نتایج جستجو
از الکتاب
- سوء کثر نفس سوع ذلک الذى الى قلب اذا شرک يا غنى اذ عمل قد ارض بعض بل کتب هو ابد زين اهل رود لقى يوم غير موسى خرج اول بلغ بصر خرص هما رجع بعث شىء فرى ا نظر۵ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- آیات شامل این کلمه «أَمَد» و «ابد» از نظر معنا به هم نزدیکند، با این تفاوت که «ابد» مدت نامحدود را شامل مى شود، در حالى که «أمد» مدت محدودى را; هر چند۲ کیلوبایت (۹۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۸
- اينکه حكم حبس ابد برداشته ميشود و لو حد برداشته نشود چنانچه در آيه بعد بيايد. تفسیر آیات ۱- کیفر زن در صورت ارتکاب زنا، حبس ابد است. (و الّتى۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- زندگانی ابدی خواهند داشت. که در آن پاداش نیکو، جاودانه ماندگارند. در حالى كه تا ابد در آن جاودانهاند. که جاودانه [در جوار رحمت او] ماندگارند در حالى كه هميشه۲۲ کیلوبایت (۱٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- آورده و كارهاى نيكو كردهاند به بهشتهايى كه در آن نهرها جارى است درآوريم، تا ابد در آنجا خواهند بود. و در آنجا صاحب زنان پاك و بىعيب شوند و در سايههاى پيوسته۳۲ کیلوبایت (۲٬۲۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- زودی آنها را به بهشتی درآوریم که زیر درختانش نهرها جاری است و همیشه برای ابد در آن باشند. وعده خدا حق است، و کیست در گفتار راستگوتر از خدا؟! و کسانی که۲۹ کیلوبایت (۲٬۰۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- «نافذة بائدة» خطبه 109 يعنى دنيا تمام شدنى و فنا شدنى است. ظنن ما ان هذه ابد سوع ل قول قوم ه نفس ظلم هو۱ کیلوبایت (۶۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- است، |كه آنها رزقى معين دارند آنان روزىِ معيّن خواهند داشت. آنان را (در بهشت ابد) روزی جسمانی و روحانی (بی حساب) معیّن است. برای آنان رزق و روزی معین و ویژه۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۸۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- قوم عشر ربع بعد ريب سبل عتو هاتين ورى سخر امم شطن کتم حسب معز اتى نن صرصر ابد۳ کیلوبایت (۱۱۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- بغضة. بغضاء را شدّت بغض گفته اند. عدو بين هم کم ما الى يوم قوم بدو الله من ابد ب قد فى اله فوه حتى خمر يسر عنت امن کفر ف نا لقى کلل صدد سوف ه وقع خفى ان۲ کیلوبایت (۱۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۰
- پروردگارشان بهشتهاى پايندهاى است كه از پاى درختانش نهرها جارى است و تا ابد در آن بمانند، هم خدا از آنها خشنود است و هم آنها از خدا خشنود، اين [مقام والا]۶۲ کیلوبایت (۵٬۴۳۳ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۴
- جاودانه در آن خواهند بود، و از آنجا درخواست انتقال نمىكنند. همیشه در آن بهشت ابد منزل یافته و هرگز از آنجا انتقال نخواهند یافت. در آن جاودانه اند و از آن درخواست۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- كدامند ياران دست راست؟ گروهی راستان، اصحاب یمین باشند که چقدر حالشان (در بهشت ابد) نیکوست! سعادتمندان، چه بلند مرتبه اند سعادتمندان! يكى اهل سعادت. اهل سعادت۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۱۰ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- بر آنها باغهایی که به زیر درختانش نهرها جاری است مهیا فرموده که در آن تا ابد متنعّم باشند و این به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. خدا برای آنان بهشت هایی۲۳ کیلوبایت (۱٬۶۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- سخر کلل ايى اوى ائى على قول ک هو الذين علم خلف بصر اذا سکن قوم امن ربب سبح ابد لم سمو ارض ان غير الذى کفر امر خلق فوز هما ى دخل لعل فجر کور ا غشى وعد نعم۷ کیلوبایت (۳۹۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۷
- قرارگاه و مقامى! در حالی که در آن بهشت که بسیار نیکو منزل و مقامی است تا ابد مخلّد و متنعّم خواهند بود. در آنجا جاودانه اند. نیکو قرارگاه و خوب اقامت گاهی۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- آيا شما را در آنچه اينجا داريد آسوده رها مىكنند؟ آیا (تصور میکنید که تا ابد) ایمن از مرگ در این ناز و نعمت دنیا خواهید ماند؟ آیا شما را در آنچه در این۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- باد (خوشا به حال شما) که چه خوش عیش ابدی نصیب شما گردید حالی در این بهشت ابد در آیید و جاودان متنعّم باشید. و کسانی که از پروردگارشان پروا کردند گروه گروه۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۹۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- ببينى، گويى كه مرواريدهايى پراكندهاند. و دور آن بهشتیان پسرانی زیبا که تا ابد نوجوانند و خوش سیما به خدمت میگردند که در آنها چو بنگری (از فرط صفا) گمان۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۵۶ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۵۱
- که ایمان آوردند و نیکوکار گردیدند پاداش آنها مغفرت (خدا) و اجر بزرگ (بهشت ابد) خواهد بود. کسانی که کفر ورزیدند، عذاب سختی برای آنان خواهد بود، و کسانی که۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۳
- جاودانه اید؛ و بد جایی است جایگاه مستکبران. از درهاى جهنم داخل شويد و تا ابد در آنجا بمانيد. بد جايگاهى است جايگاه گردنكشان. پس، از دروازههای جهنم وارد۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- شمشیر علی علیه السلام بینیاش بشکافت نازل آمد ولی بر هر که مانند اوست تا ابد شامل است). به زودی بر بینیِ [پر باد و خرطوم مانند] ش داغ رسوایی و خواری می۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۲۸
- گزیده و کشته شدند یا مرگشان فرا رسید البته خدا رزق و روزی نیکویی (در بهشت ابد) نصیبشان میگرداند، و همانا خداوند بهترین رزق و روزی بخشنده است. و کسانی که۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- معاد میپندارند) بشر کافر هنوز آنچه خدا امر کرده به جا نیاورده (تا سعادت ابد یابد). این چنین نیست [که وظیفه اش را انجام داده باشد] هنوز آنچه را به او دستور۳۴ کیلوبایت (۳٬۱۶۰ واژه) - ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۶
- آنان که نافرمانی خدا و رسول او کنند البته کیفرشان آتش دوزخ است که در آن تا ابد مخلّد باشند. [وظیفه من] فقط رساندن [برنامه های سعادت بخش] از سوی خدا و [رساندن]۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۲۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۰۶
- شما هستند (چندان به آنها دل نبندید) و (بدانید که) نزد خدا اجر عظیم (بهشت ابد) خواهد بود. اموال و فرزندانتان فقط وسیله آزمایش اند، و خداست که پاداشی بزرگ۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- نام نور و ناصر حق یا لوح نور خداست) و قسم به قلم (علم فعلی ازلی) و آنچه (تا ابد در لوح محفوظ عالم) خواهند نگاشت. ن، سوگند به قلم و آنچه می نویسند، نون، سوگند۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۱۹
- آنها البته (در بهشت) باغهایی است که زیر درختانش نهرها جاری است. این بهشت ابد به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است. بی تردید کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۴۹
- تحمل و اداء وظائف از نماز و زكاة و نحو اينها بودند و اينکه حكم تا ابد باقي است که هر گاه مسلمين تحت شكنجه و ظلم قرار گيرند و نيرويي۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- رسید، پس هر کس را از آتش جهنم دور دارند و به بهشت ابدی درآرند چنین کس سعادت ابد یافت، که زندگی دنیا جز متاعی فریبنده نیست. هر کسی مرگ را می چشد؛ و بدون تردید۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- مهیّاست و (فوق همه لذّات) مغفرت و لطف پروردگارشان، (آیا حال آن که در این بهشت ابد است) مانند کسی است که در آتش مخلّد است و آب جوشنده حمیم به خوردشان دهند تا۶۹ کیلوبایت (۵٬۴۷۳ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- دهد، شفاعت نمىكنند و خود از بيم او هراسانند. هر چه آنان از ازل کرده و تا ابد میکنند همه را خدا میداند و هرگز از احدی جز آن کسی که خدا از او راضی است۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- عادل حكيم و رءوف و رحيم بندهگان را براي معاصي چند روزه دنيا و كفر ابد الاباد تعذيب مينمايد! جلد 1 - صفحه 298 «جواب» قياس تعذيب مردم با تعذيب۱۲۸ کیلوبایت (۱۱٬۳۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- روزی که خدا پیغمبر خود و گرویدگان به او را ذلیل نسازد (بلکه عزیز و سرفراز ابد گرداند، در آن روز) نور (ایمان و عبادت) آنها در پیش رو و سمت راست ایشان میرود۸۱ کیلوبایت (۶٬۵۷۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۱
- و تو را در نماز تنها گذارند؛ بگو که آنچه نزد خداست (یعنی ثواب آخرت و بهشت ابد) بسیار برای شما از لهو و لعب و تجارت (های دنیا) بهتر است و خدا بهترین روزیدهنده۶۲ کیلوبایت (۵٬۷۲۹ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۴۳
- کرد. و ما گفتیم: [ای آدم و حوا و ای ابلیس!] در حالی که دشمن یکدیگرید [و تا ابد، بین شما آدمیان و ابلیسیان صلح و صفایی نخواهد بود، از این جایگاه] فرود آیید۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- را در باغهای بهشتی در آرد که نهرها زیر درختانش جاری است و همیشه در آن بهشت ابد متنعّمند، که خدا (در آنجا) رزق بسیار نیکو بر او مهیّا ساخته است. [و آن] پیامبری۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۶
- اعمال و اقوال آنها ازلا و ابدا در ازل ميداند آنچه در ابد واقع شود و در ابد ميداند آنچه در ازل واقع شده نه ابتدايي براي ازليت آن۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- آلاى خود بر تو در ازل، و به لطف خود با تو در وجود، و به رأفت من مر تو را تا ابد، و جواب قسم بعد آن باشد. 5- قول مشهور آنكه «انا اللّه الرّحمن» يا «انا اللّه۱۹ کیلوبایت (۱٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- ظریفی به مسأله «معاد» منتقل میشود، و میگوید: این انسان با همه شگفتیهایش تا ابد زنده نمیماند، زمانی فرا میرسد که این ساختمان عجیب از هم فرو میریزد و «شما۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- براي آنها است اجر و جزاء نيكويي که مكث ميكنند در او هميشه ابد الآباد (قيّما) صفت كتابست در آيه قبل بعضي گفتند تقديم و تأخير دارد۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- نداشت جز وزر و وبال و بالاخره همه را گذاردند و بحسرت رفتند و معذّب بعذاب ابد شدند و اگر عمل خيرى هم از آنها سر زده بود مانند اعمال شما باطل و بىثمر شد۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- بَيْنَ النَّاسِ» «2». در كشف الاسرار گفته كه مراد به «قبل» ازل و مراد به «بعد» ابد «1» كافى (روضه) ج 8، ص 269. (چ حيدرى تهران) «2» سوره آل عمران، آيه 140. جلد۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- نميگذارد ظهوري منعقد شود. وَ هُوَ وَلِيُّهُم نگهبان آنها است تا ابد که فناء و زوالي براي آنها نيست و آنا فآنا افاضه ميفرمايد و آنها۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- که علم تابع معلوم باشد ممكن است در ازل علم بوجود شيئي در ابد باشد و علم عين ذات حق است و چون خداوند وجود صرف و صرف الوجود است۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- از آينده خبر ميدهد و بطور قطع بواسطه كلمه لن که دلالت بر نفي ابد و مؤكد دارد اعلام ميكند تا قيام قيامت هر چند سطح فكر بشر بالا رود۶۱ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۲۹
- بتان و بتپرستان در جهنم جاويد هستند كه به هيچ وجه ايشان را خلاصى نيست و ابد الاباد در آن معذب باشند به انواع عقوبت و عذاب كه سستى نيابد. وَ اقْتَرَبَ۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- رِزقٌ كَرِيمٌ بدون زحمت و بدون كدورت با كمال احترام و عزت آن هم ابد الاباد و چيزهايي که خطور به قلب آنها نكرده «فيها ما تشتهيه الانفس۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- الحيات است پس از مردن منتقل به وارث ميشود، و اما ملكيت حقه ابد الآباد باقي است لذا ميفرمايد: (المُلكُ يَومَئِذٍ الحَقُّ لِلرَّحمنِ)۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الأَنهارُ گذشت تفسير آن خالِدِينَ فِيها فنا و زوال ندارد و آخر ندارد ابد الاباد متنعم هستند. نُزُلًا مِن عِندِ اللّهِ نزل چيزهاييست که ميزبان۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۰۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- دثور و زوال جزئيات چه ارتباطي بعلم دارد خداوند ازلا ميداند آنچه در ابد واقع ميشود و ابدا ميداند آنچه در ازل واقع شده علم الهي محدود نيست۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- بزوال نعم دنيوي و هلاكت آنها زوال و زوال نعم اخروي و عذاب اليم ابد الاباد قَومِ هُودٍ که اينها اقوام هود بودند و انتساب نسبي داشتند با۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- و مؤمنين حتي عصات از مؤمنين را خداوند داخل بهشت ميفرمايد که ابد الاباد متنعم باشند حتي از ملائكه بالاتر و مخلد در بهشت باشند از۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- خداوند وحي فرستاد براي نوح: «أَنَّهُ لَن يُؤمِنَ» لن براي نفي ابد است. «مِن قَومِكَ» تمام اهل دنيا که در زمان نوح بودند شامل ميشود۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- آنها، تفاوت ندارد با علم او بعد از وجود آنها، و در ازل مىدانسته آنچه در ابد الاباد به هم رسد، و تمام اشياء مانند ذرات هوا و قطرات دريا و عدد مثقال كوهها۳۴ کیلوبایت (۳٬۰۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- علم او قدرت او ساير صفات ذاتيه او نيست ازلا ميداند آنچه در ابد است و ابدا ميداند آنچه در ازل بوده و بعبارت ديگر علم ذات بذات.۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- لذت در آنستكه با پيمودن راه و اعمال اختيار و تهيّه استحقاق معشوق ازلى را تا ابد در بر گيرند و از نعيم دائم بر خوردار شوند او آنچنان خداوند رحيم مهربانى است۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- و السلام علي نبينا و آله و اللعن علي اعدائنا و مبغضينا و معاندينا ابد الآبدين و دهر الداهرين و انا العبد المذنب المقصر السيد عبد الحسين المدعو۴۳ کیلوبایت (۴٬۱۳۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- عقوبات دنيوي و عالم برزخ و صحراي محشر. (وَ لَبِئسَ المَصِيرُ) جايي که ابد الآباد معذب باشند و نجات نباشد. ] (آیه 57)- و اگر فکر میکنید ممکن است دشمنان۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- نيز در خطبه قاصعه «3» مىفرمايد: خداوند تمام مردم را از زمان حضرت آدم تا ابد، با همين كعبه و سنگهاى آن آزمايش مىنمايد. ابراهيم واسماعيل عليهما السلام۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- لبعض ظهیرًا) ۵- قرآن، معجزه جاودان الهى که همواره کتابى بى مانند بوده و تا ابد نیز بى همانند خواهد ماند. (قل لئن اجتمعت الإنس و الجنّ ... لایأتون بمثله و۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- ازمنه و امكنه مختلف ميشود و از براى كسيكه احاطه بسلسله موجودات از ازل تا ابد دارد هر امرى نزديك است چنانچه در آيات شريفه مكرر بروز قيامت نسبت قريب داده۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- لذت در آنستكه با پيمودن راه و اعمال اختيار و تهيّه استحقاق معشوق ازلى را تا ابد در بر گيرند و از نعيم دائم بر خوردار شوند او آنچنان خداوند رحيم مهربانى است۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- نيست هيچ ثباتي و بقايي از براي او نيست و آخرت دار باقي است ابد الآباد لَو كانُوا يَعلَمُونَ لكن نوع بشر آخرت را نسيه ميدانند و دنيا۴۶ کیلوبایت (۳٬۷۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- الهي مساوي است غيب و حضور بر او تفاوتي ندارد ازلا ميداند آنچه در ابد است و ابدا ميداند آنچه در ازل بوده إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- لذت در آنستكه با پيمودن راه و اعمال اختيار و تهيّه استحقاق معشوق ازلى را تا ابد در بر گيرند و از نعيم دائم بر خوردار شوند او آنچنان خداوند رحيم مهربانى است۴۴ کیلوبایت (۴٬۰۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- خاصيت بيفتد و هيچ چيز نتواند آن را اصلاح نموده و براى ابد از كار بيفتد؟ و آيا با اينكه براى ابد از كار افتاده باز هم ذكر و ياد آورنده خداست. پس حق همين۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- قول مؤمنين نيست و جمله مستقله است و عذاب مقيم خلود در آتش است ابد الاباد که آخر ندارد. ] (آیه 45)- این آیه سومین مجازات این گروه را چنین بیان۴۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۷
- «ربّ» تلازمى انفکاک ناپذیر مشهود است. آنه، با آوردن حرف «لن» - که براى نفى ابد است - إله بودن هر چیزى به جز «ربّ السموات و الأرض» را منتفى دانسته اند. ۱۲-۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- آنها يعني پاي آنها نهرها جاري است و هميشه در آن بهشتها هستند ابد الاباد اينکه است رستگاري عظيم. يَومَ يَجمَعُكُم لِيَومِ الجَمعِ۴۸ کیلوبایت (۳٬۷۹۶ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- آيات ۱۶ - ۱۵ سوره نساء حكم حبس ابد براى زنان و نسخ آن با آيه تازيانه اشاره به اقوال ديگر درباره دو آيه مورد بحث بحث روايتى۵۵۴ بایت (۲۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۹:۲۹
- مُصَفًّي محمّد صلّي اللّه عليه و آله و سلّم آيه 71 خالِدِينَ فِيها ابد الاباد انتهي ندارد وَ مَساكِنَ طَيِّبَةً منزلها و قصرهاي عاليه فِي جَنّاتِ۵۲ کیلوبایت (۴٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- نداشت جز وزر و وبال و بالاخره همه را گذاردند و بحسرت رفتند و معذّب بعذاب ابد شدند و اگر عمل خيرى هم از آنها سر زده بود مانند اعمال شما باطل و بىثمر شد۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- نداشت جز وزر و وبال و بالاخره همه را گذاردند و بحسرت رفتند و معذّب بعذاب ابد شدند و اگر عمل خيرى هم از آنها سر زده بود مانند اعمال شما باطل و بىثمر شد۵۹ کیلوبایت (۴٬۴۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- است كه مىآموزد چگونه انسان مىتواند در لحظاتى اعمالى را انجام دهد كه تا ابد آثار آن باقى بماند. سعى صفا ومروه، ياد مىدهد اگر همه با هم حركت كنيم، روح۶۸ کیلوبایت (۶٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- از اينكه عذاب او منتهاي طولش سه روز بيش نيست و عذاب خداي موسي ابد الآباد است چنانچه ميفرمايد (وَ حاقَ بِآلِ فِرعَونَ سُوءُ العَذابِ النّارُ۶۲ کیلوبایت (۵٬۰۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- وجود آنها تفاوت ندارد با علم بعد از وجود آنها، و در ازل مىدانسته آنچه در ابد الاباد بهم رسد، و همه اشياء در نزد او هويدا و ظاهر است. بنابراين اينگونه آيات۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- «انذار هميشگى بايد همراه با منذر هميشگى باشد. پس امامت و رهبرى الهى نيز تا ابد بايد همراه قرآن باشد». «3» معمولًا در انسانها انگيزهى دفع ضرر، قوىتر از۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۴۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- «ظِهار» میگویند. در جاهلیّت با گفتن (أَنتِ عَلَیَّ کَظَهْرِ أُمّی)، همسر برای ابد برای مرد حرام، و با این گفته همسر به منزله مادر او پنداشته میشد و آن را طلاق۷۱ کیلوبایت (۶٬۳۴۳ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
- بشارت بده آنان را كه كافر شدند، بِعَذابٍ أَلِيمٍ: به عذاب دردناك در آخرت كه ابد الاباد از درد و شدت آن نالانند. ذكر بشارت در مقام انذار، جهت تهكم است، يعنى۶۵ کیلوبایت (۵٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مؤمنان عليه السّلام فرمود هر گاه زنى مرتدّ گشت او را نبايد كشت بلكه حكمش زندان ابد است.۲ کیلوبایت (۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- هر زمان كه قوس در ابر باشد من آن را مى بينم تا به ياد ميثاقى بيفتم كه تا ابد بين خدا و بين هر صاحب نفس زنده در كل جسدهاى ساكن در زمين بسته شده و خدا به۴۱ کیلوبایت (۵٬۱۴۴ واژه) - ۶ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۲۴
- را به كتابى دستخورده و تحريف شده ارجاع دهد و با اين شدت تاكيد بفرمايد «تا ابد هر وقت به آن دو تمسك جوييد گمراه نمى شويد». و همچنين اخبار بسيارى كه از طريق۴۲ کیلوبایت (۵٬۲۴۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۴
- برادران مؤ من شان به خطر نيفتد،و هم كفار با حالت كفر هلاك نشوند و در نتيجه براى ابد بدبخت نگردند. چون مؤ منين اينطور فكر مى كردند، خداى سبحان در آيه مورد بحث۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ: و براى تابع و متبوع عذابى است دردناك كه عذاب جهنم باشد أبد الآباد. تبصره: آيه شريفه دال است بر بطلان جبر، زيرا اگر چنانچه كفر و معصيت۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- زندگى او هم، به اين خواهد بود كه در دنيا به نحوى زندگى كند كه زندگى او را تا ابد قرين سعادت نمايد، و آن به اين است كه در اين دنيا، بر اساس تعديل قوا، قدم بردارد۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۵۹
- پيش از وجود آنها، و بعد از وجود، تفاوت ندارد، و در ازل مىدانسته آنچه در أبد الآباد بهم رسد، و جميع اشياء مانند ذرات هوا و قطرات دريا و عدد مثقال كوهها۵۸ کیلوبایت (۴٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- پرستند آنچه را كه آن جناب مى پرستد؛ و نه تا ابد، آن جناب مى پرستد آنچه را كه ايشان مى پرستند. پس كفّار بايد براى ابد از سازشكارى و مداهنه آن جناب، مأيوس باشند۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۰۲
- اسـت ، بـنـابـرايـن مـجـازات عمل منافى عفت براى زنان شوهردار در اين آيه «حبس ابد» تعيين شده است . ولى بـلافـاصـله مـى گـويـد: «و يـا ايـنـكـه خـداوند راهى۴۸ کیلوبایت (۵٬۲۷۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۳
- المقرّبين و عباده الصّالحين و اللّعنة الدّائمة علي اعدائه و اعدائهم اجمعين ابد الابدين سورة آل عمران معناي سوره در اول سوره حمد (مجلّد اول صفحه۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- باشد، بارى براى اهل يك عصر ديدنى خواهد، بود نه براى ابد. به خلاف علم و معرفت كه می تواند براى همه و براى ابد معجزه باشد. اين اولا، و ثانيا: وقتى از مقوله علم۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۹۲ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰
- 2- مرتبه عالى كه بهشت و نعمتهاى آن باشد كه باقى و دائم و زوالى ندارد، بلكه أبد الآباد در تزايد باشد. 3- مرتبه اعلى و اشرف، و آن رضوان الهى است كه فوق تمام۵۹ کیلوبایت (۴٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- يديه ). كلمه «لن » همانگونه كه ميدانيم براى نفى ابد است ، بنابر اين آنها ميخواهند بگويند كه اگر تا ابد هم تبليغ كنيد ما ايمان نخواهيم آورد، و اين دليل۵۵ کیلوبایت (۶٬۲۶۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۰۴
- تحول است ، لاجرم حكم قصاص نيز محكوم به تحول است و معنا ندارد حكم قصاص براى ابد معتبر باشد و حتى اجتماعات راقيه امروز هم محكوم به آن باشند، چون اجتماعات امروز۳۶ کیلوبایت (۴٬۳۵۱ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۲
- سوره نور درباره زناكاران و زنان بد كار اگر محصنه بوده اند مجازات آنها زندان ابد تعيين شده است (فامسكوهن فى البيوت حتى يتوفاهن الموت ) و در صورتى كه غير محصن۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۸
- و مانند ميوه نارسى بوده كه از درخت چيده باشند، و معلوم است كه چنين كسى تا ابد از آنچه طبيعتش استعدادش را داشته محروم ميماند، چون بنا نيست تمامى مردگان دوباره۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۰۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۹
- لحنى دارند كه بطور اشاره مى فهمانند كه بزودى نسخ خواهند شد و حكم در آن براى ابد دوام ندارد، مانند آيه : «فاعفوا و اصفحوا حتى ياءتى اللّه بامره »، (فعلا عفو۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۱۲ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۷
- بوده ، آفتاب و ماه در آن طلوع مى كردند، و اگر از بهشت هاى آخرت بود، آدم تا ابد از آن بيرون نميشد. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱ صفحه : ۲۱۱ و نيز فرمود: خدايتعالى۴۳ کیلوبایت (۴٬۹۷۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۴
- ، تنها بوده و هيچ موجود ديگرى از مخلوقاتش با او نبود، و او بود كه در جانب ابد خلائقى را ابداع كرد، يعنى بدون مصالح ساختمانى و يا به تعبير ديگر از هيچ بيافريد،۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۳۳ واژه) - ۵ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۵۰
- را بكشد و او آن شخص را كشته بود فرمود: مباشر قتل را ميكشند، و آمر را زندان أبد مىكنند.۳ کیلوبایت (۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۱