نتایج جستجو
از الکتاب
- حقایق دینى گرفته شده است. ۸ - نابخردان، بى بهره از حکمت و معارف دینى (یؤتى الحکمة من یشاء ... و ما یذّکّر الاّ اولوا الالباب) ۹ - درک معارف و حقایق دینى و عمل۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۶
- پیشین بر اثر کفرپیشگى و ارتکاب گناه به عذاب الهى گرفتار شدند و توان درک معارف دینى از آنان سلب شد. (أو لم یهد للذین یرثون ... أن لو نشاء أصبنهم بذنوبهم و۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
- نشانه نبودن دلیل قاطع و اطمینان بخش بر آن است. ۵ - لزوم متکى ساختن عقاید و معارف دینى خویش، بر دلیل و حجت اطمینان بخش (سلهم أیّهم بذلک زعیم) انسان: محدوده اختیار۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۶۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۴۶
- عبس ٥ (رده آسیب شناسى دینى)ارشاد و نیز بى خطر دیدن عاقبت خویش است. ۲ - پیامبر(ص)، حتى کسانى را که به معارف دینى احساس نیاز نمى کردند، به حضور مى پذیرفت و از ارشاد آنان دریغ نمىورزید۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۶۴ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۰
- الجاثية ٢٠ (رده حقانیت تعالیم دینى)یقین (بصائر ... و هدًى و رحمة لقوم یوقنون) ۷ - سست باوران در حقانیت وحى و معارف دینى، محروم از هدایت و رحمت قرآن (و هدًى و رحمة لقوم یوقنون) در صورتى که «قوم۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۰۷ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۴۳
- النمل ٧٦ (رده منشأ اختلاف دینى)بعثت استفاده مى شود. ۴ - بنى اسرائیل، گرفتار اختلافات فراوان در مبانى و معارف دینى، به هنگام ظهور اسلام (إنّ هذا القرءان یقصّ على بنى إسرءیل أکثر الذى هم۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
- شده، از درک حقایق و معارف دینى و الهى محروم اند. (فطبع على قلوبهم فهم لایفقهون) ۹ - منافقان، بر اثر مُهر شدن دل هایشان از درک معارف دین ناتوان اند. (فطبع۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۱۴ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۰۶
- أیمنکم ... تخافونهم کخیفتکم أنفسکم) ۵ - استفاده از تمثیل، جهت تفهیم معارف والاى دینى، از روش هاى تبلیغى قرآن (ضرب لکم مثلاً من أنفسکم ... کذلک نفصّل الأیت)۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- مردم، مبیّن مطلب فوق است. ۸- حرمت کتمان حقایق کتب آسمانى و وجوب اظهار معارف دینى (و اذ اخذ اللّه میثاق الّذین اوتوا الکتب لتبیّننّه للنّاس و لا تکتمونه)۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- تعالیم و معارف دین، فرو رفته در گمراهى مى داند و تنها راهى که براى خارج ساختن آنان از گمراهى به کار گرفته بعثت انبیا همراه با تزکیه و تعلیم معارف دینى است.۴۹ کیلوبایت (۳٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- مجادله مى پردازند. ۸ - معارف دینى و آیات الهى، مبتنى بر دلیل و برهان (الذین یجدلون فى ءایت اللّه بغیر سلطن أتیهم) ۹ - مبانى دینى و اصول اعتقادى و نیز هرگونه۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
- » یعنى از احکام و معارف و موضوعات دینى که خداوند بیان نکرده، سؤال نکنید زیرا آگاهى به آنها مایه ناراحتى شما مى گردد. ۲- پرسش از معارف و احکام ناگفته از۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- و لجاجت پیراسته اند)، از آیات الهى بهره مند شده و در پرتو آن، حقایق و معارف دینى را در مى یابند. (قد بیّنّا الأیت لقوم یوقنون) چون آیات و نشانه هاى صداقت۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۳
- حاوى بعضى از احكام بوده است. پس بايد گفت: اولا انجيل داراى مقدارى احكام و معارف دينى و موعظه بوده است. ثانيا انجيل وجود تورات و حقانيت آن را تصديق كرده است۲۳ کیلوبایت (۲٬۵۸۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۹
- معنا در طرف مشبّه هنگام مرگ و قیامت است. ۱۱ - بیان آیات الهى (احکام و معارف دینى) همراه با تمثیل، ابزار و زمینه اى براى اندیشیدن انسان (کذلک یبیّن اللّه۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۰۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۶
- عبادتي که راجع بروح و عقل است و آن علم و تحصيل يقين بعقائد و معارف ديني ميباشد 2- عبادتي که مربوط بنفس است که عبارت از تكميل نفس۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۱
- رسيده باشد و امثال اينها نه فقط براى اطمينان خاطر كسانيكه نظر در ادلّه معارف دينى ننمايند يا از باب عناد و لجاج منكر شوند و مصلحت در مهلت دادن بآنها باشد۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
- رسيده باشد و امثال اينها نه فقط براى اطمينان خاطر كسانيكه نظر در ادلّه معارف دينى ننمايند يا از باب عناد و لجاج منكر شوند و مصلحت در مهلت دادن بآنها باشد۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
- رسيده باشد و امثال اينها نه فقط براى اطمينان خاطر كسانيكه نظر در ادلّه معارف دينى ننمايند يا از باب عناد و لجاج منكر شوند و مصلحت در مهلت دادن بآنها باشد۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
- عبادتي که راجع بروح و عقل است و آن علم و تحصيل يقين بعقائد و معارف ديني ميباشد 2- عبادتي که مربوط بنفس است که عبارت از تكميل نفس۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۹