نتایج جستجو
از الکتاب
- آیات شامل این کلمه عين (۶۵ بار) ى (۱۰۴۴ بار) عَلَى إِذ تَمْشِي وَ أُخْتُک لِتُصْنَع فَتَقُول هَل مِنّي مَحَبّة أَدُلّکُم عَلَيْک أَلْقَيْت مَن لَه در۱ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۳
- ق ١٠ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)شدن خوشه هاى نخل ۵; نقش شکوفه هاى نخل ۲; نقش نخل ۱، ۲ هدایت: ارائه نمونه عینى در هدایت ۴; روش هدایت ۴۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۲ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
- است. «لِتُصْنَعَ»: تا ساخته شوی. مراد از ساختن، پرورش و تربیت است. «عَلَی عَیْنِی»: تحت رعایت و نظارت خاصّ من (نگا: هود / ). وَ أَوْحَيْنَا إِلَى أُمِ مُوسَى۶۸ کیلوبایت (۶٬۲۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- الشعراء ٧٣ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)معبودراستین ۳; ملاک معبودراستین ۳; منفعت رسانى معبودراستین ۳ هدایت: ارائه نمونه عینى در هدایت ۲۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- العنكبوت ١٩ (رده ارائه نمونه عینى براى درک معقولات)تکذیب معاد ۱۱; عوامل رفع استبعاد معاد ۸; مکذبان معاد ۳ معقولات: ارائه نمونه عینى براى درک معقولات ۹ موجودات: آسانى خلقت موجودات ۱۰; استمرار خلقت موجودات ۷;۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- حبب (۹۵ بار) وَ مِنّي عَلَيْک أَلْقَيْت عَدُوّ لِتُصْنَع لَه عَلَى إِذ عَيْنِي تَمْشِي أُخْتُک لِي يَأْخُذْه در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۳
- شامل این کلمه اخو (۹۶ بار) ک (۱۴۷۸ بار) عَلَى تَمْشِي فَتَقُول هَل إِذ عَيْنِي أَدُلّکُم لِتُصْنَع وَ مَن يَکْفُلُه مِنّي فَرَجَعْنَاک مَحَبّة إِلَى أُمّک۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
- کلمه ف (۲۹۹۹ بار) قول (۱۷۲۲ بار) عَلَى هَل أُخْتُک تَمْشِي أَدُلّکُم عَيْنِي إِذ مَن لِتُصْنَع يَکْفُلُه فَرَجَعْنَاک وَ إِلَى مِنّي أُمّک کَي در حال۱ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
- لقى (۱۴۶ بار) وَ عَدُوّ عَلَيْک مَحَبّة لَه مِنّي لِي لِتُصْنَع عَلَى عَيْنِي إِذ يَأْخُذْه بِالسّاحِل الْيَم در حال بارگیری...۱ کیلوبایت (۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۳
- لقمان ٣١ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)کشتى ها ۳; مواد کشتى سازى ۴ محمد(ص): پیشگامى محمد(ص) ۲ هدایت: ارائه نمونه عینى در هدایت ۷; روش هدایت ۷۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- الروم ٢٥ (رده ارائه نمونه عینى در تبلیغ)۷، ۸; خروج انسان ها از قبر ۵، ۶، ۷ باران: فواید باران ۹ تبلیغ: ارائه نمونه عینى در تبلیغ ۱۱; روش تبلیغ ۱۱ خدا: افعال خدا ۴; دعوتهاى خدا ۵، ۶، ۷; قدرت خدا۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- قَبْل أُخْتُک يَکْفُلُه وَ يَکْفُلُونَه تَمْشِي فَرَجَعْنَاک أَيّهَا لَکُم عَيْنِي إِذ عَذَاب يَا الْمُشْرِکُون الْمَرَاضِع إِلَى أَلِيم تُؤْمِنُون أُمّک کَرِه۲ کیلوبایت (۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
- الروم ٢٧ (رده ارائه نمونه عینى در تبلیغ)اطلاق مى شود که داراى هیئت و شکل و صورت قابل مشاهده است. ۶ - استفاده از امور عینى و محسوس، براى تبیین امور غیبى، از روش هاى تبلیغى قرآن کریم است. (و هو الذى۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- به راه رفتن به طور اعتدال است والله اعلم. عَلَى إِحْدَاهُمَا أُخْتُک إِذ عَيْنِي فَقِير اسْتِحْيَاء فَتَقُول فَجَاءَتْه قَالَت لِتُصْنَع خَيْر هَل مِن وَ۲ کیلوبایت (۱۴۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۴
- بَطْنِي الرّأْس هَارُون لٰکِن السّمِيع شَيْبا الْجِنّة أَن لِبَعْض إِذ عَيْنِي أَخِي رِدْءا فَإِنّک الْعَلِيم غُرْفَة فَلَمّا فِي خَفِيّا يَقْتُلُون وَضَعَتْهَا۳ کیلوبایت (۱۱۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- العنكبوت ٦٣ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)تعقل مشرکان ۱۵; عقیده مشرکان ۱، ۲; عوامل گمراهى مشرکان ۱۵ هدایت: ارائه نمونه عینى در هدایت ۸; روش هدایت ۸۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- لقمان ٢٩ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)پیشگامى محمد(ص) ۸; تواناییهاى محمد(ص) ۱۶ معاد: سهولت معاد ۴ هدایت: ارائه نمونه عینى در هدایت ۱۲; روش هدایت ۱۲۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- التحريم ١١ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)دختر عمران و «آسیه» دختر مزاحم همسر فرعون». تفسیر آیات ۱ - ارائه نمونه هاى عینى از نیکان و بدان، از روش هاى قرآن در راستاى بیدار کردن خلق و هدایت آنان (و۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۲۵ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۶
- التحريم ١٠ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)ص229 پیامبری هرگز آلوده عمل منافی عفت نشد». تفسیر آیات ۱ - ارائه نمونه هاى عینى از نیکان و بدان، از روش هاى قرآن در راستاى بیدارکردن و هدایت خلق (ضرب اللّه۶۱ کیلوبایت (۵٬۲۲۸ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۵
- لقمان ٢٠ (رده ارائه نمونه عینى در هدایت)ظاهرى ۱۴، ۱۵، ۱۶; وفور نعمت ها ۱۵ وحى: نقش وحى ۲۰، ۲۲ هدایت: ارائه نمونه عینى در هدایت ۱۳; روش هدایت ۱۳۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- صاحِبِهِ يَوْمَ الْقِيامَةَ اِلّا ما لابُدَّ مِنْهُ» . وَ عَلَى إِذ مِنّي عَيْنِي مَحَبّة تَمْشِي أُخْتُک عَلَيْک فَتَقُول أَلْقَيْت هَل لَه أَدُلّکُم عَدُوّ۵ کیلوبایت (۵۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۳
- عَدُوٌّ لَهُ وَ أَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَ لِتُصْنَعَ عَلى عَيْنِي (39) إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى مَنْ يَكْفُلُهُ۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- عَدُوٌّ لَهُ وَ أَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَ لِتُصْنَعَ عَلى عَيْنِي (39) إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى مَنْ يَكْفُلُهُ۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- ميدانيد كه آن بهتر است از هر كار و آداب و شرايط نماز جمعه و حكم آن از وجوب عينى يا تخييرى يا استحباب يا حرمت در زمان غيبت امام عليه السّلام موكول بكتب فقهيّه۶۹ کیلوبایت (۶٬۶۴۷ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۲
- انسان در تمام عمر ايجاد ترديد مىكند. «وَ سْئَلِ الْقَرْيَةَ» 2- گواهى شهود عينى، راهى معتبر براى اثبات مدّعا مىباشد. وَ سْئَلِ الْقَرْيَةَ ... وَ الْعِيرَ۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- حاکى از زیبایى و شگفتى علمى نیز براى آن آورده است و در پایان به ثمر بخشى عینى آنها - که تغذیه خلق باشد - اشاره کرده است; یعنى، رزق هاى آفریده خداوند یک۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۳ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹
- ب: «أَنَا اخْتَرْتُكَ» «2» من تو را برگزيدهام. ج: «وَ لِتُصْنَعَ عَلى عَيْنِي» «3» زير نظر من پرورش يابى. د: «اصْطَنَعْتُكَ لِنَفْسِي» تو را براى خود۴۵ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ابلاغ رسالات خدا را بىكم و زياد نمودهاند يعنى تعلق گيرد علم الهى بوجود عينى آن چنانچه تحقّق جلد 5 صفحه 291 داشت بوجود علميش قبل از تحقّق در خارج و رصد۵۵ کیلوبایت (۵٬۲۱۶ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- نه چشم سر. ۳ - «عن رسول اللّه (فى وصف معراج) و کان توفیقاً من ربّى أن غمضت عینى فکلّ بصرى و غشى عن النظر، فجعلت أبصر بقلبى کما أبصر بعینى بل أبعد و أبلغ،۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- سرگذشت پیشینیان (قد سألها قوم ... ثم اصبحوا بها کفرین) ۹- ارائه نمونه هاى عینى از روشهاى قرآن براى تبیین معارف و حقایق (لاتسئلوا ... قد سألها قوم من قبلکم۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- ابلاغ رسالات خدا را بىكم و زياد نمودهاند يعنى تعلق گيرد علم الهى بوجود عينى آن چنانچه تحقّق جلد 5 صفحه 291 داشت بوجود علميش قبل از تحقّق در خارج و رصد۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۲۲ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
- تأکید هم قرار مى گرفت، انسان ها بخل مىورزیدند. بنابراین با توجه به این خصلت عینى و فراگیر، خداوند چنین قانونى را جعل نکرده و توان آنان را در نظر گرفته است۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۲۷ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۱
- ابلاغ رسالات خدا را بىكم و زياد نمودهاند يعنى تعلق گيرد علم الهى بوجود عينى آن چنانچه تحقّق جلد 5 صفحه 291 داشت بوجود علميش قبل از تحقّق در خارج و رصد۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۸۷ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۵
- یاد شده بر مبناى این معنا استفاده شده است. ۱۵ - مبارزه با زمینه هاى فکرى و عینى شرک و نابود کردن آنها، شیوه موسى(ع) در ستیز با گوساله پرستى بنى اسرائیل (إلهک۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ابلاغ رسالات خدا را بىكم و زياد نمودهاند يعنى تعلق گيرد علم الهى بوجود عينى آن چنانچه تحقّق جلد 5 صفحه 291 داشت بوجود علميش قبل از تحقّق در خارج و رصد۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۴
- عَدُوٌّ لَهُ وَ أَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَ لِتُصْنَعَ عَلى عَيْنِي (39) إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى مَنْ يَكْفُلُهُ۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- مجرمان پیشین، درباره نسل هاى بعد نیز استمرار داشته باشد. ۵ - آثار و نمودهاى عینى بر جاى مانده از جوامع هلاک شده پیشین، در دسترس مردم عصر بعثت و قابل شهود۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- مبادا تصور شود كه علم خداوند حادث است و قديم نبوده و چون علم خداوند حضورى و عينى جلد 1 صفحه 503 است از صفحه خارج تعبير بعلم شده است و تا علم ازلى تعلق نگرفته۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- ابلاغ رسالات خدا را بىكم و زياد نمودهاند يعنى تعلق گيرد علم الهى بوجود عينى آن چنانچه تحقّق جلد 5 صفحه 291 داشت بوجود علميش قبل از تحقّق در خارج و رصد۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۵۷ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
- ابلاغ رسالات خدا را بىكم و زياد نمودهاند يعنى تعلق گيرد علم الهى بوجود عينى آن چنانچه تحقّق جلد 5 صفحه 291 داشت بوجود علميش قبل از تحقّق در خارج و رصد۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۴۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۷
- ميدانيد كه آن بهتر است از هر كار و آداب و شرايط نماز جمعه و حكم آن از وجوب عينى يا تخييرى يا استحباب يا حرمت در زمان غيبت امام عليه السّلام موكول بكتب فقهيّه۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبِیلَ). سخن حق به سخنی گفته میشود که با واقعیت عینی تطبیق کند، یا اگر یک مطلب قراردادی است هماهنگ با مصالح همه اطراف قضیه باشد،۷۱ کیلوبایت (۶٬۳۴۳ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
- بسياري از اينها واجب عيني است و بسياري واجب كفايي است و در صورت عدم قيام من به الكفاية آنها هم واجب عيني ميشود. (و امّا مستحبّ)۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ميدانيد كه آن بهتر است از هر كار و آداب و شرايط نماز جمعه و حكم آن از وجوب عينى يا تخييرى يا استحباب يا حرمت در زمان غيبت امام عليه السّلام موكول بكتب فقهيّه۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۹۸ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۰
- ابلاغ رسالات خدا را بىكم و زياد نمودهاند يعنى تعلق گيرد علم الهى بوجود عينى آن چنانچه تحقّق جلد 5 صفحه 291 داشت بوجود علميش قبل از تحقّق در خارج و رصد۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۴۳ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۸
- ميدانيد كه آن بهتر است از هر كار و آداب و شرايط نماز جمعه و حكم آن از وجوب عينى يا تخييرى يا استحباب يا حرمت در زمان غيبت امام عليه السّلام موكول بكتب فقهيّه۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۷ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
- یکذّبون» بر «یضیق صدرى» و تقدم این بر «لاینطلق لسانى» مى تواند حاکى از تقدم عینى و تأثیر تکذیب در ضیق صدر و نیز تأثیر این در عدم انطلاق زبان باشد. ۷ - رسولان۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- . كَمَثَلِ آدَمَ» 2- استناد به تاريخ و تجربههاى گذشته و ارائه نمونههاى عينى بهترين راه دعوت است. «إِنَّ مَثَلَ عِيسى عِنْدَ اللَّهِ كَمَثَلِ آدَمَ»۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- قرآن همراه با بشارت و شيوههاى ابتكارى است. هشدارهاى قرآن همراه با نمونههاى عينى در زمين و زمان است. انذار دهنده در اين آيه، «لِيُنْذِرَ» هم مىتواند قرآن۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۰۹ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۷
- عَدُوٌّ لَهُ وَ أَلقَيتُ عَلَيكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَ لِتُصنَعَ عَلي عَينِي (طه آيه 38). لِيَكُونَ لَهُم عَدُوًّا وَ حَزَناً لام عاقبت است۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- ابلاغ رسالات خدا را بىكم و زياد نمودهاند يعنى تعلق گيرد علم الهى بوجود عينى آن چنانچه تحقّق جلد 5 صفحه 291 داشت بوجود علميش قبل از تحقّق در خارج و رصد۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
- امامان معصوم عليهم السلام مىفرمودند: راه مستقيم، ما هستيم. «2» يعنى نمونهى عينى و عملى راه مستقيم و اسوه و الگو براى قدم برداشتن در راه، رهبران آسمانى هستند۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- عادت بود نه جنبه عمومی و همگانی داشت، و نه دائمی و همیشگی بود. 2- مشاهدات عینی در دنیای امروز نشان میدهد با تمام تلاش و کوششی که بعضی از رژیمهای استبدادی۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- ميدانيد كه آن بهتر است از هر كار و آداب و شرايط نماز جمعه و حكم آن از وجوب عينى يا تخييرى يا استحباب يا حرمت در زمان غيبت امام عليه السّلام موكول بكتب فقهيّه۴۲ کیلوبایت (۳٬۵۴۰ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۲
- زانٍ أَوْ مُشْرِکٌ وَ حُرِّمَ ذلِکَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ). آیه هم یک واقعیت عینی را بیان میکند که آلودگان همیشه دنبال آلودگان میروند، «هم جنس با هم جنس۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- أقسموا) تهدید شدن کافران، به دچار شدن به سرنوشت اصحاب الجنّة» - به عنوان نمونه عینى از عملى شدن تهدید خداوند - بیانگر این حقیقت است که آنان، از این داستان کم۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۹۵ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۹
- أصحب الرّسّ ... و کلاًّ ضربنا له الأمثل) ۲ - ارائه مثل ها(الگوها و نمونه هاى عینى)، روش کاربردى قرآن در تبیین حقایق و هدایت مردمان (و کلاًّ ضربنا له الأمثل)۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- عَدُوٌّ لَهُ وَ أَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَ لِتُصْنَعَ عَلى عَيْنِي (39) إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلى مَنْ يَكْفُلُهُ۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ربوبیت الهى است. (نطمع ان یدخلنا ربنا مع القوم الصلحین) ۱۰- صالحان، گواهان عینى بر حقانیت قرآن و رسالت پیامبر (ص)* (فاکتبنا مع الشهدین ... ان یدخلنا ربنا۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اين كتاب را نيز نسبت بخدا دادهاند كه جلوهاى از نور او است و در ملك وجود عينى كه از مراتب علم او است تحقّق پيدا ميكند ولى چون ام الكتاب مخصوص بذات احديّت۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- أبى جعفر(ع) [فى قوله تعالى]: «قال ... إذهبوا بقمیصى هذا» الذى بلّته دموع عینى ... ; از امام باقر(ع) درباره سخن خداى تعالى: «قال ... إذهبوا بقمیصى هذا»۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- اين كتاب را نيز نسبت بخدا دادهاند كه جلوهاى از نور او است و در ملك وجود عينى كه از مراتب علم او است تحقّق پيدا ميكند ولى چون ام الكتاب مخصوص بذات احديّت۵۳ کیلوبایت (۵٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- بِأَصحابِ الفِيلِ أَ لَم تَرَ برؤيت قلبي و درك علمي نه برؤيت بصري و عيني زيرا پيغمبر در همان سال عام الفيل علي المشهور بدنيا آمد و متولد۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- مجمع البیان، ج ۳، ص ۲۸۶; نورالثقلین، ج ۱- ، ص ۶۱۰، ح ۱۲۴. ۹- نقش حس و مشاهده عینى در فراگیرى و شناخت (فبعث اللّه غراباً یبحث فى الارض لیریه) ۱۰- مشاهده و بررسى۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- ان ردت رد ما سواها الصلاة معراج المؤمن الصلاة قربان کل تقي قرة عيني في الصلاة اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة و غير اينها۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- و (یَعْلَمُ اللهُ) و عباراتی از این قبیل، این است که علم غیبی خدا به علم عینی تبدیل شود و آنچه در پس پرده غیب نهان بود، برای مردم به صحنه ظهور برسد و عیان۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- حد از کلمه «طائفة» - که به معناى گروه است - استفاده مى شود; زیرا اگر واجب عینى مى بود، مى بایست آیه شریفه چنین مى آمد: «و لیشهد عذابهما المؤمنون». ۱۴- تنها۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- نعمتهای معنوی و مادی، در این آیه نتیجه کفران نعمتهای الهی را در قالب یک مثال عینی میخوانیم. نخست میگوید: «و خداوند (برای آنها که ناسپاسی نعمت میکنند) مثلی۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- لذتبخشتری دارند. تفسیر آیات ۱ - شخصیت پیامبر(ص)، تبلور فرهنگ قرآن و نمایانگر وجود عینى آن است. (قد أنزل اللّه إلیکم ذکرًا . رسولاً) برداشت یاد شده، با توجه به این۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
- منظور از (یَعْلَمَ اللهُ) و عباراتی از این قبیل، این است که علم غیبی به علم عینی تبدیل شود و خفیّ جلیّ گردد. «یَتَّخِذْ مِنکُمُ الشُّهَدَآءَ»: تا برخی از۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- باشد که در نزد همه مردم رایج است. و جمله «إنه کان منصوراً»، خبر از یک واقعیت عینى و اجتماعى مى دهد. ۱۸- «عن أبى عبدالله(ع) قال: إذا اجتمعت العدة على قتل رجل۶۲ کیلوبایت (۵٬۵۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۴ صفحه ۲۰۹ ((و لام (( در ((و لتصنع على عينى (( لام غرض است ، و جمله مذكور عطف بر اغراضى است كه تقدير گرفته شده ، و تقدير آن اين۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۵۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۲۷
- تنبيه- آيه شريفه دلالت دارد بر آنكه امر به معروف و نهى از منكر از واجبات عينى است كه بر هر فرد فرد مكلفين واجب است، زيرا از صفات جميع مؤمنان شمرده و تخصيص۶۰ کیلوبایت (۴٬۵۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- اینکه چرا یعقوب(ع) گزارش فرزندانش را باور نکرد و آنان را على رغم داشتن شهود عینى - که جاى شک باقى نمى گذاشت - به تسویل کردن متهم ساخت، پاسخهایى ذکر کرده اند۶۰ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- مُحَمَّدٍ ع أَسْأَلُهُ أَنْ يَدْعُوَ اَللَّهَ لِي مِنْ وَجَعِ عَيْنِي وَ كَانَتْ إِحْدَى عَيْنَيَّ ذَاهِبَةً وَ اَلْأُخْرَى عَلَى شَرَفِ ذَهَابٍ فَكَتَبَ إِلَيَّ۷ کیلوبایت (۴۱۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۱۸
- إلىّ هذا القرءان) از ارتباط این آیه با آیات قبل چنین برمى آید که قرآن تحقق عینى شهادت خداوند است. ۱۸- جاهل قاصر معذور است. (و أوحى إلىّ هذا القرءان لأنذرکم۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- زیرا «صراط الذین» عطف بیان براى «الصراط المستقیم» است. ۸ - الگوهاو نمونه هاى عینى راه یافتگان، داراى نقشى مهم در نیل به صراط مستقیم و سلوک در آن است. (إهدنا۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- اَلْأَجَلُ تَقَاضَاهُ فَيَقُولُ لاَ وَ اَللَّهِ مَا عِنْدِي وَ لَكِنْ عَيِّنِّي أَيْضاً حَتَّى أَقْضِيَكَ قَالَ لاَ بَأْسَ بِبَيْعِهِ۲ کیلوبایت (۲۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۱
- فِي رَجُلٍ فَقَأَ عَيْنَيْ رَجُلٍ وَ قَطَعَ أُذُنَيْهِ ثُمَّ قَتَلَهُ فَقَالَ إِنْ كَانَ فَرَّقَ بَيْنَ ذَلِكَ اُقْتُصَّ مِنْهُ ثُمَّ يُقْتَلُ وَ إِنْ۲ کیلوبایت (۲۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۰
- اَلْأَجَلُ تَقَاضَاهُ فَيَقُولُ لاَ وَ اَللَّهِ مَا عِنْدِي وَ لَكِنْ عَيِّنِّي أَيْضاً حَتَّى أَقْضِيَكَ قَالَ لاَ بَأْسَ بِبَيْعِهِ۲ کیلوبایت (۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۰۶
- إِنَ جَبْرَئِيلَ ع أَخْبَرَنِي بِأَمْرٍ قَرَّتْ بِهِ عَيْنِي وَ فَرِحَ بِهِ قَلْبِي قَالَ يَا مُحَمَّدُ مَنْ غَزَا غَزْوَةً فِي سَبِيلِ اَللَّهِ مِنْ۲ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۱
- جُعِلَ قُرَّةُ عَيْنِي فِي اَلصَّلاَةِ وَ لَذَّتِي فِي اَلدُّنْيَا اَلنِّسَاءُ وَ رَيْحَانَتَيَ اَلْحَسَنُ وَ اَلْحُسَيْنُ۲ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۵
- عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ فَقَالَ سَعْدُ يَا رَسُولَ اَللَّهِ بَعْدَ رَأْيِ عَيْنِي وَ عِلْمِ اَللَّهِ فِيهِ أَنَّهُ قَدْ فَعَلَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ص۹ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۶
- بايد وسوسه هاى شيطان به ميان آيد تا شناخته شوند، بلكه منظور از اين جمله تحقق عينى علم خداوند است ، چرا كه خداوند هرگز به علمش از باطن اشخاص و اعمال بالقوه۳۰ کیلوبایت (۳٬۴۷۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۳
- امير نكرده ، بلكه كاركنانش كرده اند. در جواب از سؤال دوم ميگوئيم: مراد، علم عينى و فعلى خدايتعالى است ، كه با خلقت و ايجاد حاصل ميشود، نه آن علم كه قبل از۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۰۳ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۵۸
- مى باشد كه براى همه كس به هنگام روبرو شدن با مجازاتهاى عينى پيدا مى شود اما هنگامى كه مشاهدات عينى كنار رفت اين خاصيت نيز زائل مى شود، و وضع سابق تكرار مى۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۴۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۲
- - با اينكه جهاد يكى از مهمترين برنامه هاى اسلامى است ، مادام كه جنبه وجوب عينى پيدا نكند يعنى داوطلب به قدر كافى باشد، بودن در خدمت پدر و مادر از آن مهمتر۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۳۶ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۰
- وظيفه واجب كفائى است نه عينى ، با اينكه از ديگر آيات قرآن بر مى آيد كه اين دو وظيفه جنبه عمومى دارد، و به عبارت ديگر واجب عينى است نه واجب كفائى ، مثلا۵۳ کیلوبایت (۶٬۱۱۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۸
- رحمت خود اختصاص میدهد. و خدا دارای فزونبخشیِ بزرگ است. هر آیت و نشانهای (عینی یا لفظی) را (که) از میان برداریم، یا آن را از یاد(تان) ببریم، بهتر از آن۲۳۴ کیلوبایت (۱۳٬۲۷۰ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۶
- خاص خدا كه پيرو مكتب اويند به مقام شهود عينى مى رسند، ولى در مورد عموم مردم جنبه شهود عقلى و علمى دارد نه شهود عينى . ۲ - تسبيح عمومى موجودات عالم آيات مختلف۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۴۹ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۱
- بدون شك هدف قرآن از ذكر تواريخ انبياء تكميل برنامه هاى تربيتى از طريق انعكاس عينى واقعيتها در اين سرگذشتهاى زنده است . از جمله مسائلى كه در لابلاى داستان سليمان۳۱ کیلوبایت (۳٬۶۲۶ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۸
- همان اشكال موزون انسانى ديدند (هود - ۷۸). آيا ظهور در چهره انسان ، يك واقعيت عينى است ؟ يا به صورت تمثل و تصرف در قوه ادراك ؟ ظاهر آيات قرآن معنى اول است ،۳۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۸
- دانسته كه به موسى كرده است ، فرموده : ((و القيت عليك محبه منى و لتصنع على عينى (( «عسى ان ينفعنا او نتخذه ولدا» - اين جمله را وقتى گفت كه آثار جلالت و سيماى۳۷ کیلوبایت (۴٬۲۹۸ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۶
- خارجى و طبيعى ؟ در ميان مفسران گفتگو است : بعضى معتقدند آيه تنها يك واقعيت عينى را بيان مى كند كه آلودگان هميشه دنبال آلودگان مى روند، و همجنس با همجنس پرواز۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۸
- تعليم داده ، سند را دقيقا تنظيم نمايد. آيا قبول دعوت براى تنظيم اسناد وجوب عينى دارد؟ مسلما نه ، زيرا با انجام بعضى از ديگران ساقط مى شود، به همين دليل بعضى۴۴ کیلوبایت (۵٬۰۹۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۷
- گواهى اعضا، به اعمال خود اعتراف مى كنند، درست همانند مجرمى كه با مشاهده آثار عينى جرم چاره اى جز اعتراف نمى بيند. بعضى از مفسران نيز در تفسير اين آيات احتمال۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۱۲
- تغيير و تبديل و امر همان چيزيست كه مراد بكلمه (كن ) آنست و آن غير از وجود عينى اشياء چيز ديگرى نيست ، و امر در مقابل خلق يكى از دو وجه هر چيز است ، خلق۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۰
- علماى رياضى دان را وادار كرد تا اين مظنه و تخمين را قدرى به تحقيق و تشخيص عينى نزديك سازند، براى اين كار از جدول هائى كه در زيج مورد استفاده قرار مى گيرد۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۰۴
- لى وَ عَدُوُّ لَّهُ وَ أَلْقَيْت عَلَيْك محَبَّةً مِّنى وَ لِتُصنَعَ عَلى عَيْنى (۳۹) إِذْ تَمْشى أُخْتُك فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكمْ عَلى مَن يَكْفُلُهُ فَرَجَعْنَك۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۱۴ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۰۲
- اللائى ولدنهم ). مادر و فرزند بودن چيزى نيست كه با سخن درست شود، يك واقعيت عينى خارجى است كه هرگز از طريق بازى با الفاظ حاصل نمى شود، بنابراين اگر انسان۴۹ کیلوبایت (۵٬۸۱۱ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۶