روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۲۵

از الکتاب


آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۳، أَبْوَابُ الْقَضَايَا وَ الْأَحْكَام-بَابُ بُطْلَانِ حَقِّ الْمُدَّعِي بِالتَّحْلِيفِ وَ إِنْ كَانَ لَهُ بَيِّنَة

روي عبد الله بن ابي يعفور عن ابي عبد الله ع قال :


من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۲۴ حدیث من لايحضره الفقيه جلد ۳ ش ۱۲۶
روایت شده از : امام جعفر صادق عليه السلام
کتاب : من لايحضره الفقيه - جلد ۳
بخش : أبواب القضايا و الأحكام-باب بطلان حق المدعي بالتحليف و إن كان له بينة
عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب من لا يحضره الفقيه جلد ۳ أَبْوَابُ الْقَضَايَا وَ الْأَحْكَام-بَابُ بُطْلَانِ حَقِّ الْمُدَّعِي بِالتَّحْلِيفِ وَ إِنْ كَانَ لَهُ بَيِّنَة
موضوعات :

ترجمه

‏محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۴ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۷۸

عبد اللَّه بن أبى يعفور از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه اگر صاحب حقّ به سوگند منكر راضى گشت و منكر قسم ياد كرد كه وى بر او حقّى ندارد، اين سوگند حقّ مدعى را باطل مى‏كند و ديگر نمى‏تواند مطالبه حقّ نمايد. گويد: پرسيدم اگر داراى بيّنه عادله (شاهد عادل) بود چطور؟ فرمود: آرى، اگر چه پس از آنكه او را قسم داد و مدّعى عليه قسم ياد كرد كه فلانى حقّى بر من ندارد، جماعت بسيارى قسم خورند و يا شهادت دهند كه وى حقّ دارد، ديگر حقّ مطالبه ساقط شده و همان قسم دادن اوّل، حقّ ادّعايش را باطل ساخته است.


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)