روایت:الکافی جلد ۲ ش ۴۲

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۶ توسط Move page script (بحث | مشارکت‌ها) (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۲ ش ۴۲ را بدون برجای‌گذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۲ ش ۴۲ منتقل کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر

علي بن ابراهيم عن محمد بن عيسي عن يونس بن عبد الرحمن عن عجلان ابي صالح قال :


الکافی جلد ۲ ش ۴۱ حدیث الکافی جلد ۲ ش ۴۳
روایت شده از : امام جعفر صادق عليه السلام
کتاب : الکافی (ط - الاسلامیه) - جلد ۲
بخش : كتاب الإيمان و الكفر
عنوان : حدیث امام جعفر صادق (ع) در کتاب الكافي جلد ۲ كتاب الإيمان و الكفر‏‏ بَابُ دَعَائِمِ الْإِسْلَام‏
موضوعات :

ترجمه

کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۴, ۶۳

از عجلان ابى صالح، گويد: به امام صادق (ع) گفتم: مرا به حدود ايمان واقف كن. در پاسخ فرمود: شهادت به اينكه شايسته پرستشى جز خدا و به اينكه محمد رسول خدا است و اقرار بدان چه از نزد خدا آورده است و نماز پنجگانه و پراخت زكاة و روزه ماه رمضان و حج خانه خدا كعبه و دوستى با دوست ما و دشمنى با دشمن ما و اقدام با راستگويان.

مصطفوى‏, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۳, ۲۹

عجلان گويد: بامام صادق عليه السّلام عرضكردم: مرا بر حدود ايمان آگاه فرما، فرمود: گواهى دادن باينكه شايسته پرستشى جز خدا نيست و اينكه محمد رسول خداست و اقرار نمودن بآنچه او از جانب خدا آورده و نمازهاى پنجگانه و پرداخت زكاة و روزه ماه رمضان و حج كعبه و دوستى ولى ما و دشمنى با دشمن ما و همراه بودن با راستگويان (چنانچه خداى تعالى فرمايد: «با راستگويان همراه باشيد ۱۱۹- سوره ۹»).

محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۳, ۵۱

على بن ابراهيم، از محمد بن عيسى، از يونس بن عبدالرحمان، از عجلان بن ابى‏صالح روايت كرده است كه گفت: به خدمت امام جعفر صادق عليه السلام عرض كردم: مرا بر حدود ايمان مطّلع گردان. فرمود: «شهادت دادن است به اينكه خدايى نيست، مگر خدا، و اينكه محمد رسول خدا است، و اقرار كردن به آنچه محمد آن را از نزد خدا آورده، و نماز پنج‏گانه و اداى زكات‏ و روزه ماه مبارك رمضان و حجّ خانه خدا، و دوستى با دوست ما، و دشمنى با دشمن ما، و داخل شدن (در امر دين) با راست‏گويان».


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)