نتایج جستجو
از الکتاب
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- مَن يَتَعَدَّ حُدُودَ اللّهِ فَقَد ظَلَمَ نَفسَهُ يا موجب كفر و ارتداد ميشود يا فسق و فجور، و بالجملة استحقاق عذاب دارد بخود ظلم كرده۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- تفسیر:المیزان جلد۲ بخش۲۰ (بخش بى اساس بودن نظام در اين كه آيا اعمال شخص مرتد تا حين مرگ باقى است يا به محض ارتداد حبط مى شود)شود، يا از همان اول ارتداد حبط مى شود بحثى است باطل و بيهوده . توضيح اينكه بعضى قائل شده اند، به اينكه اعمالى كه مرتد قبل از ارتداد انجام داده ، تا دم مرگش۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۰
- مگر بحقّ چون خداوند آنرا حرام فرموده مگر در موارد خاصهاى از قبيل كفر و ارتداد و زناء محصن و محصنه و قتل عمدى و امثال اينها كه قتل بحقّ است با شرائط و۵۷ کیلوبایت (۵٬۱۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ايشان به قصد قتل او آمدند، برگشت خدمت حضرت آمد، عرض كرد: بنى مصطلق طريق ارتداد پيش گرفته زكات ندادند و قصد قتل من نمودند. حضرت غضبناك شدند، آنها آمدند۶۳ کیلوبایت (۶٬۰۳۰ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۸
- توقّف خود و محل از دست دادن ماهى بازگشتند. (فارتّدا على ءاثارهما قصصًا) «إرتداد» (مصدر «إرتّدا); یعنى، «بازگشتن» و «قصّ أثره قَصَصاً»; یعنى، جاب پاى او۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- در مجمع نسبت باصحاب ما داده و محتمل است مراد حبط اعمال عبادى آنها بكفر و ارتداد باشد در صورت توهين پيغمبر صلى اللّه عليه و آله و سلّم و بنا بر اين تقدير۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
- آيات فوق نقل شده كه تفاوتهاى زيادى با آنچه نقل كرديم ندارد. تفسير: كيفر ارتداد در آيات گذشته سخن از آيين اسلام بود كه تنها آيين مقبول الهى است در اين آيات۲۴ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۳۶
- نگهداشته، بعد براى شوهر كردن آزاد مىشود، و بر امام وقت است كه او را به جرم ارتداد به قتل رساند و توبهاش ندهد.۴ کیلوبایت (۱۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- از قصاص و ديه مختلف باشند الّا بالحق يا بقصاص يا بواسطه ارتداد فطري يا ارتكاب زناي محصنه يا لواط يا در باب جهاد و دفاع۷۷ کیلوبایت (۶٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- براى او برگزار ميكند. و زن در دوران عدّه از او ارث ميبرد، ولى اگر زن در حال ارتداد شوهرش بميرد، شوهر از او ارث نميبرد.۵ کیلوبایت (۱۶۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۱:۵۵
- الكتاب )) اختلاف مفسرين در علم الكتاب و اسم اعظم احضار كننده عرش معناى ((ارتداد طرف )) و نقل سخن ديگران درباره آن و مخاطب به آن احضار تخت بلقيس اظهار معجزه۸۰ کیلوبایت (۷٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- برميگردد و عقب بمعني پاشنه پاست و انقلاب بر عقبين كنايه از اعراض و ارتداد است و از اينکه جمله استفاده ميشود که جماعتي براي تحويل قبله۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- كامل تر شود. «ايمان»، تنها و صرف علم نيست، به دليل آيات زير كه از كفر و ارتداد افرادى خبر مى دهد كه با علم به انحراف خود كافر و مرتد شدند. مانند آيه: «إنّ۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۰ واژه) - ۳۰ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۴
- ميفرمود! چه شده است ترا! اگر مشركين باز ترا گرفتند و اكراه بر ارتداد نمودند آنچه را گفتي اعاده كن، پس درباره عمار خداوند اينکه آيه۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- از آنها را با قطع بصدورش از آن حضرت، انكار نمايد موجب كفر و ارتداد و انكار رسالت ميشود خواه از ضروريات دين يا مذهب يا نص قرآن۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- تَبَينَ لَهُمُ الْهُدَى الشيْطانُ سوَّلَ لَهُمْ وَ أَمْلى لَهُمْ»: كلمه «ارتداد على الأدبار»، به معناى برگشتن به عقب بعد از رو آوردن است؛ و اين استعاره۴۱ کیلوبایت (۴٬۵۵۶ واژه) - ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۶
- دشمن مى شدند به جاى اينكه ميدان را به او بسپارند و يا تسليم شوند و يا فكر ارتداد و بازگشت به كفر در مغز آنها پيدا شود، روى به درگاه خدا مى آوردند و ضمن تقاضاى۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۱ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۰
- بعضى از نامبردگان در آيات قبل اين شد كه بعد از روشن شدن هدايت، كارشان به ارتداد كشيده شد. ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۸ صفحه : ۳۷۲ پس مراد از «اطاعت خدا»،۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۲۸ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۸
- لازمه هدايت به حق ، واقع شدن در صراط مستقيم و يا شروع در پيمودن آن است ، و ارتداد و برگشتن به عقب ، لازمهاش نپيمودن آن راه و برگشتن به پشت سر است ، و معلوم۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۴۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۷