نتایج جستجو
از الکتاب
- تکرار در قرآن: ۱(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... [منافقون:4]. سَنَد (به فتح س - ن) به معنى تكيه گاه است مثل ديوار و ستون. مُسَنَّدَه: تكيه داده۲ کیلوبایت (۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۳
- عبس ٤ (رده سند معترض به عبدالله بن ام مکتوم)تنبه: زمینه تنبه ۱ دین: نقش دین ۳ سلامتى: نقش سلامتى ۶ عبدالله بن ام مکتوم: سند معترض به عبدالله بن ام مکتوم ۹; فضایل عبدالله بن ام مکتوم ۱۰; قصه عبدالله بن ام مکتوم۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۳۵ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۹
- آیات شامل این کلمه سند (۱ بار) [منافقون:4]. سَنَد (به فتح س - ن) به معنى تكيه گاه است مثل ديوار و ستون. مُسَنَّدَه: تكيه داده شده يعنى: اگر چيزى گويند۲ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۲
- مجمع نيز از حضرت باقر«عليه السلام»است، آنچه از مجمع و عياشى نقل شد سند ندارد و در سند آنچه ازكافى نقل شد محمدبن فضيل واقع است و او ظاهرا همان است كه ضعيف۹ کیلوبایت (۹۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
- يأْجُوجَ وَمَأجُوجَ». بنابر اين حديث، يأجوج و مأجوج از نسل آدم نيستند ولى سند خبر ضعيف است. وَ يَأْجُوج مُفْسِدُون هُم فِي الْأَرْض فُتِحَت إِن مِن إِذَا۴ کیلوبایت (۲۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۸
- از بزنطى نقل كرده است (تفسير برهان). اگر صحبت، صحبت درستى سند باشد فكر مىكنم در درستى اين سند صحبتى نباشد. و هيچ مانعى نيست كه بنى اسرائيل بعد از آن همه۲۰ کیلوبایت (۲٬۲۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- نفرستاده بوديم. در صورتی که ما هیچ کتاب و سندی که آن را بخوانند (و به آن سند تکذیب تو کنند) و یا رسولی پیش از تو (که به قول او بر ردّ تو دلیل آرند) بر۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۱
- الجارود از حضرت باقر«عليه السلام» قطران مس مذاب شديدالحراره معنى شده ولى سند آن درست نيست. وَ مِن تَغْشَى الْأَصْفَاد سَرَابِيلُهُم وُجُوهَهُم فِي لِيَجْزِي۴ کیلوبایت (۳۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۱
- الَّتى قالَها مالَبِثَ فَى السِّجْنِ مالَبِثَ». آنچه در تفسير عياشى نقل شده سند ندارد آنچه از تفسير خازن نقل شد از مردى به نام حسن روايت شده نمىتوان بر آن۸ کیلوبایت (۷۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۲
- «تريدون ان تصدونا عما كان يعبد آباونا» از قبيل جمله معترضه است كه بين انكار، و سند انكار فاصله انداخته، و معنايش اين است كه شما بشرى مانند ما هستيد و هيچ فضيلت۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۵۵ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۲۸
- آله و سلم نقل كرده كه «قيل فى الازلام؟ قال قد احهم التى يسقسمون بها» ولى در سند روايت عمر و بن شمر هست و قابل اعتماد نيست. نا گفته نماند گرچه اين قول قويتر۸ کیلوبایت (۸۲۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- امالى شيخ از حضرت رضا از پدرانش از رسول خدا صلوات اللَّه عليهم نقل شده ولى سند صحيحى ندارد و با عموم آيه مخالف است. ايضاً در وسائل از امالى از حضرت صادق۸ کیلوبایت (۸۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۵
- الَّتى قالَها مالَبِثَ فَى السِّجْنِ مالَبِثَ». آنچه در تفسير عياشى نقل شده سند ندارد آنچه از تفسير خازن نقل شد از مردى به نام حسن روايت شده نمىتوان بر آن۹ کیلوبایت (۸۵۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۴
- و نيست. همچنين اين سنگها در قيامت، همانند چاقوى خونى همراه پرونده قاتل، سند جرم و گناه آنان است. سؤال: با اينكه الفاظ اختراع بشر است، پس چگونه نمىتواند۶۱ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۲۹
- شوم باشد رجوع شود به وسائل ابواب آداب سفر... با تدبر در روايات قطع نظر از سند آنها خواهيم ديد نحوست و بركت آنها به ملاحظه واقعاتى است كه در آنها رخ داده۸ کیلوبایت (۸۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۵
- برهان به نظرم اين قسمت حديث را به امام باقر «عليهالسلام» نسبت نداده است و سند روايت روشن نيست. احتمال ظاهراً مراد از عقده گرفتگى زبان و كوتاهى منطق در اثر۹ کیلوبایت (۹۶۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۲
- برهان به نظرم اين قسمت حديث را به امام باقر «عليهالسلام» نسبت نداده است و سند روايت روشن نيست. احتمال ظاهراً مراد از عقده گرفتگى زبان و كوتاهى منطق در اثر۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- روايتى كه در مجمع و برهان و صافى و غيره از امام صادق «عليه السلام» نقل شده سند ندارد آن در مجمع به لفظ «روى» و در برهان به لفظ «عَلِى بْنِ اِبْراهيمِ قالَ۹ کیلوبایت (۹۷۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۳
- عذاب ما را چشیدند (و کیفر اعمال بد خود را دیدند). بگو: آیا دلیل قاطعی (و سند درستی برای رضایت خدا از شرک خود و تحریم چیزهای حلال، در دست) دارید تا آن را۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- روايتى كه در مجمع و برهان و صافى و غيره از امام صادق «عليه السلام» نقل شده سند ندارد آن در مجمع به لفظ «روى» و در برهان به لفظ «عَلِى بْنِ اِبْراهيمِ قالَ۹ کیلوبایت (۱٬۰۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۲
- هست نظام آخرتى آن ها با نظام دنيایی شان فرق مى كند. و در معانى الاخبار، به سند خود، از محمد بن مسلم روايت كرده كه گفت: از امام باقر (عليه السلام) شنيدم كه۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۸ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۲
- زيادي از خواصّ القرآن از پيغمبر و از حضرت صادق وارد شده لكن سند ندارد و صرف نظر كرديم. و در اعمال ماه رمضان دارد که هر شب صد مرتبه۱۴ کیلوبایت (۱٬۰۸۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۱
- مريم چنانكه نقل شد دليل بارز اين مطلب است ايضاً در كافى باب مولدالزهرا به سند صحيح ازامام صادق «عليه السلام» نقل شده «قالَ اِنَّ فاطِمَةَ عَلَيْهِاالسَّلامُ۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۰
- نيست ، چون هر چه هست همه اخبارى آحاد است كه يا ضعيف در سند است و يا قاصر در دلالت ، و يا به فرض صحت سند و روشنى دلالت كه در نايابى چون كبريت احمر است تازه۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
- حجيت سند، معنايش اين است كه رجال حديث دروغ عمدى نمى گويند، و اما اينكه فريب نمى خورند، و در اصول روايتى آنان هم دست برده نمى شود، ربطى به صحت سند ندارد۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- در همان كتاب اين روايت را با چند سند، از جابر و بريد بن معاويه و فضيل بن يسار، از امام ابى جعفر (عليه السّلام)، و به سند خود از عبداللّه بن بكير و عبداللّه۴۵ کیلوبایت (۵٬۵۲۶ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۶:۴۲
- حمل و براي رضيع در قبولي رضع و غير اينها روايت كردهاند بدون سند لذا صرف نظر كرديم. الحَاقَّةُ يكي از اسامي قيامت است و اسامي بسياري۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۱۶ واژه) - ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۱
- بگوئيم تفسير به رأي است مگر از مصادر عصمت صادر شده باشد به سند معتبر. غُلِبَتِ الرُّومُ نظر به اينكه گفتهاند حضرت رسالت چون مبعوث۲۰ کیلوبایت (۱٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- بگوئيم تفسير به رأي است مگر از مصادر عصمت صادر شده باشد به سند معتبر. غُلِبَتِ الرُّومُ نظر به اينكه گفتهاند حضرت رسالت چون مبعوث۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير۴۰ کیلوبایت (۳٬۸۶۱ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۰
- قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- از پيغمبر (ص) و از حضرت صادق (ع) نقل كردهاند صرف نظر كرديم چون سند نداشت حم از رموز است. تَنزِيلُ الكِتابِ اينکه قرآن مجيد نازل شده۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۴۱ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۵
- قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
- مشتبه شده است. (لذا خواننده را به دقّت بيشترى توصيه مى نمایيم). در كافى، به سند خود، از «عبدالرحيم قصير»، از ابى جعفر (عليه السّلام) روايت كرده كه در ذيل۴۷ کیلوبایت (۵٬۷۳۶ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۸
- ها را به او مى دهند، كه سند برائت از آتش دوزخ است. مؤلف: و در تفسير برهان، از موفق بن احمد روايت كرده كه در كتاب مناقب، به سند خود، از بلال بن حمامه، از۵۱ کیلوبایت (۶٬۱۸۵ واژه) - ۳ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۸:۰۲
- زيادي از خواصّ القرآن از پيغمبر و از حضرت صادق وارد شده لكن سند ندارد و صرف نظر كرديم. و در اعمال ماه رمضان دارد که هر شب صد مرتبه۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۳
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- قلم يك فرياد ساكت است. قلم سند رسمى است. قلم گزارشگر تاريخ است. سوگند به قلم، نشانه فرهنگ و تمدن است. تكيه بر قلم، تكيه بر سند و استدلال است. «1». تفسير۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۳۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۱
- رَبِّ الْعالَمِينَ: نيست اجر من مگر بر پروردگار عالميان. واقعه قوم لوط: به سند صحيح از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام مروى است كه رسول خدا صلّى اللّه عليه۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- به دست چپشان میدهند آنها از شرمساری و ذلت دست را پشت سر میگیرند، تا این سند جرم و فضاحت کمتر دیده شود، ولی چه فایده که در آنجا چیزی پنهان شدنی نیست. تفسیر۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
- بگوئيم تفسير به رأي است مگر از مصادر عصمت صادر شده باشد به سند معتبر. غُلِبَتِ الرُّومُ نظر به اينكه گفتهاند حضرت رسالت چون مبعوث۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- تحت تأثير سخنان فاطمهى زهرا عليها السلام قرار گرفت و سند فدك را پس داد و گريه كرد، ولى عمر دوباره سند را گرفت و پاره كرد!) حضرت على عليه السلام فرمود: من۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- بهمين دليل مقصودش از اينكه گفت شما دزديد همان دزديدن يوسف است. و در كافى به سند خود از حسن صيقل روايت كرده كه گفت : خدمت حضرت صادق (عليه السلام ) عرض كردم :۴۶ کیلوبایت (۵٬۴۶۸ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۷:۴۷
- نمى نگريد. و نيز در همان كتاب است كه ابن مغازلى - در كتاب المناقب خود بدون سند از زيد بن ارقم روايت كرده كه گفت: بر رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم)۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۹۲ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- به آن وارد است جز مخالف با كتاب خدا حجيت ندارد روايات آحاد حتى در صورت صحت سند در غير احكام شرعيه حجيت ندارند نقد رواياتى كه صداى گوساله سامرى را مستند به۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- قرآن و زياد شدن در آن ضعف و قصور روايات دال بر وقوع تحريف در قرآن از نظر سند و دلالت دسيسه و جعل روايت دشمنان قرآن مخفى نماند! برسى نمونه هايى از آيات۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- به كافران و منكران خدا و پيغمبر و قرآن. در حق اليقين مجلسى (رحمه الله) به سند معتبر از عمرو بن ثابت كه امام محمد باقر عليه السّلام فرمود: اهل جهنم در آتش۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- از منطق نيامده است. «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ» 1- خداوند، براى بزرگترين سند تشريع يعنى قرآن، به بزرگترين بخش تكوين يعنى كهكشانها، سوگند ياد كرده است۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
- ايمان و طاعت و توبه از كفر و معصيت. واقعه قوم ثمود: علامه مجلسى رحمه اللّه به سند حسن بلكه صحيح از حضرت امام محمد باقر عليه السّلام روايت نموده كه: حضرت پيغمبر۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴