گمنام

تفسیر:المیزان جلد۱۹ بخش۴۵: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
خط ۲۴: خط ۲۴:
<span id='link396'><span>
<span id='link396'><span>
==درباره نحوه كشته شدن همسر فرعون ==
==درباره نحوه كشته شدن همسر فرعون ==
مؤ لف : به طورى كه از روايات برمى آيد آسيه همسر فرعون به دست همسرش فرعون كشته شد، چون فرعون به دست آورده بود كه وى به خداى يگانه ايمان آورده ، و اما اينكه به چه صورت كشته شده ، روايات اختلاف دارند.
مؤلف: به طورى كه از روايات بر مى آيد، «آسيه»، همسر فرعون، به دست همسرش فرعون كشته شد. چون فرعون به دست آورده بود كه وى به خداى يگانه ايمان آورده. و اما اين كه به چه صورت كشته شده، روايات اختلاف دارند.


در بعضى از آنها آمده كه : وقتى فرعون مطلع شد كه همسرش به خدا ايمان آورده ، به او تكليف كرد كه به كفر برگردد، و او زير بار نرفت و حاضر نشد جز خدا كسى را بپرستد، فرعون دستور داد سنگ بسيار بزرگى بر سرش بيفكنند، به طورى كه زير سنگ خرد شود، و مامورينش ‍ همين كار را كردند.
در بعضى از آن ها آمده كه: وقتى فرعون مطلع شد كه همسرش به خدا ايمان آورده، به او تكليف كرد كه به كفر برگردد و او، زير بار نرفت و حاضر نشد جز خدا، كسى را بپرستد. فرعون دستور داد سنگ بسيار بزرگى بر سرش بيفكنند، به طورى كه زير سنگ خُرد شود، و مأمورينش همين كار را كردند.


و در بعضى ديگر آمده كه : وقتى او را براى عذاب حاضر كردند، دعايى كرد كه خداى تعالى آن را در قرآن كريم حكايت نموده ، و آن اين بود كه گفت «'''رب ابن لى عندك بيتا فى الجنه ...'''»، و خداى تعالى دعايش را مستجاب نمود، و قبل از شهادت خانه خود را در بهشت ديد آنگاه جان شريفش از كالبد جدا شد، و سپس صخره بسيار بزرگى را بر جسد بيجانش انداختند.
و در بعضى ديگر آمده كه: وقتى او را براى عذاب حاضر كردند، دعايى كرد كه خداى تعالى، آن را در قرآن كريم حكايت نموده و آن، اين بود كه گفت: «رَبّ ابنِ لِى عِندَكَ بَيتاً فِى الجَنّة...». و خداى تعالى، دعايش را مستجاب نمود، و قبل از شهادت، خانۀ خود را در بهشت ديد. آنگاه جان شريفش از كالبد جدا شد، و سپس صخرۀ بسيار بزرگى را بر جسد بيجانش انداختند.


و در بعضى ديگر آمده كه فرعون او را با چهار ميخ به زمين كوبيد، و از ناحيه سينه شكنجه اش داد، و در آخر سنگ آسيائى روى سينه اش گذاشت ، و در برابر تابش خورشيد رهايش كرد - و خدا داناتر است .
و در بعضى ديگر آمده كه: فرعون او را با چهار ميخ به زمين كوبيد، و از ناحيه سينه شكنجه اش داد، و در آخر، سنگ آسيایى روى سينه اش گذاشت و در برابر تابش خورشيد رهايش كرد - و خدا داناتر است.
 
<center> ''' * * *  ''' </center>


<center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۹ صفحه ۵۸۲ </center>
<center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۹ صفحه ۵۸۲ </center>
۱۵٬۰۹۶

ویرایش