روایت:الکافی جلد ۲ ش ۲۳۳۲

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۵:۰۶ توسط 127.0.0.1 (بحث) (Edited by QRobot)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)


آدرس: الكافي، جلد ۲، كِتَابُ الْعِشْرَة

علي عن ابيه عن النوفلي عن السكوني عن ابي عبد الله ع قال قال رسول الله ص :


الکافی جلد ۲ ش ۲۳۳۱ حدیث الکافی جلد ۲ ش ۲۳۳۳
روایت شده از : حضرت محمد صلی الله علیه و آله
کتاب : الکافی (ط - الاسلامیه) - جلد ۲
بخش : كتاب العشرة
عنوان : حدیث حضرت محمد (ص) در کتاب الكافي جلد ۲ كِتَابُ الْعِشْرَة‏ بَابُ النَّهْيِ عَنْ إِحْرَاقِ الْقَرَاطِيسِ الْمَكْتُوبَةِ
موضوعات :

ترجمه

کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۶, ۵۹۹

از امام صادق (ع) فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: نوشته كلمه قرآن را با پاكترين وسيله كه يابيد پاك كنيد، و غدقن كرد از سوزانيدن نوشته قرآن و غدقن كرد از محو كردن آن با قلم (يعنى سياه كردنِ آن).

مصطفوى‏, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۴, ۵۰۰

حضرت صادق عليه السلام فرمود: رسول خدا (ص) فرموده: كلمات قرآن و نام خدا را با پاكترين چيزى كه بدستتان رسد پاك كنيد، و از سوزاندن قرآن و محو آن با قلم نهى فرمود.

محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۴, ۷۸۳

على، از پدرش، از نوفلى، از سكونى، از امام جعفر صادق عليه السلام روايت كرده است كه فرمود: «رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود كه: كتاب خداى- جلّ ذكره- يا كتاب خدا و ذكر او را محو كنيد، به پاك‏ترين آنچه مى‏يابيد، و نهى فرمود از آنكه [كتاب‏] خدا سوزانيده شود، و نهى فرمود از آنكه محو شود به اقدام» «۱». ( ۱). و بعضى اين لفظ را تحريف دانسته و قلم در آن برده و به اقلام كرده؛ يعنى به قلم‏ها. و گمان حقير اين است كه، اين لفظ با فاء سعفص باشد؛ چه افدام بر وزن اكرام، جامه را رنگ سرخ كردن و سير وپررنگ كردن باشد، و مراد از آن، سياه كردن يا سرخ كردن آن است، و آن مكروه است؛ زيرا كه باعث زشتى مى‏شود؛ بلكه هرگاه سهوى در آن باشد، آن را به قلم‏تراش بتراشد، يا نشانه‏ى« زياد» بر سر آن بگذارد.( مترجم)


شرح

آیات مرتبط (بر اساس موضوع)

احادیث مرتبط (بر اساس موضوع)