نتایج جستجو
از الکتاب
- اله ل وله کبر طور قول الا لا ربب ى امن انس ذکر او عن جور جنب نا قرب رسل بنو الذى قعد رجس قوم انن يمن سبل عبد اثم مسس الى طغو فى صحب س طغى اذ نئى حسن دعو ن۵ کیلوبایت (۲۰۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- داده شده به آنان (ردف لکم بعض الذى تستعجلون) مراد از «الذى تستعجلون» مى تواند تنها عذاب دنیایى باشد. بنابراین «بعض الذى تستعجلون»; یعنى، بخشى از آن عذاب۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- برخی از آیات گذشته) تفسیر آیات تَبارَكَ الَّذِي بِيَدِهِ الْمُلْكُ وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ «1» الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۵
- )) تفسیر آیات وَ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَ لَكُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ قَلِيلًا ما تَشْكُرُونَ «78» وَ هُوَ الَّذِي ذَرَأَكُمْ فِي الْأَرْضِ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- آن مشورت مى شود، بوده باشد آن چنان که «راغب» در «مفردات» گفته «اَلاَمْرُ الَّذِی یُتَشاوَرُ فِیْهِ» دیگر نیازى به تقدیر نیست (دقت کنید). شور (۴ بار) وَ بَيْنَهُم۲ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۹
- معناى «قرائت» و مفاد «إقرأ باسم ربّك الّذى خلق ...» مراد از امر به قرائت در «إقرأ و ربّك الأكرم» و مفاد توصيف خدا به «الّذى علّم بالقلم» بعد از امر به قرائت۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۷۴ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۵۹
- میکند» (ا رایت الذی ینهی). تفسیر آیات ۱ - برخى از مخالفان پیامبر(ص)، مانع نماز خواندن آن حضرت بودند. (أرءیت الذى ینهى) مراد از «الذى ینهى» - به قرینه۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۸۹ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۹
- فَلا يَشْكُرُونَ سُبْحانَ الَّذِي» 2- قانون زوجيّت در مخلوقات را به ذات الهى سرايت ندهيد، او يكتا و بى نظير است. «سُبْحانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْواجَ» 3-۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
- كافى است. «أَ فَرَأَيْتُمُ الْماءَ الَّذِي تَشْرَبُونَ» 2- نزول آب قابل نوشيدن، نشانه حكمت وقدرت الهى است. «الْماءَ الَّذِي تَشْرَبُونَ» «1». وسائل، ج 25،۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۱۸ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۱
- «اشیاء» یا «خصلت» و مانند آن محذوف گردیده است. بعضى گفته اند: «سُمِّى الشىء الذى یغیب و یخفى غائبة و خافیة فکانت التاء فیهما بمنزلتها... فى انّها اسماء غیر۲ کیلوبایت (۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۰
- بِسمِ اللَّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحيمِ تَبٰرَكَ الَّذى بِيَدِهِ المُلكُ وَ هُوَ عَلىٰ كُلِّ شَيءٍ قَديرٌ (١)۱۴ کیلوبایت (۶۴۹ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- دنيا داشتم و چون ميوه بهشتى دائمى و بهتر از ميوه دنيا است لذا بعد از «هذَا الَّذى رُزِقنا مِن قَبلُ وَ اُتُوابِهِ مُتَشابِهاً» آمده است يعنى در عين آن كه۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۳۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۲۶
- تنها در اختیار خداوند است. (و هو الذى یحى و یمیت) «الذى» خبر مبتدا و «ال» در آن، براى جنس است. بنابراین جمله «هو الذى» مفید حصر است ; عن تنها خدا است که۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- دارند. (ربّکم الذى یزجى لکم الفلک فى البحر لتبتغوا من فضله) ۴- موهبتهاى طبیعى نهفته در درون دریاها، فضل الهى براى آدمیان است. (ربّکم الذى یزجى لکم الفلک۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- يَوْمَهُمُ الَّذِي يُوعَدُونَ (83) وَ هُوَ الَّذِي فِي السَّماءِ إِلهٌ وَ فِي الْأَرْضِ إِلهٌ وَ هُوَ الْحَكِيمُ الْعَلِيمُ (84) وَ تَبارَكَ الَّذِي لَهُ مُلْكُ۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۷۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- روايت درباره مفاد آيات گذشته تفسیر آیات أَ رَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ «1» فَذلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ «2» وَ لا يَحُضُّ عَلى طَعامِ الْمِسْكِينِ۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- معناى «قرائت» و مفاد «إقرأ باسم ربّك الّذى خلق ...» مراد از امر به قرائت در «إقرأ و ربّك الأكرم» و مفاد توصيف خدا به «الّذى علّم بالقلم» بعد از امر به قرائت۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۰۱
- كرد. و اندكى (از مال) بخشيد و دست كشيد؟ أَ فَرَأَيْتَ الَّذِي تَوَلَّى (33) أَ فَرَأَيْتَ الَّذِي تَوَلَّى: آيا ديدى آن كس را كه روى بگردانيد از پيروى۲۷ کیلوبایت (۲٬۵۶۶ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۸
- ترجمه: «یَقُصُّ»: بیان میدارد. فرو میخواند. (نگا: انعام / ). «أَکْثَرَ الَّذی ...»: (نگا: آلعمران / ، مریم / ). ذٰلِکَ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ... (۱)۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- روايت درباره مفاد آيات گذشته تفسیر آیات أَ رَأَيْتَ الَّذِي يُكَذِّبُ بِالدِّينِ «1» فَذلِكَ الَّذِي يَدُعُّ الْيَتِيمَ «2» وَ لا يَحُضُّ عَلى طَعامِ الْمِسْكِينِ۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰