير۲ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
- گردیده است. ابن جریج گوید: درباره ابوسفیان بن حرب آمده که هر هفته دو شتر نحر مى کرد و یتیمى از او گوشت خواست با عصاى خود او را از خود راند و نیز گویند:۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۰
- كُنْتَ مِنَ الْمُرْسَلِينَ (77) فَعَقَرُوا النَّاقَةَ: پس پى كردند ناقه را و نحر نمودند او را. واقعه عقر ناقه: مفسرين روايت نمودند كه: به صالح عليه السّلام۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
- تفسير است بعضى آن را مطلق محلهاى طاعت گفتهاند. درباره تعيين منافع كه پيش از نحر از آنها مىتوان برد در الميزان از كافى و در صافى از كافى و فقيه از حضرت صادق۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۳
- گردیده است. ابن جریج گوید: درباره ابوسفیان بن حرب آمده که هر هفته دو شتر نحر مى کرد و یتیمى از او گوشت خواست با عصاى خود او را از خود راند و نیز گویند:۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۲
- تفسير است بعضى آن را مطلق محلهاى طاعت گفتهاند. درباره تعيين منافع كه پيش از نحر از آنها مىتوان برد در الميزان از كافى و در صافى از كافى و فقيه از حضرت صادق۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۵
- گردیده است. ابن جریج گوید: درباره ابوسفیان بن حرب آمده که هر هفته دو شتر نحر مى کرد و یتیمى از او گوشت خواست با عصاى خود او را از خود راند و نیز گویند:۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۵۹ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۲
- چون بايد آخرش حج نمود اگر صحيح باشد نسبت بايّام نحر و ذبح هم ميتوان گفت و ظاهر آيه آنست كه ذكر در وقت نحر و ذبح است لذا بعد از آن فرموده پس بخوريد از آن۵۷ کیلوبایت (۵٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸
- چند نفرند؟ گفتند: نمیدانیم سپس سؤال فرمود روزى چند شتر نحر مى کنند. گفتند: روزى نه تا ده شتر نحر مى کنند. پیامبر رو به اصحاب کرده و فرمود: تعداد افراد قریش۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- چون بايد آخرش حج نمود اگر صحيح باشد نسبت بايّام نحر و ذبح هم ميتوان گفت و ظاهر آيه آنست كه ذكر در وقت نحر و ذبح است لذا بعد از آن فرموده پس بخوريد از آن۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸
- چند نفرند؟ گفتند: نمیدانیم سپس سؤال فرمود روزى چند شتر نحر مى کنند. گفتند: روزى نه تا ده شتر نحر مى کنند. پیامبر رو به اصحاب کرده و فرمود: تعداد افراد قریش۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- خود و گفتار محمد مطلع بسازيد، اينان گفتند: ما در اوقات ميهمانى شتران فربه نحر مى كنيم و حجاج را آب ميدهيم و اسيران را آزاد ميسازيم و صله ارحام مينمائيم۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۹
- چون بايد آخرش حج نمود اگر صحيح باشد نسبت بايّام نحر و ذبح هم ميتوان گفت و ظاهر آيه آنست كه ذكر در وقت نحر و ذبح است لذا بعد از آن فرموده پس بخوريد از آن۷۶ کیلوبایت (۶٬۹۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸