نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۵۰ از ۱۳۴
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • سوء کثر نفس سوع ذلک الذى الى قلب اذا شرک يا غنى اذ عمل قد ارض بعض بل کتب هو ابد زين اهل رود لقى يوم غير موسى خرج اول بلغ بصر خرص هما رجع بعث شىء فرى ا نظر
    ۵ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
  • آیات شامل این کلمه «أَمَد» و «ابد» از نظر معنا به هم نزدیکند، با این تفاوت که «ابد» مدت نامحدود را شامل مى شود، در حالى که «أمد» مدت محدودى را; هر چند
    ۲ کیلوبایت (۹۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
  • ‌اينکه‌ حكم‌ حبس‌ ابد برداشته‌ ميشود و ‌لو‌ حد برداشته‌ نشود چنانچه‌ ‌در‌ ‌آيه‌ ‌بعد‌ بيايد. تفسیر آیات ۱- کیفر زن در صورت ارتکاب زنا، حبس ابد است. (و الّتى
    ۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • زندگانی ابدی خواهند داشت. که در آن پاداش نیکو، جاودانه ماندگارند. در حالى كه تا ابد در آن جاودانه‌اند. که جاودانه [در جوار رحمت او] ماندگارند در حالى كه هميشه
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • آورده و كارهاى نيكو كرده‌اند به بهشتهايى كه در آن نهرها جارى است درآوريم، تا ابد در آنجا خواهند بود. و در آنجا صاحب زنان پاك و بى‌عيب شوند و در سايه‌هاى پيوسته
    ۳۲ کیلوبایت (۲٬۲۸۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
  • زودی آنها را به بهشتی درآوریم که زیر درختانش نهرها جاری است و همیشه برای ابد در آن باشند. وعده خدا حق است، و کیست در گفتار راستگوتر از خدا؟! و کسانی که
    ۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • «نافذة بائدة» خطبه 109 يعنى دنيا تمام شدنى و فنا شدنى است. ظنن ما ان هذه ابد سوع ل قول قوم ه نفس ظلم هو
    ۱ کیلوبایت (۶۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
  • است، |كه آنها رزقى معين دارند آنان روزىِ معيّن خواهند داشت. آنان را (در بهشت ابد) روزی جسمانی و روحانی (بی حساب) معیّن است. برای آنان رزق و روزی معین و ویژه
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۸۲ واژه) - ‏۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
  • قوم عشر ربع بعد ريب سبل عتو هاتين ورى سخر امم شطن کتم حسب معز اتى نن صرصر ابد
    ۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
  • بغضة. بغضاء را شدّت بغض گفته ‏اند. عدو بين هم کم ما الى يوم قوم بدو الله من ابد ب قد فى اله فوه حتى خمر يسر عنت امن کفر ف نا لقى کلل صدد سوف ه وقع خفى ان
    ۲ کیلوبایت (۱۳۹ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
  • پروردگارشان بهشت‌هاى پاينده‌اى است كه از پاى درختانش نهرها جارى است و تا ابد در آن بمانند، هم خدا از آنها خشنود است و هم آنها از خدا خشنود، اين [مقام والا]
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۴۳۳ واژه) - ‏۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۴
  • جاودانه در آن خواهند بود، و از آنجا درخواست انتقال نمى‌كنند. همیشه در آن بهشت ابد منزل یافته و هرگز از آنجا انتقال نخواهند یافت. در آن جاودانه اند و از آن درخواست
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
  • كدامند ياران دست راست؟ گروهی راستان، اصحاب یمین باشند که چقدر حالشان (در بهشت ابد) نیکوست! سعادتمندان، چه بلند مرتبه اند سعادتمندان! يكى اهل سعادت. اهل سعادت
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۱۰ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
  • بر آنها باغهایی که به زیر درختانش نهرها جاری است مهیا فرموده که در آن تا ابد متنعّم باشند و این به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. خدا برای آنان بهشت هایی
    ۲۳ کیلوبایت (۱٬۶۴۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • سخر کلل ايى اوى ائى على قول ک هو الذين علم خلف بصر اذا سکن قوم امن ربب سبح ابد لم سمو ارض ان غير الذى کفر امر خلق فوز هما ى دخل لعل فجر کور ا غشى وعد نعم
    ۷ کیلوبایت (۳۹۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
  • قرارگاه و مقامى! در حالی که در آن بهشت که بسیار نیکو منزل و مقامی است تا ابد مخلّد و متنعّم خواهند بود. در آنجا جاودانه اند. نیکو قرارگاه و خوب اقامت گاهی
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
  • آيا شما را در آنچه اينجا داريد آسوده رها مى‌كنند؟ آیا (تصور می‌کنید که تا ابد) ایمن از مرگ در این ناز و نعمت دنیا خواهید ماند؟ آیا شما را در آنچه در این
    ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
  • باد (خوشا به حال شما) که چه خوش عیش ابدی نصیب شما گردید حالی در این بهشت ابد در آیید و جاودان متنعّم باشید. و کسانی که از پروردگارشان پروا کردند گروه گروه
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۹۴ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
  • ببينى، گويى كه مرواريدهايى پراكنده‌اند. و دور آن بهشتیان پسرانی زیبا که تا ابد نوجوانند و خوش سیما به خدمت می‌گردند که در آنها چو بنگری (از فرط صفا) گمان
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۵۶ واژه) - ‏۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
  • که ایمان آوردند و نیکوکار گردیدند پاداش آنها مغفرت (خدا) و اجر بزرگ (بهشت ابد) خواهد بود. کسانی که کفر ورزیدند، عذاب سختی برای آنان خواهد بود، و کسانی که
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ‏۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
  • جاودانه اید؛ و بد جایی است جایگاه مستکبران. از درهاى جهنم داخل شويد و تا ابد در آنجا بمانيد. بد جايگاهى است جايگاه گردنكشان. پس، از دروازه‌های جهنم وارد
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
  • شمشیر علی علیه السلام بینی‌اش بشکافت نازل آمد ولی بر هر که مانند اوست تا ابد شامل است). به زودی بر بینیِ [پر باد و خرطوم مانند] ش داغ رسوایی و خواری می
    ۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
  • گزیده و کشته شدند یا مرگشان فرا رسید البته خدا رزق و روزی نیکویی (در بهشت ابد) نصیبشان می‌گرداند، و همانا خداوند بهترین رزق و روزی بخشنده است. و کسانی که
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • معاد می‌پندارند) بشر کافر هنوز آنچه خدا امر کرده به جا نیاورده (تا سعادت ابد یابد). این چنین نیست [که وظیفه اش را انجام داده باشد] هنوز آنچه را به او دستور
    ۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ‏۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
  • آنان که نافرمانی خدا و رسول او کنند البته کیفرشان آتش دوزخ است که در آن تا ابد مخلّد باشند. [وظیفه من] فقط رساندن [برنامه های سعادت بخش] از سوی خدا و [رساندن]
    ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۵ واژه) - ‏۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
  • شما هستند (چندان به آنها دل نبندید) و (بدانید که) نزد خدا اجر عظیم (بهشت ابد) خواهد بود. اموال و فرزندانتان فقط وسیله آزمایش اند، و خداست که پاداشی بزرگ
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ‏۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
  • نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست) و قسم به قلم (علم فعلی ازلی) و آنچه (تا ابد در لوح محفوظ عالم) خواهند نگاشت. ن، سوگند به قلم و آنچه می نویسند، نون، سوگند
    ۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ‏۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
  • آنها البته (در بهشت) باغهایی است که زیر درختانش نهرها جاری است. این بهشت ابد به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. بی تردید کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ‏۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
  • تحمل‌ و اداء وظائف‌ ‌از‌ نماز و زكاة و نحو اينها بودند و ‌اينکه‌ حكم‌ ‌تا‌ ابد باقي‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌هر‌ گاه‌ مسلمين‌ تحت‌ شكنجه‌ و ظلم‌ قرار گيرند و نيرويي‌
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
  • رسید، پس هر کس را از آتش جهنم دور دارند و به بهشت ابدی درآرند چنین کس سعادت ابد یافت، که زندگی دنیا جز متاعی فریبنده نیست. هر کسی مرگ را می چشد؛ و بدون تردید
    ۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
  • مهیّاست و (فوق همه لذّات) مغفرت و لطف پروردگارشان، (آیا حال آن که در این بهشت ابد است) مانند کسی است که در آتش مخلّد است و آب جوشنده حمیم به خوردشان دهند تا
    ۶۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۳ واژه) - ‏۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
  • دهد، شفاعت نمى‌كنند و خود از بيم او هراسانند. هر چه آنان از ازل کرده و تا ابد می‌کنند همه را خدا می‌داند و هرگز از احدی جز آن کسی که خدا از او راضی است
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۸۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
  • عادل‌ حكيم‌ و رءوف‌ و رحيم‌ بنده‌گان‌ ‌را‌ ‌براي‌ معاصي‌ چند روزه‌ دنيا و كفر ابد الاباد تعذيب‌ مينمايد! جلد 1 - صفحه 298 «جواب‌» قياس‌ تعذيب‌ مردم‌ ‌با‌ تعذيب‌
    ۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • روزی که خدا پیغمبر خود و گرویدگان به او را ذلیل نسازد (بلکه عزیز و سرفراز ابد گرداند، در آن روز) نور (ایمان و عبادت) آنها در پیش رو و سمت راست ایشان می‌رود
    ۸۱ کیلوبایت (۶٬۵۷۴ واژه) - ‏۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۱
  • و تو را در نماز تنها گذارند؛ بگو که آنچه نزد خداست (یعنی ثواب آخرت و بهشت ابد) بسیار برای شما از لهو و لعب و تجارت (های دنیا) بهتر است و خدا بهترین روزی‌دهنده
    ۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ‏۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
  • کرد. و ما گفتیم: [ای آدم و حوا و ای ابلیس!] در حالی که دشمن یکدیگرید [و تا ابد، بین شما آدمیان و ابلیسیان صلح و صفایی نخواهد بود، از این جایگاه] فرود آیید
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۶۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
  • را در باغهای بهشتی در آرد که نهرها زیر درختانش جاری است و همیشه در آن بهشت ابد متنعّمند، که خدا (در آنجا) رزق بسیار نیکو بر او مهیّا ساخته است. [و آن] پیامبری
    ۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
  • اعمال‌ و اقوال‌ ‌آنها‌ ازلا و ابدا ‌در‌ ازل‌ ميداند آنچه‌ ‌در‌ ابد واقع‌ شود و ‌در‌ ابد ميداند آنچه‌ ‌در‌ ازل‌ واقع‌ ‌شده‌ نه‌ ابتدايي‌ ‌براي‌ ازليت‌ ‌آن‌
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
  • آلاى خود بر تو در ازل، و به لطف خود با تو در وجود، و به رأفت من مر تو را تا ابد، و جواب قسم بعد آن باشد. 5- قول مشهور آنكه «انا اللّه الرّحمن» يا «انا اللّه
    ۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۷۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
  • ظریفی به مسأله «معاد» منتقل می‌شود، و می‌گوید: این انسان با همه شگفتیهایش تا ابد زنده نمی‌ماند، زمانی فرا می‌رسد که این ساختمان عجیب از هم فرو می‌ریزد و «شما
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۳۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
  • ‌براي‌ ‌آنها‌ ‌است‌ اجر و جزاء نيكويي‌ ‌که‌ مكث‌ ميكنند ‌در‌ ‌او‌ هميشه‌ ابد الآباد (قيّما) صفت‌ كتابست‌ ‌در‌ ‌آيه‌ قبل‌ بعضي‌ گفتند تقديم‌ و تأخير دارد
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
  • نداشت جز وزر و وبال و بالاخره همه را گذاردند و بحسرت رفتند و معذّب بعذاب ابد شدند و اگر عمل خيرى هم از آنها سر زده بود مانند اعمال شما باطل و بى‌ثمر شد
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
  • بَيْنَ النَّاسِ» «2». در كشف الاسرار گفته كه مراد به «قبل» ازل و مراد به «بعد» ابد «1» كافى (روضه) ج 8، ص 269. (چ حيدرى تهران) «2» سوره آل عمران، آيه 140. جلد
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
  • نميگذارد ظهوري‌ منعقد شود. وَ هُوَ وَلِيُّهُم‌ نگهبان‌ ‌آنها‌ ‌است‌ ‌تا‌ ابد ‌که‌ فناء و زوالي‌ ‌براي‌ ‌آنها‌ نيست‌ و آنا فآنا افاضه‌ ميفرمايد و ‌آنها‌
    ۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
  • ‌که‌ علم‌ تابع‌ معلوم‌ ‌باشد‌ ممكن‌ ‌است‌ ‌در‌ ازل‌ علم‌ بوجود شيئي‌ ‌در‌ ابد ‌باشد‌ و علم‌ عين‌ ذات‌ حق‌ ‌است‌ و چون‌ خداوند وجود صرف‌ و صرف‌ الوجود ‌است‌
    ۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
  • ‌از‌ آينده‌ خبر ميدهد و بطور قطع‌ بواسطه‌ كلمه‌ لن‌ ‌که‌ دلالت‌ ‌بر‌ نفي‌ ابد و مؤكد دارد اعلام‌ ميكند ‌تا‌ قيام‌ قيامت‌ ‌هر‌ چند سطح‌ فكر بشر بالا رود
    ۶۱ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ‏۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۲۹
  • بتان و بت‌پرستان در جهنم جاويد هستند كه به هيچ وجه ايشان را خلاصى نيست و ابد الاباد در آن معذب باشند به انواع عقوبت و عذاب كه سستى نيابد. وَ اقْتَرَبَ
    ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
  • رِزق‌ٌ كَرِيم‌ٌ بدون‌ زحمت‌ و بدون‌ كدورت‌ ‌با‌ كمال‌ احترام‌ و عزت‌ ‌آن‌ ‌هم‌ ابد الاباد و چيزهايي‌ ‌که‌ خطور ‌به‌ قلب‌ ‌آنها‌ نكرده‌ «‌فيها‌ ‌ما تشتهيه‌ الانفس‌
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
  • الحيات‌ ‌است‌ ‌پس‌ ‌از‌ مردن‌ منتقل‌ ‌به‌ وارث‌ مي‌شود، و اما ملكيت‌ حقه‌ ابد الآباد باقي‌ ‌است‌ لذا ميفرمايد: (المُلك‌ُ يَومَئِذٍ الحَق‌ُّ لِلرَّحمن‌ِ)
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
  • الأَنهارُ گذشت‌ تفسير ‌آن‌ خالِدِين‌َ فِيها فنا و زوال‌ ندارد و آخر ندارد ابد الاباد متنعم‌ هستند. نُزُلًا مِن‌ عِندِ اللّه‌ِ نزل‌ چيزهاييست‌ ‌که‌ ميزبان‌
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۰۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
نمایش (۵۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)