نتایج جستجو
از الکتاب
- قلت مال و كثرت عيال، يعنى دو طايفه بنى اسد و غطفان. يا قوم عامل بن طفيل كه متعذر شدند به اينكه اگر ما به جهاد آئيم، بنى طى، اهالى و مواشى ما را غارت مىكنند۳۳ کیلوبایت (۲٬۴۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۹
- روز بدر، به جهت علوّ مرتبه حضرت خير البشر. ابن عباس نقل كرده كه: مردى از بنى غفار براى من حكايت نمود كه من و پسر عمم روز بدر بالاى كوهى منتظر بوديم كه غلبه۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- داشت، ماجراى حركت وحملهى كفّار را در نامهاى محرمانه توسّط مردى از قبيله بنىغفّار نزد پيامبر فرستاد. همين كه رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله از ماجرا۴۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- الزمر ٥ (رده غفار)است. «مُسَمًّى» 7- آيه قبل با كلمهى «قهار» پايان يافت و اين آيه با كلمهى «غفار»، تا بيم و اميد در كنار هم باشند. «1». زمر، 3. جلد 8 - صفحه 144 8- عفو خدا۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۳
- بن عباده كه رئيس مطلق طايفه انصار بود و ابو ذر غفارى كه شخصيت بزرگ طايفه بنى غفار بود و مانند آنها از اين مشورت بر كنار شده بودند. ثالثا: مى دانيم براى اين۵۱ کیلوبایت (۵٬۹۹۸ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۴۱
- پيامبر از مكه بيرون آمد، بى درنگ نامهاى نوشت ، و به وسيله مردى از قبيله بنى غفار به مدينه فرستاد. پيك عباس به سرعت بسوى مدينه روان شد، هنگامى كه پيامبر۵۴ کیلوبایت (۶٬۲۸۴ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۳۹
- نفر از بنى اسرائيل به موسى ايمان آوردند، پس هامان به فرعون گفت مردم به موسى ايمان آوردند، تفحص كن هر كه در دين او داخل شده حبس كن. چون فرعون بنى اسرائيل۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۲
- و پس از آن گفت ما با بنى هاشم در تمام مراتب و مراحل همدوش و همقدم بوديم حال يكنفر از آنها ميگويد از ما پيغمبرى مبعوث شده و از بنى مخذوم نشده و ما نمىتوانيم۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۸
- انسان در زمين در جمله : (( و لقد مكناكم فى الارض )) سجده ملائكه براى جميع بنى آدم و براى عالم بشريت بوده است . بيان اين كه خلقت آدم در حقيقت ، خلقت جميع۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۵
- گناه است و خداوند غافر و غفور و غفّار است اسم فاعل، صفت مشبّهه، صفت مبالغه. غفور: دلالت بر استمرار دارد و غفّار دلالت بر كثرت و شرح اينکه۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۶
- تفسیر:المیزان جلد۱۴ بخش۲۱ (بخش بخش ديگرى از داستان موسى «ع»: رفتن به كوه طور، گوساله پرستى بنى اسرائيل و...)و نيز ظاهر اطلاقش كه هم تائبين و مؤ منين از بنى اسرائيل را شامل است و هم غير بنى اسرائيل را، - هر چند بنى اسرائيل مورد خطابند - برگردانيم ، چون صفات الهى۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۲۸ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۰۰
- خواهر او مىشود و ثمره او نان خورش باشد. تأمل نما در انار. به قدرت خداوند غفار در ميان مانند تلهها از پيه نصب كرده و در جميع اطراف آن تلها دانههاى انار۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
- ميشود يكي غفّاريّت و ديگري توّابيّت و غفّار و غفور از ماده غفر بمعني ستر است، بنا بر اينکه غفّار الذنوب با ستّار العيوب قريب المعني۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۵۶
- از گويندگان اين حرف قارون بوده، كه خود از بنى اسرائيل بوده است و اشكالى هم ندارد. چون فرمان به كشتن پسران بنى اسرائيل و زنده نگه داشتن دختران از ناحيه فرعونيان۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۳
- بله. پرسيدم: چطور؟ فرمود: براى اين كه خداى تعالى، ايمان را بر تمامى اعضاى بنى آدم واجب، و در همه آن ها تقسيم كرده. هيچ عضوى از اعضاء نيست مگر آن كه موظف۳۷ کیلوبایت (۴٬۱۹۹ واژه) - ۱ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۱