نتایج جستجو
از الکتاب
- ص ٢٩ (رده آثار تدبر در قرآن)۱۰; فضایل اولواالالباب ۱۲ برکت: منابع برکت ۳ تدبر: آثار تدبر در قرآن ۶، ۱۱; اهمیت تدبر در آیات قرآن ۷; تدبر در قرآن ۴ تکامل: عوامل تکامل ۳ تنبه: عوامل تنبه۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۶۳ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۴
- النساء ٨٢ (رده آثار تدبر در قرآن)میکردند. پس آیا در قرآن تدبر نمیکنند و اگر (بر فرض محال، قرآن) از نزد غیر خدا بود همواره در آن اختلاف بسیاری مییافتند. آیا تدبّر (بررسی) نمیکنند قرآن۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۰
- فصلت ٥٢ (رده اهمیت تدبر در حقانیت قرآن)است، ما اهل نجات خواهیم بود و تو هلاک میشوی». تفسیر آیات ۱ - لزوم تأمل و تدبر انسان، درباره حقانیت قرآن و پرهیز از مخالفت عجولانه با آن (قل أرءیتم إن کان۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۰۳
- را نمىشناختند. راغب گفته: معرفت و عرفان درك و شناختن شىء است با تفكّر و تدبر در اثر آن و آن از علم اخص است... گويند «فُلانٌ يَعْرِفُ اللهَ» نگویند «یَعلَمُ۲ کیلوبایت (۱۴۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۴
- الفيل ١ (رده تدبر در قصه اصحاب فیل)آن است. ۷ - داستان اصحاب فیل و کیفر دیدن آنان، حادثه اى عبرت آموز و شایسته تدبر (ألم تر کیف) ۸ - سرکوب کردن اصحاب فیل، نشانه قدرت خداوند (کیف فعل ربّک) ۹۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۹
- الإسراء ٢١ (رده اهمیت تدبر)انسان ها ۲; نشانه هاى تفاوت اخروى انسان ها ۵ ایمان: مراتب ایمان ۱۰ تدبّر: اهمیت تدبّر ۱ تلاش: آثار تلاش ۶; اهمیت تلاش ۶ خدا: اراده خدا ۲; دعوتهاى خدا ۱۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۰
- ركوع (مفردات). در اينجا لازم است به دو آيه توجّه كنيم، يكى آيه [توبه:82] تدبر در آيه و ما قبل آن روشن مىكند كه مراد از دو امر، خبر در صورت امر است يعنى۵ کیلوبایت (۵۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۱
- المائده: اَكَلَه، اَرَمَ المالُ: فنى، اَرَمَ اى بلى و صار رميما» [فجر:3-6]: با تدبر در آيه شرفه روشن مىشود كه «اِرَمْ» بدل اشتمال است از «عاد» و عاد چنانچه۸ کیلوبایت (۸۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۰
- وحى است. نه اينكه ذات روز شوم باشد رجوع شود به وسائل ابواب آداب سفر... با تدبر در روايات قطع نظر از سند آنها خواهيم ديد نحوست و بركت آنها به ملاحظه واقعاتى۸ کیلوبایت (۸۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۵
- دنيا و عدم تدبر در قرآن كه مخبر قيامت است) يعنى نه چنان است اى آدميان كه گمان بردهايد از عدم وقوع قيامت و عدم بعث و حساب، و به جهت آن تدبر در قرآن نمىكنيد،۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۲
- است. ۴ - اتکاى کافران به حس و تجربه عذاب، على رغم فرا خوانده شدن به تعقل و تدبر در فرجام شوم مجرمان تاریخ (فانظروا کیف کان عقبة المجرمین ... و یقولون متى۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
- آیات شامل این کلمه «تَدَبُّر» در اصل، از مادّه «دَبر» (بر وزن ابر) به معناى پشت سر و عاقبت چیزى است، بنابراین «تدبّر» یعنى بررسى نتایج، عواقب و پشت و روى۲ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۳
- الشأن و هيچ چيز شاغل او نشود از استماع آن، و به خلوت قرائت نمايد تا توجه و تدبر آن بيشتر باشد. وَ إِذا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَ أَنْصِتُوا۳۰ کیلوبایت (۲٬۶۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- ديگر، زيرا مفترى از روى تدبّر و تفكّر سخن مىگويد امّا شاعر روى خيال و بدون تدبّر و تفكّر سخن مىگويد امّا شاعر روى خيال و بدون تدبّر تكلّم مىكند...». در۲۳ کیلوبایت (۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۰
- كردن از روى ظلم معنى كرده و در قاموس آمده كه آن به معناى نقص و ظلم است، با تدبّر در استعمال قرآن قول راغب اقرب به نظر مىرسد زير موارد بكار رفتن آن توأم با۲ کیلوبایت (۱۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۰
- كردن از روى ظلم معنى كرده و در قاموس آمده كه آن به معناى نقص و ظلم است، با تدبّر در استعمال قرآن قول راغب اقرب به نظر مىرسد زير موارد بكار رفتن آن توأم با۳ کیلوبایت (۲۰۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۹
- خدا چرا آنها را اضلال مىكند بايد علت را در خود آن گروهها جستجو كرد و با تدبر و دقت روشن مىشود كه آنها با سوء اختيار خويش طريق ناحق را انتخاب مىكنند۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۲۵
- خدا چرا آنها را اضلال مىكند بايد علت را در خود آن گروهها جستجو كرد و با تدبر و دقت روشن مىشود كه آنها با سوء اختيار خويش طريق ناحق را انتخاب مىكنند۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۳۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۵
- مردم به اخبار آن اكتفا كرده و از نظر و تدبّر بى نياز مىشدند و فضل علما نسبت به ديگران روشن نمىشد و به ثواب تدبّر و اتعاب نفس در استنباط معانى نائل نمىشدند۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۷
- مردم به اخبار آن اكتفا كرده و از نظر و تدبّر بى نياز مىشدند و فضل علما نسبت به ديگران روشن نمىشد و به ثواب تدبّر و اتعاب نفس در استنباط معانى نائل نمىشدند۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۳