۱۶٬۲۷۸
ویرایش
(QRobot edit) |
(←تفسیر) برچسبها: ویرایش همراه ویرایش از وبگاه همراه |
||
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
{{قاب | متن = '''[[شامل این کلمه::يَا|يَا]] [[شامل این ریشه::يا| ]][[شامل این کلمه::أَيّهَا|أَيُّهَا]] [[شامل این ریشه::ايى| ]][[شامل این ریشه::ها| ]][[شامل این کلمه::النّاس|النَّاسُ]] [[کلمه غیر ربط::النّاس| ]] [[شامل این ریشه::انس| ]][[ریشه غیر ربط::انس| ]][[شامل این کلمه::اعْبُدُوا|اعْبُدُوا]] [[کلمه غیر ربط::اعْبُدُوا| ]] [[شامل این ریشه::عبد| ]][[ریشه غیر ربط::عبد| ]][[شامل این کلمه::رَبّکُم|رَبَّکُمُ]] [[شامل این ریشه::ربب| ]][[شامل این ریشه::کم| ]][[شامل این کلمه::الّذِي|الَّذِي]] [[شامل این ریشه::الذى| ]][[شامل این کلمه::خَلَقَکُم|خَلَقَکُمْ]] [[کلمه غیر ربط::خَلَقَکُم| ]] [[شامل این ریشه::خلق| ]][[ریشه غیر ربط::خلق| ]][[شامل این ریشه::کم| ]][[ریشه غیر ربط::کم| ]][[شامل این کلمه::وَ|وَ]] [[شامل این ریشه::و| ]][[شامل این کلمه::الّذِين|الَّذِينَ]] [[شامل این ریشه::الذين| ]][[شامل این کلمه::مِن|مِنْ]] [[شامل این ریشه::من| ]][[شامل این کلمه::قَبْلِکُم|قَبْلِکُمْ]] [[کلمه غیر ربط::قَبْلِکُم| ]] [[شامل این ریشه::قبل| ]][[ریشه غیر ربط::قبل| ]][[شامل این ریشه::کم| ]][[ریشه غیر ربط::کم| ]][[شامل این کلمه::لَعَلّکُم|لَعَلَّکُمْ]] [[کلمه غیر ربط::لَعَلّکُم| ]] [[شامل این ریشه::کم| ]][[ریشه غیر ربط::کم| ]][[شامل این ریشه::لعل| ]][[ریشه غیر ربط::لعل| ]][[شامل این کلمه::تَتّقُون|تَتَّقُونَ]] [[کلمه غیر ربط::تَتّقُون| ]] [[شامل این ریشه::وقى| ]][[ریشه غیر ربط::وقى| ]]'''}} | {{قاب | متن = '''[[شامل این کلمه::يَا|يَا]] [[شامل این ریشه::يا| ]][[شامل این کلمه::أَيّهَا|أَيُّهَا]] [[شامل این ریشه::ايى| ]][[شامل این ریشه::ها| ]][[شامل این کلمه::النّاس|النَّاسُ]] [[کلمه غیر ربط::النّاس| ]] [[شامل این ریشه::انس| ]][[ریشه غیر ربط::انس| ]][[شامل این کلمه::اعْبُدُوا|اعْبُدُوا]] [[کلمه غیر ربط::اعْبُدُوا| ]] [[شامل این ریشه::عبد| ]][[ریشه غیر ربط::عبد| ]][[شامل این کلمه::رَبّکُم|رَبَّکُمُ]] [[شامل این ریشه::ربب| ]][[شامل این ریشه::کم| ]][[شامل این کلمه::الّذِي|الَّذِي]] [[شامل این ریشه::الذى| ]][[شامل این کلمه::خَلَقَکُم|خَلَقَکُمْ]] [[کلمه غیر ربط::خَلَقَکُم| ]] [[شامل این ریشه::خلق| ]][[ریشه غیر ربط::خلق| ]][[شامل این ریشه::کم| ]][[ریشه غیر ربط::کم| ]][[شامل این کلمه::وَ|وَ]] [[شامل این ریشه::و| ]][[شامل این کلمه::الّذِين|الَّذِينَ]] [[شامل این ریشه::الذين| ]][[شامل این کلمه::مِن|مِنْ]] [[شامل این ریشه::من| ]][[شامل این کلمه::قَبْلِکُم|قَبْلِکُمْ]] [[کلمه غیر ربط::قَبْلِکُم| ]] [[شامل این ریشه::قبل| ]][[ریشه غیر ربط::قبل| ]][[شامل این ریشه::کم| ]][[ریشه غیر ربط::کم| ]][[شامل این کلمه::لَعَلّکُم|لَعَلَّکُمْ]] [[کلمه غیر ربط::لَعَلّکُم| ]] [[شامل این ریشه::کم| ]][[ریشه غیر ربط::کم| ]][[شامل این ریشه::لعل| ]][[ریشه غیر ربط::لعل| ]][[شامل این کلمه::تَتّقُون|تَتَّقُونَ]] [[کلمه غیر ربط::تَتّقُون| ]] [[شامل این ریشه::وقى| ]][[ریشه غیر ربط::وقى| ]]'''}} | ||
{| class="ayeh-table mw-collapsible mw-collapsed" | |||
!کپی متن آیه | |||
|- | |||
|يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِي خَلَقَکُمْ وَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ | |||
|} | |||
'''ترجمه ''' | '''ترجمه ''' | ||
<tabber> | <tabber> | ||
خط ۱۵: | خط ۱۸: | ||
|-|صادقی تهرانی=هان ای مردمان! پروردگارتان را، که شما و کسانی پیش از شما را آفرید، بپرستید؛ شاید شما تقوا پیشه کنید. | |-|صادقی تهرانی=هان ای مردمان! پروردگارتان را، که شما و کسانی پیش از شما را آفرید، بپرستید؛ شاید شما تقوا پیشه کنید. | ||
|-|معزی=ای مردم پرستش کنید پروردگار خویش را آنکه بیافرید شما و پیشینیان را شاید که شما پرهیزکاری کنید | |-|معزی=ای مردم پرستش کنید پروردگار خویش را آنکه بیافرید شما و پیشینیان را شاید که شما پرهیزکاری کنید | ||
|-|</tabber>< | |-|english=<div id="qenag">O people! Worship your Lord who created you and those before you, that you may attain piety.</div> | ||
|-|</tabber> | |||
<div class="audiotable"> | |||
<div id="quran_sound">ترتیل: <sound src="http://dl.bitan.ir/quran/parhizgar/002021.mp3"></sound></div> | |||
<div id="trans_sound">ترجمه: <sound src="http://dl.bitan.ir/quran/makarem/002021.mp3"></sound></div> | |||
</div> | |||
{{آيه | سوره = سوره البقرة | نزول = [[نازل شده در سال::21|٩ هجرت]] | نام = [[شماره آیه در سوره::21|٢١]] | قبلی = البقرة ٢٠ | بعدی = البقرة ٢٢ | کلمه = [[تعداد کلمات::13|١٣]] | حرف = }} | {{آيه | سوره = سوره البقرة | نزول = [[نازل شده در سال::21|٩ هجرت]] | نام = [[شماره آیه در سوره::21|٢١]] | قبلی = البقرة ٢٠ | بعدی = البقرة ٢٢ | کلمه = [[تعداد کلمات::13|١٣]] | حرف = }} | ||
===معنی کلمات و عبارات=== | ===معنی کلمات و عبارات=== | ||
خط ۳۱: | خط ۳۹: | ||
المیزان= | المیزان= | ||
{{ نمایش فشرده تفسیر| | {{ نمایش فشرده تفسیر| | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۷#link107 | آيات ۲۱ | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۷#link107 | آيات ۲۱ - ۲۵ بقره]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link109 | اعجاز و ماهيت آن]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link109 | اعجاز و ماهيت آن]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link110 | اعجاز قرآن]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link110 | اعجاز قرآن]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link111 | اعجاز قرآن فقط از نظر اسلوب كلام يا جهتى ديگر از | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link111 | اعجاز قرآن فقط از نظر اسلوب كلام يا جهتى ديگر از جهات، به تنهایى نيست]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link112 | عموميت اعجاز قرآن براى تمامى افراد انس و جن]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link112 | عموميت اعجاز قرآن براى تمامى افراد انس و جن]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link113 | مزايايى كه قرآن مشتمل بر آن | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link113 | مزايايى كه قرآن مشتمل بر آن است، فوق طاعت بشرى است]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link114 | طرح يك | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link114 | طرح يك سؤال درباره تحدّى قرآن و پاسخ به آن]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link115 | | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link115 | تحدّى قرآن به علم]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link116 | معارف قرآن كريم باقى و ابدى است و قانون تحول و تكامل | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link116 | معارف قرآن كريم باقى و ابدى است و قانون تحول و تكامل آن را كهنه نمى سازد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link117 | | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link117 | تحدّى به كسى كه قرآن بر وى نازل شده]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link118 | سخنان بى اساس دشمنان اسلام در | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link118 | سخنان بى اساس دشمنان اسلام در اين كه پيامبر معارف و علوم را از ديگران آموخته است]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link119 | | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۸#link119 | تحدّى قرآن كريم به خبرهایی كه از غيب داده]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link120 | نمونه هاى ديگرى از آيات قرآنى كه درباره امور غيبى است]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link120 | نمونه هاى ديگرى از آيات قرآنى كه درباره امور غيبى است]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link121 | اخبار از حقايق علمى كه در زمان نزول قرآن در هيچ جاى دنيا اثرى از آن وجود نداشته است]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link121 | اخبار از حقايق علمى كه در زمان نزول قرآن در هيچ جاى دنيا اثرى از آن وجود نداشته است]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link122 | | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link122 | تحدّى قرآن به اين كه اختلافى در آن نيست]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link123 | اشكال بر ادعاى عدم اختلاف در قرآن و پاسخ آن ۱۰۵]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link123 | اشكال بر ادعاى عدم اختلاف در قرآن و پاسخ آن ۱۰۵]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link124 | رفع شبهه درباره نسخ كه در قرآن صورت گرفته]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link124 | رفع شبهه درباره نسخ كه در قرآن صورت گرفته]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link125 | | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link125 | تحدّى قرآن به بلاغت]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link126 | نمونه | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link126 | نمونه هایى از معارضاتى كه با قرآن شده]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link127 | دو شبهه پيرامون اعجاز بلاغت قرآن]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link127 | دو شبهه پيرامون اعجاز بلاغت قرآن]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link128 | اعتقاد به | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link128 | اعتقاد به «صرف» درباره معجزه بودن قرآن]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link129 | نادرستى اعتقاد به صرف]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link129 | نادرستى اعتقاد به صرف]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link130 | آياتى از قرآن كريم كه ظهور در خلاف اعتماد بر صرف دارد]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link130 | آياتى از قرآن كريم كه ظهور در خلاف اعتماد بر صرف دارد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link131 | پاسخ به دو شبهه ياد شده و توضيح | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link131 | پاسخ به دو شبهه ياد شده و توضيح اين كه چگونه بلاغت قرآن معجزه است]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link132 | در محدوديت | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link132 | در محدوديت قوّۀ مدركه انسان]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link133 | معارف قرآنى متكى بر حقايقى ثابت و لايتغير است و اختلاف و دگرگونى در آن راه ندارد]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۹#link133 | معارف قرآنى متكى بر حقايقى ثابت و لايتغير است و اختلاف و دگرگونى در آن راه ندارد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link134 | شروط حصول بلاغت | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link134 | شروط حصول بلاغت به تمام معناى كلمه]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link135 | حق يكى است و چون قرآن حق | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link135 | حق يكى است و چون قرآن حق است، ميان اجزاء آن اختلاف نيست]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link136 | معجزه در قرآن | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link136 | معجزه در قرآن به چه معناست و چه چيز حقيقت آن را تفسير مى كند؟]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link137 | اثبات بى پايگى سخنان عالم نمايانى كه در صدد | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link137 | اثبات بى پايگى سخنان عالم نمايانى كه در صدد تأويل آيات داله بر وقوع معجزه ، بر آمده اند در چند فصل]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link138 | ۱ قرآن قانون عليت عمومى را مى پذيرد]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link138 | ۱ قرآن قانون عليت عمومى را مى پذيرد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link139 | ۲ قرآن حوادث خارق عادت را مى پذيرد]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link139 | ۲ قرآن حوادث خارق عادت را مى پذيرد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link140 | دو فرق بين وقايع عادى و معجزه خارق عادت]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link140 | دو فرق بين وقايع عادى و معجزه خارق عادت]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link141 | كارهاى خارق العاده و توجيه | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link141 | كارهاى خارق العاده و توجيه علمای روانكاو از آن ها]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link142 | معجزه و خوارق عادات نيز مستند به علل و اسباب هستند]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link142 | معجزه و خوارق عادات نيز مستند به علل و اسباب هستند]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link143 | آيه | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link143 | آيه «قد جعل اللّه لکلّ شئ قدرا» دلالت دارد بر صحت احتمال دوم]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link144 | بيان | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link144 | بيان اين كه فقط خداوند به نظام و ارتباط بين موجودات آگاهى دارد در آيات قرآنى]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link145 | ۳ قرآن در عين | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۰#link145 | ۳ قرآن در عين اين كه حوادث مادى را به علل مادى نسبت می دهد، به خدا هم منسوب می دارد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link146 | ۴ قرآن كريم براى نفوس | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link146 | ۴ قرآن كريم براى نفوس انبيا تأثيرى در معجزات قائل است]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link147 | تمامى امور خارق العاده مستند به مبادئى نفسانى و مقتضياتى ارادى هستند]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link147 | تمامى امور خارق العاده مستند به مبادئى نفسانى و مقتضياتى ارادى هستند]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link148 | ۵ قرآن كريم | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link148 | ۵ قرآن كريم همان طور كه معجزات را به نفوس انبيا نسبت می دهد، به خدا هم نسبت می دهد.]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link149 | بيان | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link149 | بيان اين كه اراده و فعل انسان موقوف به اراده و فعل خداست]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link150 | ۶ قرآن معجزه را به سببى نسبت | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link150 | ۶ قرآن معجزه را به سببى نسبت می دهد كه هرگز مغلوب نمی شود.]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link151 | تفاوت بين سحر و معجزات و كرامات]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link151 | تفاوت بين سحر و معجزات و كرامات]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link152 | اشكال بر حجيت معجزه]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link152 | اشكال بر حجيت معجزه]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link153 | بيان جهت اعجاز معجزات و پاسخ به اشكال مذكور]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link153 | بيان جهت اعجاز معجزات و پاسخ به اشكال مذكور]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link154 | ۷ قرآن كريم معجزه را برهان بر حقانيت رسالت | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link154 | ۷ قرآن كريم معجزه را برهان بر حقانيت رسالت می داند، نه دليلى عاميانه]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link155 | جواب اشكال مطرح شده]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link155 | جواب اشكال مطرح شده]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link156 | دو نوع عكس العمل مردم در انكار دعوى | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link156 | دو نوع عكس العمل مردم در انكار دعوى انبيا (ع)]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link157 | احتجاجاتى كه عليه رسول اكرم (ص ) شده و خداوند | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link157 | احتجاجاتى كه عليه رسول اكرم(ص) شده و خداوند آن ها را رد كرده است]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link158 | احتجاج بر توقع نزول فرشته و ديدن خداوند و ملائكه و رد آن در قرآن كريم]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link158 | احتجاج بر توقع نزول فرشته و ديدن خداوند و ملائكه و رد آن در قرآن كريم]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link159 | درخواست معجزه | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link159 | درخواست معجزه به عنوان حجت و شاهد از انبيا براى پذيرش دعوت آن ها]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link160 | بيان علت درخواست معجزه توسط | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link160 | بيان علت درخواست معجزه توسط امّت هاى مختلف با ذكر يك مثل]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link161 | انحراف جمعى از اهل علم معاصر با تفسير مادى حقائق دينى و از | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۱#link161 | انحراف جمعى از اهل علم معاصر با تفسير مادى حقائق دينى و از آن جمله معجزه]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link162 | | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link162 | نتایجى كه اين گروه از تئوريها و فرضيات خود گرفته اند]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link163 | با عينك مادى معنويات و ماوراى طبيعت را نمى توان ديد]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link163 | با عينك مادى معنويات و ماوراى طبيعت را نمى توان ديد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link164 | ديدگاه دو گروه از اهل علم درباره حقايق نامبرده]] | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link164 | ديدگاه دو گروه از اهل علم درباره حقايق نامبرده]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link165 | توضيح | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link165 | توضيح «فاتّقوا النار التى وقودها الناس والحجارة ...»]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link166 | آدمى در جهان ديگر جز آنچه خودش در اين جهان براى خود تهيه | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link166 | آدمى در جهان ديگر جز آنچه خودش در اين جهان براى خود تهيه كرده، چيزى ندارد]] | ||
*[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link167 | بحث روايتى (شامل يك روايت درباره | *[[تفسیر:المیزان جلد۱_بخش۱۲#link167 | بحث روايتى (شامل يك روايت درباره «ازواج مطهرة)]] | ||
}} | }} | ||
خط ۵۷۰: | خط ۵۷۸: | ||
[[رده:خالق انسان]][[رده:فلسفه خلقت انسان]][[رده:مسؤولیت انسان ها]][[رده:آثار ایمان]][[رده:ایمان به خالقیت خدا]][[رده:ایمان به ربوبیت خدا]][[رده:متعلق ایمان]][[رده:اهمیت تقوا]][[رده:زمینه تقوا]][[رده:جهان بینى و ایدئولوژى]][[رده:نقش جهان بینى]][[رده:اختصاصات خدا]][[رده:خالقیت خدا]][[رده:ربوبیت خدا]][[رده:عمل به اوامر خدا]][[رده:فلسفه دین]][[رده:اهمیت ذکر خدا]][[رده:پایه هاى رفتار]][[رده:آثار عبادت]][[رده:اهمیت عبادت]][[رده:عبادت خدا]][[رده:فلسفه عبادت]][[رده:منشأ عبادت]][[رده:زمینه عبودیت]][[رده:موانع کفر]][[رده:مسؤولیت همگانى]][[رده:خالقیت معبود راستین]][[رده:ملاکهاى معبودیت]][[رده:موانع نفاق]] | [[رده:خالق انسان]][[رده:فلسفه خلقت انسان]][[رده:مسؤولیت انسان ها]][[رده:آثار ایمان]][[رده:ایمان به خالقیت خدا]][[رده:ایمان به ربوبیت خدا]][[رده:متعلق ایمان]][[رده:اهمیت تقوا]][[رده:زمینه تقوا]][[رده:جهان بینى و ایدئولوژى]][[رده:نقش جهان بینى]][[رده:اختصاصات خدا]][[رده:خالقیت خدا]][[رده:ربوبیت خدا]][[رده:عمل به اوامر خدا]][[رده:فلسفه دین]][[رده:اهمیت ذکر خدا]][[رده:پایه هاى رفتار]][[رده:آثار عبادت]][[رده:اهمیت عبادت]][[رده:عبادت خدا]][[رده:فلسفه عبادت]][[رده:منشأ عبادت]][[رده:زمینه عبودیت]][[رده:موانع کفر]][[رده:مسؤولیت همگانى]][[رده:خالقیت معبود راستین]][[رده:ملاکهاى معبودیت]][[رده:موانع نفاق]] | ||
[[رده:آیات قرآن]] [[رده:سوره البقرة ]] | [[رده:آیات قرآن]] [[رده:سوره البقرة ]] | ||
{{#seo: | |||
|title=آیه 21 سوره بقره | |||
|title_mode=replace | |||
|keywords=آیه 21 سوره بقره,بقره 21,يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِي خَلَقَکُمْ وَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ,خالق انسان,فلسفه خلقت انسان,مسؤولیت انسان ها,آثار ایمان,ایمان به خالقیت خدا,ایمان به ربوبیت خدا,متعلق ایمان,اهمیت تقوا,زمینه تقوا,جهان بینى و ایدئولوژى,نقش جهان بینى,اختصاصات خدا,خالقیت خدا,ربوبیت خدا,عمل به اوامر خدا,فلسفه دین,اهمیت ذکر خدا,پایه هاى رفتار,آثار عبادت,اهمیت عبادت,عبادت خدا,فلسفه عبادت,منشأ عبادت,زمینه عبودیت,موانع کفر,مسؤولیت همگانى,خالقیت معبود راستین,ملاکهاى معبودیت,موانع نفاق,آیات قرآن سوره البقرة | |||
|description=يَا أَيُّهَا النَّاسُ اعْبُدُوا رَبَّکُمُ الَّذِي خَلَقَکُمْ وَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ | |||
|image=Wiki_Logo.png | |||
|image_alt=الکتاب | |||
|site_name=الکتاب | |||
}} |
ویرایش