نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۲۱ - ۷۰ از ۱۳۴
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • جاودانه اید؛ و بد جایی است جایگاه مستکبران. از درهاى جهنم داخل شويد و تا ابد در آنجا بمانيد. بد جايگاهى است جايگاه گردنكشان. پس، از دروازه‌های جهنم وارد
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • شمشیر علی علیه السلام بینی‌اش بشکافت نازل آمد ولی بر هر که مانند اوست تا ابد شامل است). به زودی بر بینیِ [پر باد و خرطوم مانند] ش داغ رسوایی و خواری می
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
  • گزیده و کشته شدند یا مرگشان فرا رسید البته خدا رزق و روزی نیکویی (در بهشت ابد) نصیبشان می‌گرداند، و همانا خداوند بهترین رزق و روزی بخشنده است. و کسانی که
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • معاد می‌پندارند) بشر کافر هنوز آنچه خدا امر کرده به جا نیاورده (تا سعادت ابد یابد). این چنین نیست [که وظیفه اش را انجام داده باشد] هنوز آنچه را به او دستور
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
  • آنان که نافرمانی خدا و رسول او کنند البته کیفرشان آتش دوزخ است که در آن تا ابد مخلّد باشند. [وظیفه من] فقط رساندن [برنامه های سعادت بخش] از سوی خدا و [رساندن]
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
  • شما هستند (چندان به آنها دل نبندید) و (بدانید که) نزد خدا اجر عظیم (بهشت ابد) خواهد بود. اموال و فرزندانتان فقط وسیله آزمایش اند، و خداست که پاداشی بزرگ
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست) و قسم به قلم (علم فعلی ازلی) و آنچه (تا ابد در لوح محفوظ عالم) خواهند نگاشت. ن، سوگند به قلم و آنچه می نویسند، نون، سوگند
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
  • آنها البته (در بهشت) باغهایی است که زیر درختانش نهرها جاری است. این بهشت ابد به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. بی تردید کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ‏۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
  • تحمل‌ و اداء وظائف‌ ‌از‌ نماز و زكاة و نحو اينها بودند و ‌اينکه‌ حكم‌ ‌تا‌ ابد باقي‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌هر‌ گاه‌ مسلمين‌ تحت‌ شكنجه‌ و ظلم‌ قرار گيرند و نيرويي‌
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • رسید، پس هر کس را از آتش جهنم دور دارند و به بهشت ابدی درآرند چنین کس سعادت ابد یافت، که زندگی دنیا جز متاعی فریبنده نیست. هر کسی مرگ را می چشد؛ و بدون تردید
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • مهیّاست و (فوق همه لذّات) مغفرت و لطف پروردگارشان، (آیا حال آن که در این بهشت ابد است) مانند کسی است که در آتش مخلّد است و آب جوشنده حمیم به خوردشان دهند تا
    ۶۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۳ واژه) - ‏۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
  • دهد، شفاعت نمى‌كنند و خود از بيم او هراسانند. هر چه آنان از ازل کرده و تا ابد می‌کنند همه را خدا می‌داند و هرگز از احدی جز آن کسی که خدا از او راضی است
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • عادل‌ حكيم‌ و رءوف‌ و رحيم‌ بنده‌گان‌ ‌را‌ ‌براي‌ معاصي‌ چند روزه‌ دنيا و كفر ابد الاباد تعذيب‌ مينمايد! جلد 1 - صفحه 298 «جواب‌» قياس‌ تعذيب‌ مردم‌ ‌با‌ تعذيب‌
    ۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • روزی که خدا پیغمبر خود و گرویدگان به او را ذلیل نسازد (بلکه عزیز و سرفراز ابد گرداند، در آن روز) نور (ایمان و عبادت) آنها در پیش رو و سمت راست ایشان می‌رود
    ۸۱ کیلوبایت (۶٬۵۷۴ واژه) - ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۱
  • و تو را در نماز تنها گذارند؛ بگو که آنچه نزد خداست (یعنی ثواب آخرت و بهشت ابد) بسیار برای شما از لهو و لعب و تجارت (های دنیا) بهتر است و خدا بهترین روزی‌دهنده
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
  • کرد. و ما گفتیم: [ای آدم و حوا و ای ابلیس!] در حالی که دشمن یکدیگرید [و تا ابد، بین شما آدمیان و ابلیسیان صلح و صفایی نخواهد بود، از این جایگاه] فرود آیید
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • را در باغهای بهشتی در آرد که نهرها زیر درختانش جاری است و همیشه در آن بهشت ابد متنعّمند، که خدا (در آنجا) رزق بسیار نیکو بر او مهیّا ساخته است. [و آن] پیامبری
    ۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
  • اعمال‌ و اقوال‌ ‌آنها‌ ازلا و ابدا ‌در‌ ازل‌ ميداند آنچه‌ ‌در‌ ابد واقع‌ شود و ‌در‌ ابد ميداند آنچه‌ ‌در‌ ازل‌ واقع‌ ‌شده‌ نه‌ ابتدايي‌ ‌براي‌ ازليت‌ ‌آن‌
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • آلاى خود بر تو در ازل، و به لطف خود با تو در وجود، و به رأفت من مر تو را تا ابد، و جواب قسم بعد آن باشد. 5- قول مشهور آنكه «انا اللّه الرّحمن» يا «انا اللّه
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • ظریفی به مسأله «معاد» منتقل می‌شود، و می‌گوید: این انسان با همه شگفتیهایش تا ابد زنده نمی‌ماند، زمانی فرا می‌رسد که این ساختمان عجیب از هم فرو می‌ریزد و «شما
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • ‌براي‌ ‌آنها‌ ‌است‌ اجر و جزاء نيكويي‌ ‌که‌ مكث‌ ميكنند ‌در‌ ‌او‌ هميشه‌ ابد الآباد (قيّما) صفت‌ كتابست‌ ‌در‌ ‌آيه‌ قبل‌ بعضي‌ گفتند تقديم‌ و تأخير دارد
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • نداشت جز وزر و وبال و بالاخره همه را گذاردند و بحسرت رفتند و معذّب بعذاب ابد شدند و اگر عمل خيرى هم از آنها سر زده بود مانند اعمال شما باطل و بى‌ثمر شد
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • بَيْنَ النَّاسِ» «2». در كشف الاسرار گفته كه مراد به «قبل» ازل و مراد به «بعد» ابد «1» كافى (روضه) ج 8، ص 269. (چ حيدرى تهران) «2» سوره آل عمران، آيه 140. جلد
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • نميگذارد ظهوري‌ منعقد شود. وَ هُوَ وَلِيُّهُم‌ نگهبان‌ ‌آنها‌ ‌است‌ ‌تا‌ ابد ‌که‌ فناء و زوالي‌ ‌براي‌ ‌آنها‌ نيست‌ و آنا فآنا افاضه‌ ميفرمايد و ‌آنها‌
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • ‌که‌ علم‌ تابع‌ معلوم‌ ‌باشد‌ ممكن‌ ‌است‌ ‌در‌ ازل‌ علم‌ بوجود شيئي‌ ‌در‌ ابد ‌باشد‌ و علم‌ عين‌ ذات‌ حق‌ ‌است‌ و چون‌ خداوند وجود صرف‌ و صرف‌ الوجود ‌است‌
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • ‌از‌ آينده‌ خبر ميدهد و بطور قطع‌ بواسطه‌ كلمه‌ لن‌ ‌که‌ دلالت‌ ‌بر‌ نفي‌ ابد و مؤكد دارد اعلام‌ ميكند ‌تا‌ قيام‌ قيامت‌ ‌هر‌ چند سطح‌ فكر بشر بالا رود
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ‏۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۲۹
  • بتان و بت‌پرستان در جهنم جاويد هستند كه به هيچ وجه ايشان را خلاصى نيست و ابد الاباد در آن معذب باشند به انواع عقوبت و عذاب كه سستى نيابد. وَ اقْتَرَبَ
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • رِزق‌ٌ كَرِيم‌ٌ بدون‌ زحمت‌ و بدون‌ كدورت‌ ‌با‌ كمال‌ احترام‌ و عزت‌ ‌آن‌ ‌هم‌ ابد الاباد و چيزهايي‌ ‌که‌ خطور ‌به‌ قلب‌ ‌آنها‌ نكرده‌ «‌فيها‌ ‌ما تشتهيه‌ الانفس‌
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • الحيات‌ ‌است‌ ‌پس‌ ‌از‌ مردن‌ منتقل‌ ‌به‌ وارث‌ مي‌شود، و اما ملكيت‌ حقه‌ ابد الآباد باقي‌ ‌است‌ لذا ميفرمايد: (المُلك‌ُ يَومَئِذٍ الحَق‌ُّ لِلرَّحمن‌ِ)
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • الأَنهارُ گذشت‌ تفسير ‌آن‌ خالِدِين‌َ فِيها فنا و زوال‌ ندارد و آخر ندارد ابد الاباد متنعم‌ هستند. نُزُلًا مِن‌ عِندِ اللّه‌ِ نزل‌ چيزهاييست‌ ‌که‌ ميزبان‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۰۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • دثور و زوال‌ جزئيات‌ چه‌ ارتباطي‌ بعلم‌ دارد خداوند ازلا ميداند آنچه‌ ‌در‌ ابد واقع‌ ميشود و ابدا ميداند آنچه‌ ‌در‌ ازل‌ واقع‌ ‌شده‌ علم‌ الهي‌ محدود نيست‌
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • بزوال‌ نعم‌ دنيوي‌ و هلاكت‌ ‌آنها‌ زوال‌ و زوال‌ نعم‌ اخروي‌ و عذاب‌ اليم‌ ابد الاباد قَوم‌ِ هُودٍ ‌که‌ اينها اقوام‌ هود بودند و انتساب‌ نسبي‌ داشتند ‌با‌
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
  • و مؤمنين‌ ‌حتي‌ عصات‌ ‌از‌ مؤمنين‌ ‌را‌ خداوند داخل‌ بهشت‌ ميفرمايد ‌که‌ ابد الاباد متنعم‌ باشند ‌حتي‌ ‌از‌ ملائكه‌ بالاتر و مخلد ‌در‌ بهشت‌ باشند ‌از‌
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
  • خداوند وحي‌ فرستاد ‌براي‌ نوح‌: «أَنَّه‌ُ لَن‌ يُؤمِن‌َ» لن‌ ‌براي‌ نفي‌ ابد ‌است‌. «مِن‌ قَومِك‌َ» تمام‌ اهل‌ دنيا ‌که‌ ‌در‌ زمان‌ نوح‌ بودند شامل‌ مي‌شود
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۳۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • آنها، تفاوت ندارد با علم او بعد از وجود آنها، و در ازل مى‌دانسته آنچه در ابد الاباد به هم رسد، و تمام اشياء مانند ذرات هوا و قطرات دريا و عدد مثقال كوهها
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • علم‌ ‌او‌ قدرت‌ ‌او‌ ساير صفات‌ ذاتيه‌ ‌او‌ نيست‌ ازلا ميداند آنچه‌ ‌در‌ ابد ‌است‌ و ابدا ميداند آنچه‌ ‌در‌ ازل‌ بوده‌ و بعبارت‌ ديگر علم‌ ذات‌ بذات‌.
    ۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
  • لذت در آنستكه با پيمودن راه و اعمال اختيار و تهيّه استحقاق معشوق ازلى را تا ابد در بر گيرند و از نعيم دائم بر خوردار شوند او آنچنان خداوند رحيم مهربانى است
    ۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • و ‌السلام‌ ‌علي‌ نبينا و آله‌ و اللعن‌ ‌علي‌ اعدائنا و مبغضينا و معاندينا ابد الآبدين‌ و دهر الداهرين‌ و انا العبد المذنب‌ المقصر السيد ‌عبد‌ الحسين‌ المدعو
    ۴۳ کیلوبایت (۴٬۱۳۴ واژه) - ‏۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
  • عقوبات‌ دنيوي‌ و عالم‌ برزخ‌ و صحراي‌ محشر. (وَ لَبِئس‌َ المَصِيرُ) جايي‌ ‌که‌ ابد الآباد معذب‌ باشند و نجات‌ نباشد. ] (آیه 57)- و اگر فکر می‌کنید ممکن است دشمنان
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
  • نيز در خطبه قاصعه‌ «3» مى‌فرمايد: خداوند تمام مردم را از زمان حضرت آدم تا ابد، با همين كعبه و سنگ‌هاى آن آزمايش مى‌نمايد. ابراهيم واسماعيل عليهما السلام
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
  • لبعض ظهیرًا) ۵- قرآن، معجزه جاودان الهى که همواره کتابى بى مانند بوده و تا ابد نیز بى همانند خواهد ماند. (قل لئن اجتمعت الإنس و الجنّ ... لایأتون بمثله و
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • ازمنه و امكنه مختلف ميشود و از براى كسيكه احاطه بسلسله موجودات از ازل تا ابد دارد هر امرى نزديك است چنانچه در آيات شريفه مكرر بروز قيامت نسبت قريب داده
    ۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • لذت در آنستكه با پيمودن راه و اعمال اختيار و تهيّه استحقاق معشوق ازلى را تا ابد در بر گيرند و از نعيم دائم بر خوردار شوند او آنچنان خداوند رحيم مهربانى است
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • نيست‌ هيچ‌ ثباتي‌ و بقايي‌ ‌از‌ ‌براي‌ ‌او‌ نيست‌ و آخرت‌ دار باقي‌ ‌است‌ ابد الآباد لَو كانُوا يَعلَمُون‌َ لكن‌ نوع‌ بشر آخرت‌ ‌را‌ نسيه‌ ميدانند و دنيا
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۹۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • الهي‌ مساوي‌ ‌است‌ غيب‌ و حضور ‌بر‌ ‌او‌ تفاوتي‌ ندارد ازلا ميداند آنچه‌ ‌در‌ ابد ‌است‌ و ابدا ميداند آنچه‌ ‌در‌ ازل‌ بوده‌ إِنَّه‌ُ عَلِيم‌ٌ بِذات‌ِ الصُّدُورِ
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
  • لذت در آنستكه با پيمودن راه و اعمال اختيار و تهيّه استحقاق معشوق ازلى را تا ابد در بر گيرند و از نعيم دائم بر خوردار شوند او آنچنان خداوند رحيم مهربانى است
    ۴۴ کیلوبایت (۴٬۰۳۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • خاصيت بيفتد و هيچ چيز نتواند آن را اصلاح نموده و براى ابد از كار بيفتد؟ و آيا با اينكه براى ابد از كار افتاده باز هم ذكر و ياد آورنده خداست. پس حق همين
    ۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ‏۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
  • قول‌ مؤمنين‌ نيست‌ و جمله‌ مستقله‌ ‌است‌ و عذاب‌ مقيم‌ خلود ‌در‌ آتش‌ ‌است‌ ابد الاباد ‌که‌ آخر ندارد. ] (آیه 45)- این آیه سومین مجازات این گروه را چنین بیان
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۷
  • «ربّ» تلازمى انفکاک ناپذیر مشهود است. آنه، با آوردن حرف «لن» - که براى نفى ابد است - إله بودن هر چیزى به جز «ربّ السموات و الأرض» را منتفى دانسته اند. ۱۲-
    ۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • ‌آنها‌ ‌يعني‌ پاي‌ ‌آنها‌ نهرها جاري‌ ‌است‌ و هميشه‌ ‌در‌ ‌آن‌ بهشت‌ها هستند ابد الاباد ‌اينکه‌ ‌است‌ رستگاري‌ عظيم‌. يَوم‌َ يَجمَعُكُم‌ لِيَوم‌ِ الجَمع‌ِ
    ۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۹۶ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳