نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۵۹۱
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • تقواى نفس را به نفس تفهيم كرد و نفس انسانى را طورى آفريد كه ذاتاً خوب و بد و صلاح و فساد را مى‏فهمد. اين لفظ فقط يكبار در قرآن آمده است. ها ف فجر سوى ما نفس
    ۲ کیلوبایت (۱۱۷ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۵۶
  • قرآن خوانده شد فورا سخن را قطع كرده و به كلام خدا كه با بندگان سخن مى‏گويد و صلاح دنيا و آخرت آنها رابيان مى‏دارد، گوش كنند ولى متأسفانه در ميان ما اين مطلب
    ۵ کیلوبایت (۴۳۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۵
  • (بر وزن قفل و فرس) هدايت. نجات. صلاح. كمال. در مفردات و قاموس و اقرب هر دو وزن به يك معنى است. فيومى در مصباح رشد را صلاح و رسيدن به صواب گفته راغب گويد:
    ۴ کیلوبایت (۳۱۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۳
  • السلام)از سنین کودکى از آن آگاه شده بود، و ممکن است، اشاره به هر گونه خیر و صلاح به معناى وسیع کلمه، بوده باشد. بنابراین «رشد» تعبیر بسیار گسترده و جامعى
    ۲ کیلوبایت (۱۳۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۴
  • (بر وزن قفل و فرس) هدايت. نجات. صلاح. كمال. در مفردات و قاموس و اقرب هر دو وزن به يك معنى است. فيومى در مصباح رشد را صلاح و رسيدن به صواب گفته راغب گويد:
    ۵ کیلوبایت (۳۵۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۰
  • الجن ١١ (رده زمینه صلاح جن)
    نخست است. بنابراین احتمال، مقصود از صلاح، صلاح در ایمان و تقوا نیست; بلکه مراد صلاح از لحاظ طینت و تمایل به خیر و صلاح است. ۲ - دو دسته شدن جن، پس از نزول
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۰۰ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۴۹
  • عذاب الهی -اگر بر سرمان بیایدیاری خواهد داد؟ فرعون گفت به صلاح شما نمی‌دانم جز چیزی را که خود صلاح بدانم، و شما را جز به راه رشد و راستی هدایت نمی‌کنم‌ اى
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۶۳ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
  • الأحقاف ١٥ (رده زمینه صلاح)
    ذُرِّيَّتِي‌: و به صلاح آور براى من در ميان فرزندان من، يعنى صلاح را جارى ساز در اولادان من و آن را راسخ و ثابت ساز در ايشان تا در مظان صلاح و طريق فلاح باشند
    ۸۶ کیلوبایت (۷٬۲۶۲ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
  • مؤنث هر دو به كار مى‏رود گويند: «وَقَعَ الصّلْ‏حُ وَ وَقَعَتِ الصُّلحُ». صلاح: شايسته شدن. خوب شدن، وآن ضد فساد است «صلح الشى‏ء صلاحاً: ضد فسد» در قرآن
    ۱۲ کیلوبایت (۶۱۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۵
  • الأحقاف ١٦ (رده آثار گرایش به صلاح)
    الَّذِی کانُوا یُوعَدُونَ). تفسیر آیات ۱- احسان به والدین، روحیه شکر، توبه، صلاح جویى و تسلیم، شرط پذیرش تمام اعمال نیک انسان به درگاه خدا (أُولئک الذین نتقبّل
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۳۸ واژه) - ‏۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۱
  • مؤنث هر دو به كار مى‏رود گويند: «وَقَعَ الصّلْ‏حُ وَ وَقَعَتِ الصُّلحُ». صلاح: شايسته شدن. خوب شدن، وآن ضد فساد است «صلح الشى‏ء صلاحاً: ضد فسد» در قرآن
    ۱۱ کیلوبایت (۶۲۰ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۲۸
  • که دارند) شرّ و فساد خواسته‌اند یا که خدای آنها بر هدایت آنان رشد و خیر و صلاح آنها را منظور دارد؟ و اینکه ما نمی دانیم آیا درباره کسانی که در زمین هستند
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۲۸ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۴۸
  • عمومى را به هم زده و ايجاد نا امنى و سلب آسايش كند به موجب روايات اگر حاكم صلاح بداند او را سه روز بدار مى‏آويزند، پس از آن به زير آورده نماز مى‏خواند و
    ۶ کیلوبایت (۵۸۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۸
  • را به صلاح آورم. بگو من نه صاحب اختیار زیانی برای شما هستم، نه سامانی‌ بگو: من براى شما نه هيچ زيانى را در توان دارم و نه هيچ رهنمونى به خير و صلاح و كمالى
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۰۴
  • همانا خدا شكست ناپذير حكيم است و در باره يتيمان از تو مى‌پرسند، بگو: «به صلاح آنان كار كردن بهتر است، و اگر با آنان همزيستى كنيد، برادران [دينى‌] شما هستند
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۱۳۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۵
  • عمومى را به هم زده و ايجاد نا امنى و سلب آسايش كند به موجب روايات اگر حاكم صلاح بداند او را سه روز بدار مى‏آويزند، پس از آن به زير آورده نماز مى‏خواند و
    ۷ کیلوبایت (۶۱۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۱
  • است. و آن دو تن را كه مرتكب آن عمل شده‌اند، بيازاريد. و چون توبه كنند و به صلاح آيند از آزارشان دست برداريد زيرا خدا توبه‌پذير و مهربان است. و کسانی را که
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۹
  • مؤنث هر دو به كار مى‏رود گويند: «وَقَعَ الصّلْ‏حُ وَ وَقَعَتِ الصُّلحُ». صلاح: شايسته شدن. خوب شدن، وآن ضد فساد است «صلح الشى‏ء صلاحاً: ضد فسد» در قرآن
    ۱۴ کیلوبایت (۱٬۰۱۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۸
  • آیات شامل این کلمه فسد (۵۰ بار) تباهى. در لغت آن را ضد صلاح گفته‏اند. راغب خروج شى‏ء از اعتدال معنى مى‏كند خواه كم باشد يا بيشتر. [قصص:83]. در زمين برترى
    ۲ کیلوبایت (۹۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۰
  • الأنعام ٨٩ (رده آثار صلاح)
    دین ۱۳ زکریا(ع): قضاوت زکریا(ع) ۳; مقامات زکریا(ع) ۳; نبوت زکریا(ع) ۳ صلاح: آثار صلاح ۷ عیسى(ع): قضاوت عیسى(ع) ۳; مقامات عیسى(ع) ۳; نبوت عیسى(ع) ۳ قضاوت:
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۴۴۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)