نتایج جستجو
از الکتاب
- آیات شامل این کلمه «براء» (بر وزن سوار) مصدر و به معناى «تبرى» است; و در این گونه موارد معناى وصفى به طور مؤکد و مبالغه دارد (مانند زیدٌ عَدْلٌ) و چون۱ کیلوبایت (۶۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۰
- التوبة ١١٤ (رده تبرى ابراهیم)محدودیت علم انبیا ۱۴ اوّاه: مراد از اوّاه ۱۹ تبرى: اهمیّت تبرى ۱۰; تبرى از آزر ۹، ۱۶; تبرى از دشمنان خدا ۱۰; تبرى از مشرکان ۱۲ دشمنان: دشمنان خدا ۲، ۸، ۹،۵۸ کیلوبایت (۴٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- الحجرات ٧ (رده آثار تبرى از کفر)پشیمانى: موانع پشیمانى ۶ تبرى: آثار تبرى از کفر ۲۴; آثار تبرى از گناه ۲۴; فطریت تبرى از عصیان ۲۰; فطریت تبرى از فسق ۲۰; فطریت تبرى از کفر ۲۰ تکامل: عوامل۶۳ کیلوبایت (۵٬۱۰۷ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- التوبة ١١٦ (رده اهمیت تبرى)آسمان ها ۱ انسان: گرایشهاى انسان ۸; ولىّ انسان ۷; یاور انسان ۷ تبرى: اهمیّت تبرى ۱۱; تبرى از دشمنان خدا ۱۱ حیات: منشأ حیات ۴، ۶ خدا: اختصاصات خدا ۱، ۷،۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- التوبة ٣ (رده تبرى از مشرکان)به توحید ۸ تبرى: تبرى از مشرکان ۱، ۶، ۸ ; وقت اعلام تبرى از مشرکان ۳ توبه: تشویق به توبه ۷ جنگ: جنگ با اسلام ۱۱ ; جنگ با خدا ۱۱ حج: اعلام تبرى در حج ۳ ;۶۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- الشعراء ٤٨ (رده تبرى از فرعون)به هارون(ع) ۳ تبرى: تبرى از فرعون ۱ توحید: اهمیت توحید ربوبى ۵ جادوگران فرعون: اقرار جادوگران فرعون ۳; ایمان جادوگران فرعون ۱، ۲، ۳; تبرّى جادوگران فرعون۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- يس ٢٣ (رده تبرى از شرک)انطاکیه ۹; شرک اهل انطاکیه ۵; عقیده اهل انطاکیه ۵، ۶، ۷، ۸، ۹ تبرى: تبرى از شرک ۲ حبیب نجار: تبرى حبیب نجار ۲; توحید عبادى حبیب نجار ۱، ۲; فضایل حبیب نجار ۱۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۰۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۱۹
- سبإ ٤١ (رده تبرى از مشرکان)شده، چنین چیزى را ابراز کرده باشند. انسان: عقیده انسان ۸; عمل انسان ۸ تبرى: تبرى از مشرکان خدا: تنزیه خدا ۳; گفتگوى خدا با ملائکه ۴ عبادت: عبادت غیرخدا۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- الشرح ١ (رده تبرى از غضب خدا)است که خداوند، در جهت منافع پیامبر(ص) نعمت شرح صدر را در اختیارش نهاد. تبرى: تبرى از غضب خدا ۴ خدا: تعالیم خدا ۲ ذکر: آثار ذکر ۴; ذکر شرح صدر محمد(ص) ۲;۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۴۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۱۲
- الحجرات ٨ (رده تبرى از کفر)علیم حکیم اسماء و صفات: حکیم ۷; علیم ۷ ایمان: اهمیت ایمان ۲; منشأ ایمان ۲ تبرى: تبرى از کفر ۴ تکامل: منشأ تکامل ۳ جامعه: منشأ تکامل جامعه ۳ خدا: آثار حکمت۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۲۵ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۹
- الشعراء ٢١٦ (رده اعلام تبرى از مشرکان)الأقربین . و اخفض جناحک... فإن عصوک فقل إنّى برىءٌ ممّا تعملون) تبرى: اعلام تبرى از مشرکان ۱; تبرى از گناه ۳ خدا: اوامر خدا ۱; نقش خدا ۴ خویشاوندى: موانع خویشاوندى۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- المجادلة ٢٢ (رده آثار تبرى)بهشت ۱۸، ۱۹; نهرهاى بهشت ۱۹; وعده بهشت ۱۷ تبرى: آثار تبرى ۱۲، ۱۴، ۱۶; تبرى از دشمنان خدا ۶، ۱۲، ۱۴، ۱۶; تبرى از دشمنان محمد(ص) ۶، ۱۲، ۱۴، ۱۶ حزب الله :۲۶،۱۰۱ کیلوبایت (۸٬۶۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- الزمر ١٧ (رده تبرى مؤمنان)۵; آثار عبادت طاغوت ۳، ۸ قرآن: انذارهاى قرآن ۱۰; بشارتهاى قرآن ۱۰ مؤمنان: تبرى مؤمنان ۱; توبه مؤمنان ۴; صفات مؤمنان ۱، ۴ محمد(ص): رسالت محمد(ص) ۹ لباب النقول۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۳
- الأنعام ١٩ (رده تبرى از معبودان باطل)لذا علما فرمودهاند: لازم است بر كسى كه اسلام آورد، اينكه شهادتين گويد و تبرى جويد از هر دين باطلى سواى اسلام. قُلْ أَيُّ شَيْءٍ أَكْبَرُ شَهادَةً قُلِ۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- يوسف ٧٣ (رده تبرى از افساد)روش برخورد با بیگانگان ۵ پیشینه: آثار حسن پیشینه ۷; آثار سوء پیشینه ۸ تبرّى: تبرّى از افساد ۱ جامعه: اقدامات امنیتى در جامعه ۵; مسؤولیت رهبران جامعه ۵ خود:۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- يوسف ٢٦ (رده تبرى یوسف)افشاگرى یوسف(ع) ۲، ۵; پارگى پیراهن یوسف(ع) ۱۰، ۱۱، ۱۲; پیراهن یوسف(ع) ۱۳; تبرّى یوسف(ع) ۲; دفاع یوسف(ع) ۱، ۶; دلایل دروغگویى یوسف(ع) ۱۱; روش برخورد یوسف(ع)۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- هود ٣ (رده آثار تبرى از شرک)پاداش: شرایط پاداش اخروى ۱۲; عدالت در پاداش ۱۳; عوامل ازدیاد پاداش ۱۱ تبرى: آثار تبرى از شرک ۵ تقرب: آثار تقرب ۷; اهمیت تقرب ۴; زمینه تقرب ۵ توحید: آثار توحید۴۹ کیلوبایت (۴٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- هود ١١٤ (رده اهمیت تبرى از ظالمان)احکام: ۱، ۲ استقامت: زمینه استقامت ۴ الگوگیرى: الگوگیرى از محمد(ص) ۳ تبرى: اهمیت تبرى از ظالمان ۱۱ خدا: عبرت از مواعظ خدا ۱۳; مواعظ خدا ۹، ۱۱ دین: تبلیغ۶۰ کیلوبایت (۵٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- يوسف ٧٧ (رده تبرى برادران یوسف)اقرار برادران یوسف ۱; برادران یوسف و یوسف(ع) ۲، ۳، ۵; بینش برادران یوسف ۵، ۷; تبرى برادران یوسف ۸; تهمتهاى برادران یوسف ۲، ۳، ۷، ۸; رذالت برادران یوسف ۱۱، ۱۲;۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- التوبة ٢ (رده اعلام تبرى امام على)اسلام ۱۳ ; تاریخ صدر اسلام ۱۵ اعداد: عدد چهار ۱، ۳، ۴، ۱۰ امام على(ع): اعلام تبرى امام على(ع) ۱۵ ایمان: به توحید ۱۰ تذکر: قدرت خدا ۷ توبه: زمینه توبه ۲ جنگ:۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- سبب عدم جواز استغفار براى مشركين لغو بودن استغفار براى آنان است علت وجوب تبرى از دشمنان خدا، و اشاره به عموميت اين حكم وجه اينكه توبه (بازگشت ) خدا به۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- از وصول اين خبر بمولى الموالى فرمود اما آنكس كه تبرى جست از من مرد فقيهى بود در دين خود و اما آنكس كه تبرى نجست شتافت بسوى بهشت و قريب باين مضمون را نيز۷۶ کیلوبایت (۶٬۸۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- مدرك، صفحه 396، حديث اوّل. تفسير اثنا عشرى، ج3، ص: 175 تبرى نمايند از او جميع انبيا و ائمه. 4- تبرى فرمايد از او حضرت جبّار جل جلاله. 5- قول خداى عزّ و جلّ:۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- عنايت و به وحى الهى تكلّم نمود با مردمان؛ و ممكن است صدور معجزه تكلم، به جهت تبرى ساحت قدس مريم و اثبات طهارت و برائت او بوده باشد. تتمه: مجاهد از مفسرين عامه۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- خود در ستايش خدا، كافر شدند به خداى به حق. يا معبودان به آنها كافر شوند و تبرى نمايند از آنها و گويند ما از عبادت شما بيزاريم، و اين «1» كفاية الموحدين،۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- تَبَرَّأَ مِنهُ (آيه 114) و مسلما اينکه تبري در زمان جواني ابراهيم بوده و اوائل بعثت پس مسلما از آزر تبري كرده و ديگر در حق او استغفار۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- سبب عدم جواز استغفار براى مشركين لغو بودن استغفار براى آنان است علت وجوب تبرى از دشمنان خدا، و اشاره به عموميت اين حكم وجه اينكه توبه (بازگشت ) خدا به۶۵ کیلوبایت (۶٬۰۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- آن، بنده كافر گردد. فرمود: اينكه بدعت گذارد چيزى را، پس دوستى نمايد بر آن و تبرى كند از كسى كه مخالفت آن نمايد. رفع شبهه: اگر كسى گويد: ابليس چگونه در آتش۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- فرا گرفته باشد نزد خداى تعالى پيمانى براى شفاعت، كه آن ايمان و عمل صالح و تبرى از غير خدا؛ چه اهليت شفاعت براى گناهكاران موقوف است بر آن يا مراد اذن الهى۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- نمىتواند براى نجات دوستانش از عذاب خدا راه نجاتى پيدا كند بلكه خودش هم از آنها تبرّى ميكند تا اينجا بيان حضرت ابراهيم عليه السّلام بود و انصافا قابل ملاحظه كسانى۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- غير آنها. 6- مسالمت در مقابل گفتار جهال و بطال. 7- تجنب از مجالست اشرار و تبرى از اخلاق ايشان. و البته چنانچه شخص عاقل لبيب تأمل نمايد در اين صفات، هر آينه۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- به كلمه توحيد گشودند و به اعتقاد تمام به وحدانيت الهى اعتراف و از كيش آباء تبرى جستند؛ آيه شريفه در باره آنها نازل شد: قُلْ إِنِّي أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۴۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۲
- به كشتى سوار نمودند؛ تا چون بنشستند در آن كشتى و به ميان دريا رسيدند، خضر تبرى برداشته و پنهان از قوم، خَرَقَها: سوراخ كرد كشتى را به اين وجه كه لوحى از۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- فَهُوَ وَلِيُّهُمُ الْيَوْمَ: پس شيطان دوست و متولى كار ايشان است امروز، پس تبرى كنند بعضى از بعضى، و مسلم است روز قيامت شياطين توانائى ندارند نه در دفع عذاب۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- فقير وبيكارى نزد پيامبر آمد و تقاضاى كمك كرد. حضرت فرمود: آيا كسى در منزل تبرى دارد؟ يك نفر گفت: بله، او تبر را آورد و پيامبر چوبى كه در كنارش بود، دستهى۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- عظيمه ظاهر شود به آنكه شمشير در ميان، و بعضى بعضى را بكشند و برخى از برخى تبرى كنند، در اين حال بر تو است كه متمسك شوى به اين اصلع طرف راست من، على بن ابى۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- چون بنده مؤمن گفت (هو) از تعطيل بيزار شد، چون گفت (اللّه) از گفتار فلاسفه تبرى نمود، به گفتن (احد) از طريقه بتپرستان و ثنويه تبرا نمود، به گفتن (اللَّهُ۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- خاطر وعدهاى بود كه به او داده بود، و چون فهميد كه حقّپذير نيست، از او تبرّى جست و جدا شد. «فَلَمَّا تَبَيَّنَ لَهُ أَنَّهُ عَدُوٌّ لِلَّهِ تَبَرَّأَ۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- امر فرمود كه آنها هم القاء عهد و رفع امان نمايند به تبع خدا و پيغمبر كه تبرّى فرمودند و در مجمع اين معنى را نسبت بروايت داده است و آيات آتيه هم شاهد مدعى۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- به رهبران فاسد، ملامت گناهكاران نسبت به شيطان، تنفّر معبودها از مشركان و تبّرىِ مجرمين از يكديگر كه دربارهى اين موارد، آيات فراوانى در قرآن به چشم مىخورد۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- تنها با زبان نيست، فروتنى در عمل نيز لازم است. «جَناحَكَ» 17- ميزان تولّى و تبرىّ، اطاعت از رسول خداست. «اتَّبَعَكَ- عَصَوْكَ» 18- تنفّر قلبى از كفر كافى۴۷ کیلوبایت (۴٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- خداپرستى، ابتدا همچون آنها نشان مىدهد كه ستارهپرست شده است و سپس از اين عقيده، تبرّى مىجويد. «1» «1». انعام، 76- 78. جلد 8 - صفحه 44 1- در تبليغ، بايد با هر۲۵ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
- خداپرستى، ابتدا همچون آنها نشان مىدهد كه ستارهپرست شده است و سپس از اين عقيده، تبرّى مىجويد. «1» «1». انعام، 76- 78. جلد 8 - صفحه 44 1- در تبليغ، بايد با هر۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۵
- خداپرستى، ابتدا همچون آنها نشان مىدهد كه ستارهپرست شده است و سپس از اين عقيده، تبرّى مىجويد. «1» «1». انعام، 76- 78. جلد 8 - صفحه 44 1- در تبليغ، بايد با هر۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۸۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۴۶
- قيامت بتان را داراى حيات و ادراك ميفرمايد براى آنكه از اتباع خود در حضورشان تبرّى جويند و لعن نمايند و مودّة بنصب و تنوين و برفع و اضافه نيز قرائت شده است۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- آخر آيات پس پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بمنبر رفت و خواست از او تبرّى جويد پس نازل شد لا تحرّك به لسانك لتعجل به و پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۱۹ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۱
- اختلاف دارند به اندازهاي که يكديگر را لعن ميكنند و از يكديگر تبرّي ميجويند چه در امور ديني و چه در امور زندگاني از مأكولات و ملبوسات۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- در روايت قمّى ره از امام باقر عليه السّلام اين دو آيه با اوّلى و دوّمى و تبرّى يكى از آن دو از ديگرى و حكم خداوند باشتراك آن دو و اتباعشان در عذاب براى۲۸ کیلوبایت (۲٬۱۷۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
- داران اسرافگر، كرنش نكنيد. «لا تُطِيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِينَ» 9- تولّى و تبرّى بايد با هم باشد. «أَطِيعُونِ- لا تُطِيعُوا» 10- اسراف، فساد است و اسرافكار،۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- تنفّرند. «وَ إِنَّهُمْ لَنا لَغائِظُونَ» 4- بغض و خشم نسبت به طاغوتها و تبرّى از آنان، لازمهى ايمان به خداست. «وَ إِنَّهُمْ لَنا لَغائِظُونَ» 5- كاخها۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- باشند و راضى و خوشنود بمسلك و مرام و معبود و امام خود گردند و از سايرين تبرّى جويند و بعضى فارقوا بجاى فرّقوا قرائت نمودهاند يعنى ترك نمودند و اينكه منيبين۲۹ کیلوبایت (۲٬۵۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- را فريب ميدهد و بحال خود واميگذارد و با آنكس يارى نميكند و در آخرت از او تبرّى مينمايد و قمى ره نقل نموده كه مراد آنستكه اولى ميگويد كاش من قبول ولايت امير۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- آخر آيات پس پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بمنبر رفت و خواست از او تبرّى جويد پس نازل شد لا تحرّك به لسانك لتعجل به و پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۳۴ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- قيامت بتان را داراى حيات و ادراك ميفرمايد براى آنكه از اتباع خود در حضورشان تبرّى جويند و لعن نمايند و مودّة بنصب و تنوين و برفع و اضافه نيز قرائت شده است۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- قيامت بتان را داراى حيات و ادراك ميفرمايد براى آنكه از اتباع خود در حضورشان تبرّى جويند و لعن نمايند و مودّة بنصب و تنوين و برفع و اضافه نيز قرائت شده است۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- در روايت قمّى ره از امام باقر عليه السّلام اين دو آيه با اوّلى و دوّمى و تبرّى يكى از آن دو از ديگرى و حكم خداوند باشتراك آن دو و اتباعشان در عذاب براى۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۰۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
- در روايت قمّى ره از امام باقر عليه السّلام اين دو آيه با اوّلى و دوّمى و تبرّى يكى از آن دو از ديگرى و حكم خداوند باشتراك آن دو و اتباعشان در عذاب براى۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۳
- در روايت قمّى ره از امام باقر عليه السّلام اين دو آيه با اوّلى و دوّمى و تبرّى يكى از آن دو از ديگرى و حكم خداوند باشتراك آن دو و اتباعشان در عذاب براى۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۴۱ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۴
- فَرِيقاً ... يَرُدُّوكُمْ» 3- چون اطاعت از كفّار منجر به كفر مىشود، پس تبرّى و برائت از آنان لازم است. «إِنْ تُطِيعُوا فَرِيقاً ... يَرُدُّوكُمْ» 4- نتيجه۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- 3- به هوش باشيم كه ابليس در قيامت از خود سلب مسئوليّت مىكند و از منحرفان تبرّى مىجويد. «ما أَطْغَيْتُهُ» 4- ابليس كار خود را تنها در محدوده دعوت و وسوسه۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۷۴ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۶
- و كلام مربوط بسابق است بخلاف قرائت تخفيف كه كلام مستقلى است از هدهد براى تبرّى از عمل اهل شرك يا امر خدا بخلق كه بمناسبت مقام ذكر شده و بيان مراد از عرش۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- و كلام مربوط بسابق است بخلاف قرائت تخفيف كه كلام مستقلى است از هدهد براى تبرّى از عمل اهل شرك يا امر خدا بخلق كه بمناسبت مقام ذكر شده و بيان مراد از عرش۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- باشند و راضى و خوشنود بمسلك و مرام و معبود و امام خود گردند و از سايرين تبرّى جويند و بعضى فارقوا بجاى فرّقوا قرائت نمودهاند يعنى ترك نمودند و اينكه منيبين۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- را فريب ميدهد و بحال خود واميگذارد و با آنكس يارى نميكند و در آخرت از او تبرّى مينمايد و قمى ره نقل نموده كه مراد آنستكه اولى ميگويد كاش من قبول ولايت امير۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- را فريب ميدهد و بحال خود واميگذارد و با آنكس يارى نميكند و در آخرت از او تبرّى مينمايد و قمى ره نقل نموده كه مراد آنستكه اولى ميگويد كاش من قبول ولايت امير۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- آخر آيات پس پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بمنبر رفت و خواست از او تبرّى جويد پس نازل شد لا تحرّك به لسانك لتعجل به و پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۲۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۲
- لكن در اثناء طريق به بهانه كسالت و خستگي برگشت و رفت در بتكده و تبري همراه خود برد بنحوي که احدي از آنها مطلع نشود و برخورد نكند۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- در روايت قمّى ره از امام باقر عليه السّلام اين دو آيه با اوّلى و دوّمى و تبرّى يكى از آن دو از ديگرى و حكم خداوند باشتراك آن دو و اتباعشان در عذاب براى۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۷۸ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۳
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- آن ملعون قرين و ناصر و صاحب اختيار آنها است در دنيا ولى در آخرت از آنها تبرّى ميكند و بعذاب اليم الهى گرفتار خواهند شد و خداوند قرآن را فرستاد بر پيغمبر۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- بايد دوست داشته باشى دوست بدار و آنكه را بايد دشمن بدارى دشمن بدار (تولى و تبرى را از دست مده) تا خداى عز و جل او را ظاهر كند. محمد بن يحيى، از احمد بن محمد،۴ کیلوبایت (۲۴۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- آنگاه تبرى در قيامت را ذكر نمايد. كوتاه سخن اينكه خداى سبحان ، نخست دعاى ابراهيم را حكايت نموده و آنگاه بيزارياش را از پدر ذكر مى كند و اين دعا و تبرى هر۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۰۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۸
- ابتدا؛ به جهت خوف الهى كه فرموده «ما انا بباسط» در جواب «لئن بسطت» به جهت تبرّى او بود از فعل شنيع اصلا و رأسا و تحذير او از آنكه متصف به آن شود و اطلاق۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- را فريب ميدهد و بحال خود واميگذارد و با آنكس يارى نميكند و در آخرت از او تبرّى مينمايد و قمى ره نقل نموده كه مراد آنستكه اولى ميگويد كاش من قبول ولايت امير۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- نمىتواند براى نجات دوستانش از عذاب خدا راه نجاتى پيدا كند بلكه خودش هم از آنها تبرّى ميكند تا اينجا بيان حضرت ابراهيم عليه السّلام بود و انصافا قابل ملاحظه كسانى۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- مرجع تمام خلق بخدا است و روز قيامت معبودهاى باطل خودشان از عبادت كنندگانشان تبرّى ميجويند و خداوند تجاوز كنندگان از حقوق و حدود بشريّت و بندگى را مخلّد در۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۳۸ کیلوبایت (۳٬۸۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- عام است نسبت به تمام مسلمين در دوستى ننمودن با كفار، زيرا از لوازم ايمان تبرّى و تولّى باشد: 1- در كتاب كافى- از حضرت صادق عليه السّلام: من احبّ للّه و۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- آن ملعون قرين و ناصر و صاحب اختيار آنها است در دنيا ولى در آخرت از آنها تبرّى ميكند و بعذاب اليم الهى گرفتار خواهند شد و خداوند قرآن را فرستاد بر پيغمبر۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- نمىتواند براى نجات دوستانش از عذاب خدا راه نجاتى پيدا كند بلكه خودش هم از آنها تبرّى ميكند تا اينجا بيان حضرت ابراهيم عليه السّلام بود و انصافا قابل ملاحظه كسانى۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- باشند و راضى و خوشنود بمسلك و مرام و معبود و امام خود گردند و از سايرين تبرّى جويند و بعضى فارقوا بجاى فرّقوا قرائت نمودهاند يعنى ترك نمودند و اينكه منيبين۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- آخر آيات پس پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بمنبر رفت و خواست از او تبرّى جويد پس نازل شد لا تحرّك به لسانك لتعجل به و پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۵۰ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۲۳
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۴۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- او و توكّل و اعتماد و استعاذه باو و توجه باو و تولّي اولياء او و تبرّي از اعداء او و امثال اينها است و البته چنين كسي فقد هدي الي۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- كفّار، ايمن كند. إِذا قَرَأْتَ جَعَلْنا ... حِجاباً 4- تلاوت قرآن، روح تبرّى از مشركان را در انسان تقويت مىكند. إِذا قَرَأْتَ جَعَلْنا ... حِجاباً 5-۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- باشند و راضى و خوشنود بمسلك و مرام و معبود و امام خود گردند و از سايرين تبرّى جويند و بعضى فارقوا بجاى فرّقوا قرائت نمودهاند يعنى ترك نمودند و اينكه منيبين۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بسياري از موارد نظير لعن اعداء دين و دشمنان ائمه طاهرين از مصاديق تبرّي است چنانچه صلوات و سلام بر ائمه طاهرين از مصاديق تولي است۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الا عن موعدة وعدها ايّاه گذشت كه اين در زمان حيات آزر بوده و بعدا از او تبرّى جست چون ايمان نياورد پس در واقع از خدا خواسته كه راه حق را بر او آشكار فرمايد۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۴۹ کیلوبایت (۴٬۷۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- فروع دين است صلاة زكاة خمس امر بمعروف نهي از منكر حج جهاد تولي و تبري ده فرع و شرط جهاد حضور نبي و امام و نواب خاص آنها است و در غيبت۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- نمىتواند براى نجات دوستانش از عذاب خدا راه نجاتى پيدا كند بلكه خودش هم از آنها تبرّى ميكند تا اينجا بيان حضرت ابراهيم عليه السّلام بود و انصافا قابل ملاحظه كسانى۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- نمىتواند براى نجات دوستانش از عذاب خدا راه نجاتى پيدا كند بلكه خودش هم از آنها تبرّى ميكند تا اينجا بيان حضرت ابراهيم عليه السّلام بود و انصافا قابل ملاحظه كسانى۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- نمىتواند براى نجات دوستانش از عذاب خدا راه نجاتى پيدا كند بلكه خودش هم از آنها تبرّى ميكند تا اينجا بيان حضرت ابراهيم عليه السّلام بود و انصافا قابل ملاحظه كسانى۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- ائمه معصومين را ننمودند اگر چه بعد از رحلت آنحضرت از دنيا باشد از عمل آنها تبرّى و بيزارى جويد و اتّكال و اعتماد نمايد بخداوندى كه قادر است مقهور كند دشمنان۴۶ کیلوبایت (۴٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- باشند و راضى و خوشنود بمسلك و مرام و معبود و امام خود گردند و از سايرين تبرّى جويند و بعضى فارقوا بجاى فرّقوا قرائت نمودهاند يعنى ترك نمودند و اينكه منيبين۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- گمان كند براى خداوند مسئله جديدى روشن شده كه قبلًا آن را نمىدانسته، از او تبرّى بجوييد. «1» 1- دست خدا براى تغيير در نظام تكوين يا تشريع باز است. «يَمْحُوا۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- آنها. أَن سَخِطَ اللّهُ عَلَيهِم خدا را بغضب ميآورند زيرا تولي و تبري دور كن اعظم ايمان است حتي در خبر دارد که از حضرت صادق عليه۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- رسيد، كه تحير باشد، و تحمل جسد يك سال و احتياج به تعليم زاغ و سياهى رنگ او و تبرّى ابوين از او. و پشيمانى او از قتل هابيل نبود، چه اين، عين توبه و مستلزم مغفرت۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- حكم نكند و در برابر فرمان خدا، دستور دهد و اطاعت شود. «1» 1- ايمان بدون تبرّى از طاغوت، ايمان نيست، خيال ايمان است. يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا ... يَتَحاكَمُوا۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- معنايش اين است كه : ما را نپرستيدند، چون كه ما از اعمال آنان تبرى داريم ، و كسى كه از عملى تبرى دارد، آن عمل را به وى نسب ت نمى دهند، آيات ديگرى هم كه مى۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۸۶ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۳
- باشند و راضى و خوشنود بمسلك و مرام و معبود و امام خود گردند و از سايرين تبرّى جويند و بعضى فارقوا بجاى فرّقوا قرائت نمودهاند يعنى ترك نمودند و اينكه منيبين۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- همين كه به انحراف و كفر رسيد بايد تغيير كند. «نَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ» 12- تبرّى از كفر، شرط ايمان است. «نَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ» 13- ابراز تنفّر۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۲۵ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۶
- خودمان دست برداريم با آنكه مؤمنان جلد 2 صفحه 226 حقيقى از دوستان يهود خودشان تبرّى نموده بودند مانند عبادة بن صامت كه اظهار اين معنى را در محضر مقدس نبوى نمود۴۶ کیلوبایت (۳٬۲۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- باشند و راضى و خوشنود بمسلك و مرام و معبود و امام خود گردند و از سايرين تبرّى جويند و بعضى فارقوا بجاى فرّقوا قرائت نمودهاند يعنى ترك نمودند و اينكه منيبين۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- گفتند: اى خالد! بترس كه خشم اين بت شديد است ! (و تو را بيچاره مى كند) خالد با تبرى كه در دست داشت محكم بر بينى آن بت كوبيد و آن را در هم شكست و گفت : كفرا لك۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۷۸ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۰۲
- يعنى بيزارم ، و نيز در حكايت گفتار ابراهيم مى فرمايد: ((كفرنابكم (( يعنى تبرى مى جوييم از شما و در الدر المنثور است كه ابن مردويه ، از جابر روايت كرده۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۱ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۵
- وحدت صفوف مسلمین و خانه کعبه و فریضه حج و امر بمعروف و نهی از منکر و تولی و تبری و مسأله امانت، و انفاق در راه خدا، ترک دروغ و مقاومت و پایمردی در مقابل دشمن۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ديگرى است ، ليكن غرض از آن در اين مقام ثنا نيست چون مقام مقام ثنا نيست ، بلكه تبرى از نسبتى است كه به وى داده شده ، پس اينكه گفت «تعلم ما فى نفسى » توضيح مى۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۲
- نشوند، وليكن در عين حال (و خدا داناتر است ) دعاى خود را مختص به مؤ منين كرد تا تبرى خود را از كفار همه جا رعايت كرده باشد، و ليكن جوابى داده شد كه شامل مؤ من۴۴ کیلوبایت (۵٬۰۳۴ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
- همچنين جمله «و اذ تخلق من الطين كهيئه الطير فتنفخ فيه فيكون طيرا باذنى و تبرى الاكمه و الابرص باذنى » از حيث اينكه لفظ «اذ» را تكرار ننموده ، ظهور دارد۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- آن را دفع نموده و در آيات بسيارى يا به تصريح و يا به اشاره و كنايه از آن تبرى مى جويد. كوتاه سخن اينكه ، كتاب الهى مصالح بشر را متضمن است ، و اجراء دستوراتش۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۸۹ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۳
- همانند كسى است كه با جمعى سوار كشتى شود، و به هنگامى كه در وسط دريا قرار گيرد تبرى برداشته و به سوراخ كردن موضعى كه در آن نشسته است بپردازد، و هر گاه به او۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- صفوف مسلمين و خانه كعبه و فريضه حج و امر به معروف و نهى از منكر و تولى و تبرى (دوستى با دوستان حق و دشمنى با دشمنان حق ) و مساله امانت ، و انفاق در راه۵۶ کیلوبایت (۶٬۵۵۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۸
- سلّم و ائمه اطهار در ضمن خطب و ادعيه و زيارات وارد شده و از آثار تبري است اما حق حريم: عبارت از اينست که نظر بد يا دست خيانت بناموس۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- از مغضوبان و گمراهان تاريخ نيز برائت و دورى مىجويد و اين مصداق تولّى و تبرّى است. ضالّين در قرآن «ضلالت» كه حدود دويست مرتبه اين واژه با مشتقاتش در قرآن۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- او را دوست دارد، و بيزارى و دشمنى با هر كه خدا و رسول او را دشمن دارد، و تبرّى نمودن از ايشان، در حالتى كه قرار داشته باشى بر صبرى كه از تو ناشى شود، بر۴۸ کیلوبایت (۳٬۲۹۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۴
- كَهَيْئَةِ الطيرِ بِإِذْنى فَتَنفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طيرَا بِإِذْنى وَ تُبرِىُ الاَكمَهَ وَ الاَبْرَص بِإِذْنى وَ إِذْ تخْرِجُ الْمَوْتى بِإِذْنى وَ إِذْ۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۲۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۰