نتایج جستجو
از الکتاب
- معمولاً با یک جهش عقلى و فکرى توام است، و گاه گفته اند که «حلم» به معناى رؤیا و خواب دیدن است، و چون جوانان، مقارن بلوغ، صحنه هایى در خواب مى بینند که۲ کیلوبایت (۱۰۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۱
- يوسف ٢١ (رده اهمیت دانش تعبیر رؤیا)۱۸; نعمتهاى خدا ۱۳، ۱۷ دانش: اهمیت دانش تحلیل حوادث ۲۰; اهمیت دانش تعبیر رؤیا ۲۰; دانش ارزشمند ۲۰ زلیخا: زلیخا و یوسف(ع) ۷، ۸; عقیمى زلیخا ۹ عزیزمصر: خواسته۵۸ کیلوبایت (۴٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- دورنمایى از آن را به او نشان داده بود. گفته شده که آن حضرت کشتى مورد نظر را در رؤیا دیده بود. ۳- نوح(ع) ، در ساخت کشتى مؤید به مراقبت و محافظت همه جانبه خداوند۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- بالاترين غني قناعت است و اينکه قضيه را حقير در شبي که در عالم رؤيا خدمت حضرت سليمان مشرف شدم از قول يكي از علما عرض كردم که گفته:۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۵۲ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۰۸
- ضاحِكاً مِن قَولِها- آيه 18- و از غرائب امور اينكه حقير در عالم رؤيا مشرف شدم خدمت حضرت سليمان بالاي تخت عظيمي نشسته با حشمت و جلالي۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
- زنجير ميكردند که مقرّنين في الاصفاد باشد. قضيّه غريبه: در عالم رؤيا حقير مشرف شدم خدمت حضرت سليمان بالاي تخت با عظمتي نشسته بود۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- پروردگارشان روايتى دالّ بر اين كه سورۀ قدر، براى تسليت به رسول اللّه «ص» كه در رؤيا بنى اميه را بر منبر خود ديده بود، نازل شده رواياتى درباره بهتر بودن شب قدر۳۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- پروردگارشان روايتى دالّ بر اين كه سورۀ قدر، براى تسليت به رسول اللّه «ص» كه در رؤيا بنى اميه را بر منبر خود ديده بود، نازل شده رواياتى درباره بهتر بودن شب قدر۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۳۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۰
- پروردگارشان روايتى دالّ بر اين كه سورۀ قدر، براى تسليت به رسول اللّه «ص» كه در رؤيا بنى اميه را بر منبر خود ديده بود، نازل شده رواياتى درباره بهتر بودن شب قدر۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۲
- صدا بلند شد يا ايجاد در هوا ميكند يا در لوح محفوظ يا در رؤيا بنظر ميآورد مثل جلد 15 - صفحه 512 رؤياي ابراهيم و يوسف يا ملائكه۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۶۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۵
- پروردگارشان روايتى دالّ بر اين كه سورۀ قدر، براى تسليت به رسول اللّه «ص» كه در رؤيا بنى اميه را بر منبر خود ديده بود، نازل شده رواياتى درباره بهتر بودن شب قدر۵۱ کیلوبایت (۵٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۱
- خردلي عذاب نميكند. فذلكه: شب جمعهاي بود در چندي قبل در عالم رؤيا خدمت حضرت سليمان مشرف شدم عرض كردم يا نبي اللّه يك نفر از۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- پروردگارشان روايتى دالّ بر اين كه سورۀ قدر، براى تسليت به رسول اللّه «ص» كه در رؤيا بنى اميه را بر منبر خود ديده بود، نازل شده رواياتى درباره بهتر بودن شب قدر۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۵۳
- و چنانچه حضرت رسول عمليّات شجره ملعونه بني اميّه را در عالم رؤيا ديد و بالجمله تمام اينکه اقسام و مراتب براي حضرت ختمي مرتبت بوده۶۷ کیلوبایت (۵٬۸۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- اينکه قاعده مستثني نيست مثلا علم در عالم خيال صورتي دارد و در رؤيا صورت ديگر و در عالم برزخ جلوهاي ديگر همين طور است افعال و اعمال۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- آنستكه در خواب هم همينطور است هيچ چيز اين اندازه لذت ندارد كه اثر آن از عالم رؤيا در اين عالم ظاهر شود و در اين دو آيه خداوند بمراتب نعم خود اشاره فرموده كه۵۹ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- حسن بصارى گفته: خداى تعالى «راحيل» را زنده فرمود تا سجده نمايد به جهت صدق رؤيا. وَ قالَ ادْخُلُوا مِصْرَ: و گفت يعقوب به فرزندان و خانواده، داخل شويد شهر۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- تفسیر:المیزان جلد۲۰ بخش۴۱ (بخش روايتى دالّ بر اين كه سورۀ قدر، براى تسليت به رسول اللّه «ص» كه در رؤيا بنى اميه را بر منبر خود ديده بود، نازل شده)به روى رسول خدا «صلّى اللّه عليه و آله و سلّم» باز شد، اين بود كه در عالَم رؤيا، در خواب چيزهايى مى ديد كه چون صبح روشن در خارج واقع مى شد. ترجمه تفسير الميزان۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۴۲ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- آن فرمود كه دوستان خدا غالب، و دشمنان مغلوب خواهند شد، مؤمنان، به استماع رؤيا و تعبير آن، به غايت مسرور و فرحناك شدند؛ حق تعالى تذكار اين نعمت بر مؤمنان۶۴ کیلوبایت (۵٬۳۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- عبد الرحمن به نقل از ابو الحسن عليه السّلام رسيده است كه فرمود: خواب ديدن و رؤيا در زمانهاى گذشته و آغاز آفرينش نبوده است و بعدا ايجاد شده است. عرض كردم:۱۱ کیلوبایت (۵۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۳
- «عبارت» به معناى عبور از لفظ و رسيدن به معناست و «تعبير خواب»، عبور از ظاهر رؤيا به باطن آن است. سه قبيله از يهوديان به نامهاى بنىنضير، بنىقريظه و بنىقينقاع۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۲۶ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۴
- «لَتَدخُلُنَّ المَسجِدَ الحَرَام»، پاسخ آن سوگند است. كلمه «بِالحَقّ»، حال از رؤيا، و حرف «باء» در آن، باء ملابست است. و آوردن جمله «إن شَاءَ اللّهُ»، به منظور۴۵ کیلوبایت (۵٬۰۶۸ واژه) - ۲ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۷
- اَلرَّسُولُ وَ أَمَّا اَلنَّبِيُّ فَهُوَ اَلَّذِي يَرَى فِي مَنَامِهِ نَحْوَ رُؤْيَا إِبْرَاهِيمَ وَ نَحْوَ مَا كَانَ رَأَى رَسُولُ اَللَّهِ ص مِنْ أَسْبَابِ۹ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
- تكذيب، نسبت به معراج جسمانى است. آيا نمىبينى هرگاه كسى مدعى شود كه در عالم رؤيا و سير روحانى، تمام شرق و غرب عالم را سير كردم و به آسمانها عروج نمودم، هيچ۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- هر چيزى دانا است (۲۶). ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۸ صفحه : ۴۲۴ و خداوند آن رؤيا را كه در خواب به تو نشان داد كه إن شاء اللّه، به زودى داخل مسجد الحرام خواهيد۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۶۷ واژه) - ۱ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۶
- جملۀ «قَد صَدَّقتَ الرُؤيَا»، اين است كه: با آن رؤيا، معاملۀ رؤياى راست و صادق نمودى، و امرى كه ما در آن رؤيا به تو كرديم، امتثال نمودى. و منظور از اين كلام،۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۱۰ واژه) - ۲۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۶
- لِرَبِّهِ عَدُوّاً فَإِنَّهُ يَأْتِيهِ أَقْبَحَ مَنْ خَلَقَ اَللَّهُ زِيّاً وَ رُؤْيَا وَ أَنْتَنَهُ رِيحاً فَيَقُولُ لَهُ أَبْشِرْ بِنُزُلٍ مِنْ حَمِيمٍ وَ تَصْلِيَةِ۱۸ کیلوبایت (۷۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۵۱
- نتيجه، اين احتمال قوى به نظر مى رسد كه واقعه مذكور، چيزى بيش از يك تمثّل نظير رؤيا نبوده كه در آن حالت، افرادى را ديده كه از ديوار محراب بالا آمدند، و به ناگهان۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- سبب نزول اين آيه و اين فتح چنان بود كه خداى عزّوجلّ، رسول گرامى خود را در رؤيا دستور داده بود كه داخل مسجدالحرام شود و در آن جا طواف كند، و با سر تراشان۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۷۶ واژه) - ۱ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲