نتایج جستجو
از الکتاب
- فوق الذكر بيان مراد از ((كلمه طيبه )) اى كه به شجره طيبه تشبيه شده است مقصود از كلمه خبيثه كه به شجره خبيثه تشبيح شده شرك به خدا است آغاز و ادامه هدايت مؤ۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- فوق الذكر بيان مراد از ((كلمه طيبه )) اى كه به شجره طيبه تشبيه شده است مقصود از كلمه خبيثه كه به شجره خبيثه تشبيح شده شرك به خدا است آغاز و ادامه هدايت مؤ۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- فوق الذكر بيان مراد از ((كلمه طيبه )) اى كه به شجره طيبه تشبيه شده است مقصود از كلمه خبيثه كه به شجره خبيثه تشبيح شده شرك به خدا است آغاز و ادامه هدايت مؤ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- فوق الذكر بيان مراد از ((كلمه طيبه )) اى كه به شجره طيبه تشبيه شده است مقصود از كلمه خبيثه كه به شجره خبيثه تشبيح شده شرك به خدا است آغاز و ادامه هدايت مؤ۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- فوق الذكر بيان مراد از ((كلمه طيبه )) اى كه به شجره طيبه تشبيه شده است مقصود از كلمه خبيثه كه به شجره خبيثه تشبيح شده شرك به خدا است آغاز و ادامه هدايت مؤ۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- فوق الذكر بيان مراد از ((كلمه طيبه )) اى كه به شجره طيبه تشبيه شده است مقصود از كلمه خبيثه كه به شجره خبيثه تشبيح شده شرك به خدا است آغاز و ادامه هدايت مؤ۵۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- كينه ديرينه را بروز داد و كفر خود را اظهار كرد خلاصه آنكه بين اين شجره خبيثه و شجره طيبه رسالت مرتبا نزاع بود تا خداوند بكلى نسل آنها را با كثرت اولاد۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- كينه ديرينه را بروز داد و كفر خود را اظهار كرد خلاصه آنكه بين اين شجره خبيثه و شجره طيبه رسالت مرتبا نزاع بود تا خداوند بكلى نسل آنها را با كثرت اولاد۷۲ کیلوبایت (۶٬۸۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- سازگار نيست . اما شجره ملعونه در اين مورد نيز با تفسيرهاى متعددى روبرو مى شويم : الف - «شجره ملعونه » كه در قرآن از آن نام برده شده ، «شجره زقوم » است و آن۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۷۵ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۲
- جمله: مثال حقّ، به آب و باطل به كفِ روى آب. «1» مثال حقّ به شجرهى طيّبه و باطل به شجرهى خبيثه. «2» تشبيه اعمال كفّار به خاكسترى در برابر تندباد. «3» ويا۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- دوزخ است. در سورهى صافّات آيه 63 نيز اين گونه آمده است: شَجَرَةُ الزَّقُّومِ ... إِنَّها شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ درخت يا گياهى است كه از۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۸۹ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
- حدس زده اند كه موج مخالفت بر ضد ابوطالب يك موج سياسى است كه از مخالفت شجره خبيثه بنى اميه با موقعيت على (عليه السلام ) سرچشمه گرفته است . زيرا: اين تنها۴۵ کیلوبایت (۵٬۲۴۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۸:۰۲
- دوزخ است. در سورهى صافّات آيه 63 نيز اين گونه آمده است: شَجَرَةُ الزَّقُّومِ ... إِنَّها شَجَرَةٌ تَخْرُجُ فِي أَصْلِ الْجَحِيمِ درخت يا گياهى است كه از۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- إِلاَّ مَنْ رَحِمَ اللَّهُ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (42) إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ (43) طَعامُ الْأَثِيمِ (44) كَالْمُهْلِ يَغْلِي فِي الْبُطُونِ۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۴ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- إِلاَّ مَنْ رَحِمَ اللَّهُ إِنَّهُ هُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ (42) إِنَّ شَجَرَةَ الزَّقُّومِ (43) طَعامُ الْأَثِيمِ (44) كَالْمُهْلِ يَغْلِي فِي الْبُطُونِ۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۵ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- آدمیان اعلان داشت، و سرانجام آدم و حوا را به پاى شجره نهى شده کشاند و با دروغ و نیرنگ آنان را به خوردن از آن شجره ترغیب کرد. ۷- زمین، محل سکونت و قرارگاه موقت۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- در مقابل آن كلمهى «خبيث» است كه آن هم براى مال، انسان، همسر، سخن، عمل و شجره به عنوان وصف مطرح شده است. اين آيه را چند نوع مىتوان معنا كرد: الف: با توجّه۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- حوريانى كه براى «مُخلَصين» آماده مى شود گفتگوى اهل بهشت، با يكديگر توصیف شجرۀ «زقّوم»، و عذاب های دوزخ بحث روايتى تفسیر آیات إِنَّكُمْ لَذائِقُوا الْعَذابِ۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۱ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۹
- حوريانى كه براى «مُخلَصين» آماده مى شود گفتگوى اهل بهشت، با يكديگر توصیف شجرۀ «زقّوم»، و عذاب های دوزخ بحث روايتى تفسیر آیات وَ ما تُجْزَوْنَ إِلَّا ما۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۲۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۰
- أَمّا مَن بَخِلَ) يكي از صفات بسيار خبيثه است بخصوص در بذل واجبات که ميفرمايد در حديث: (البخل شجرة في النار اغصانها متدليه فمن تمسك۳۴ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۵۲