نتایج جستجو
از الکتاب
- 626 است: اول- معرفت منعم كه آفاق و انفس مشتمل بر آنست. دوم- تشكر و شادمانى به وصول آن نعمتها به او. سوم- جهد نمودن در تحصيل رضاى منعم به قدر امكان و استطاعت،۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۰
- الشورى ٤٨ (رده آثار غفلت از منعم)أَیْدِیهِمْ فَإِنَّ الْإِنْسانَ کَفُورٌ). نه نعمتهای الهی از طریق انگیزه شکر منعم او را بیدار و به شکرگزاری و معرفت و اطاعت او وا میدارد، نه مجازاتهایی که۵۰ کیلوبایت (۳٬۶۷۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۹
- محمد ١٢ (رده عدم تعقل در منعم)۴ تشبیهات قرآن: تشبیه به حیوانات ۷، ۱۳; تشبیه کافران ۷ تعقل: عدم تعقل در منعم ۱۳ جهنم: نقش جهنم ۱۶ حیوانات: صفات حیوانات ۹، ۱۳، ۱۴ خدا: بشارتهاى خدا ۱;۴۸ کیلوبایت (۳٬۶۹۳ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۳۹
- النمل ١٦ (رده اهمیت ذکر منعم)۹; منشأ علم داود(ع) ۵; نعمتهاى داود(ع) ۵، ۷; وارث داود(ع) ۱ ذکر: اهمیت ذکر منعم ۱۰; اهمیت ذکر نعمت ۱۰ سلیمان(ع): ارث سلیمان(ع) ۱; اعلام شکرگزارى سلیمان(ع)۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۴
- با جعل جاعل است كه آن را واجب كند ولى واجب شايد بدون جعل باشد مثل وجوب شكر منعم، على هذا نسبتشان عموم و خصوص مطلق است. به نظر راغب ايجاب به اعتبار وقوع و۴ کیلوبایت (۳۸۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۸
- رحمه اللّه در توحيد در معنى رحيم فرموده: معنى رحمت نعمت است و راحم به معنى منعم است... معناى رحمت (در خدا) رقّت نيست كه آن از خدا منتفى است فقط به شخص رقيق۱۲ کیلوبایت (۳۹۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۴
- با جعل جاعل است كه آن را واجب كند ولى واجب شايد بدون جعل باشد مثل وجوب شكر منعم، على هذا نسبتشان عموم و خصوص مطلق است. به نظر راغب ايجاب به اعتبار وقوع و۵ کیلوبایت (۴۳۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۳
- خدمت تو براى آقا و منعم خود، به قدر احتياج تو باشد به او. 4- جرئت تو بر گناهان به قدر صبر تو باشد بر آتش. 5- اگر خواهى نافرمانى آقا و منعم خود كنى، طلب كن۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- [انفطار:6-5]. كريم فقط در اين دو آيه وصف حق تعالى آمده است. آن را در خداوند جواد و منعم معنى كردهاند. «رَجُلٌ كَريمٌ اَىْ جَوادٌ. قَوْمٌ كِرامٌ اَىْ اَجْوادٌ».۷ کیلوبایت (۷۸۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۱
- محبوب بالذّات و منعم عليه در اغلب شكور مىباشد. پس حق تعالى حبيب خود را فرموده كه از نعمت من سخن گوى كه بندگان من محتاجند و محتاج چون ذكر منعم شنود، ميل كند۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۴۹ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۱۰
- الأحقاف ١٥ (رده شکر منعم)اولین بازتاب وصول انسان به مرحله کمال عقلى (۴۰ سالگى) را گرایش انسان به شکر منعم حقیقى دانسته است، مطلب یاد شده به دست مى آید. ۲۰- انسان، موظف به سپاس گزارى۸۶ کیلوبایت (۷٬۲۶۲ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۰
- الأحزاب ٣٧ (رده حقوق منعم)۳۲; محمد(ص) و زینب بنت جحش ۱۲; مسؤولیت محمد(ص) ۱۴; همسران محمد(ص) ۳۳ منعم: حقوق منعم ۱۰ نیازها: نیاز به آمیزش ۲۲ همسردارى: توصیه به همسردارى ۱، ۸، ۹; دعوت۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۴۱ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۷
- او و اقرار شما بر آنكه او منعم است نه غير او ولى بيشتر آنها نمىيابند بعقل و فكر كه اين اقرار منافى با عبادت بت است چون شكر منعم واجب است نه غير او و لذا۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- [انفطار:6-5]. كريم فقط در اين دو آيه وصف حق تعالى آمده است. آن را در خداوند جواد و منعم معنى كردهاند. «رَجُلٌ كَريمٌ اَىْ جَوادٌ. قَوْمٌ كِرامٌ اَىْ اَجْوادٌ».۱۰ کیلوبایت (۸۶۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۱
- عبرت بنگرى، هر آينه از خواب غفلت بيدار، و اگر بيدارى، هوشيار شوى كه مخالف منعم حقيقى، سر انجام بدى خواهد داشت. بنابراين تا وقت باقى است تدارك نما. وَ مَنْ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۲
- انعام فرموده بر شما، يعنى محافظت آن كنيد به معرفت خود و اعتراف به آن و اطاعت منعم. هَلْ مِنْ خالِقٍ غَيْرُ اللَّهِ: (استفهام انكارى) آيا هست، يعنى نيست هيچ۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۳۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۲۱
- اعلام كرده كه شكر نعمت، كه خود در حقيقت استعمال نعمت است به نحوى كه احسان منعم را يادآورى و اظهار مى كند، و در مورد خداى تعالى برگشت به ايمان و تقوى مى۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۹
- بجا مىآوريد از كار نيكو، فَلَنْ يُكْفَرُوهُ: پس هرگز ستر گرديده نشود از منعم حقيقى، يعنى نقصانى به ثواب اعمال شما نخواهد رسيد و ضايع نگردد. تفسير اثنا۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- است؛ «لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ»، مربّى است؛ «لَهُ الدِّينُ»، منعم است؛ «ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ»، فريادرس است؛ «إِذا مَسَّكُمُ۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۸
- [انفطار:6-5]. كريم فقط در اين دو آيه وصف حق تعالى آمده است. آن را در خداوند جواد و منعم معنى كردهاند. «رَجُلٌ كَريمٌ اَىْ جَوادٌ. قَوْمٌ كِرامٌ اَىْ اَجْوادٌ».۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۷۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۲